וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים פנתה רשמית למכבי חיפה לגבי תורג'מן

2.1.2013 / 22:22

הקבוצה כבר פנתה לירוקים לגבי החלוץ. איבן סנטיני, ששיחק בפרייבורג בעונה החולפת ושייך לזאדאר, עשוי להצטרף

one
בעלי בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק. קובי אליהו
מצנן את ההתלהבות. ארקדי גאידמק/קובי אליהו

שיחת היום בבית"ר ירושלים היא האפשרות שטלמן איסמאילוב, האיש שהזמין את בית"ר ירושלים לביקור בגרוזני בשבוע הבא, יסייע למועדון כלכלית. שחקני הקבוצה היו די אדישים לכותרות ואמרו: "כבר שמענו על המיליונרים שכאילו באים ונעלמים. כל שנה יש שמות כאלה ובסוף אנחנו לא מקבלים משכורות וישנים באוטו בין האימונים בקיץ. שיהיה משהו אמיתי וחתום יהיה על מה לדבר, אנחנו מתרכזים בעכו, זה יותר חשוב".

במהלך ביקורה של הקבוצה בבית החולים שיבא בתל השומר, התייחס גם ארקדי גאידמק לדיווחים, ואמר: "איסמאילוב הוא ידיד שלי. הוזמנו כדי לחנוך בית כנסת למען הקהילה. לא דובר על נושאים של מכירה או העברת הקבוצה. יש אפשרות שנקבל תמיכה מהקהילה היהודית. אנחנו רוצים להתקרב לקהילה היהודית ונשמח מאוד שהם יעזרו לנו". על הקשר שלו לבית"ר כיום, הוא הוסיף: "המועדון תמיד עניין אותי, יש לנו קבוצה צעירה ורעבה. האוהדים נהנים ממנה ומה שאני אוכל אני תמיד אעזור לפי היכולת שלי. יש לי אחריות לקבוצה. בשנה האחרונה היו הרבה שמועות לגבי אנשים שרוצים שיראו את השם שלהם בתקשורת".

על האיש עצמו אמר גאידמק: "טלמן איסמאילוב הוא אחד מאנשי העסקים המובילים בעולם. הוא מממן פרויקטים הומניטריים ועסקיים. סיבת הנסיעה העיקרית היא כדי לקיים ביקור ידידותי ולא להביא שחקנים. מטרה נוספת היא לספק לציבור בישראל מידע על מה שקרה בצ'צ'ניה".

במישור המקצועי, היום נודע כי בית"ר שוקלת לצרף את איבן סנטיני, שהוצע לקבוצה. סנטיני, חלוץ קרואטי בן ה-23 שיחק כמושאל בפרייבורג מקבוצת זאדאר הקרואטית בשנה האחרונה וכעת הוא חוזר לקבוצה הקרואטית, שדורשת עליו דמי העברה מבית"ר ובין הצדדים מתנהל משא ומתן. בפרייבורג הוא הספיק לשחק עשר פעמים, אך לא מצא את הרשת. בזאדאר היו לו 25 שערים ב-64 משחקים.

חלוץ אחר שמועמד לחזק את הקבוצה הוא אלון תורג'מן, לגביו פנתה בית"ר אל מכבי חיפה. הירוקים הבטיחו תשובה בימים הקרובים. יש לציין כי בחלוץ מעוניינות שלוש קבוצות נוספות, ביניהן בני יהודה ומכבי נתניה והוא צפוי לעזוב בקרוב את הירוקים אחרי שלא קיבל הרבה דקות משחק מאז מונה אריק בנאדו למאמן.

מילארדר רוסי טלמן איסמאילוב. Chris Jackson, GettyImages
"כבר שמענו על המיליונרים שכאילו באים ונעלמים". טלמן איסמאילוב/GettyImages, Chris Jackson

חיים מגרלשווילי התייחס להגעה של הקבוצה לבית החולים, ואמר: "אנחנו עושים את זה בשמחה ובאהבה ואני מקווה שיהיו עוד מפגשים כאלה. הכי חשוב שכולם יהיו בריאים". על המשחק הקרוב מול הפועל עכו הוסיף המגן: "אחרי המשחק האחרון שפספסנו נקודות, מחכה לנו משחק קשה נגד עכו. אנחנו רוצים מאוד לחזור למסלול הניצחונות. אני מקווה שנלמד מהטעויות במשחקים האחרונים". על האפשרות שאימסאילוב ירכוש את בית"ר אמר מגרלשווילי: "הלוואי ויבוא רוכש לבית"ר, זה מה שכולם מייחלים. ניסע, נשחק ונקווה לחזור שלמים ובריאים".

השחקנים התעניינו מאוד במזג האוויר הצפוי בצ'צ'ניה וביררו לגבי הציוד שאיש המשק מאיר הרוש יצייד אותם לקראת הנסיעה: "יש לנו את הפועל רמת גן אחרי זה, אם אנשים לא יתלבשו טוב שם נחזור עם לא מעט שחקנים חולים לליגה". בשלב זה הצבא לא מאפשר לחיילים לצאת לצ'צניה, אבל בבית"ר ירושלים מנסים להסדיר את הנושא מול הרשויות.

אגב, על הדיבורים לפיהם עשויה גרוזני לרכוש את אחד משחקני בית"ר ירושלים דווקא השחקנים אהבו לשמוע: "מי יודע, אולי אחד יקבל שם חוזה של החיים? אבל שטויות, יש לנו משחק כל כך קשה בעכו שאנחנו חייבים לנצח אותו אחרי חודש של תיקו ושום דבר אחר לא מעניין".

בפועל, בבית"ר ירושלים בונים מאוד על הנסיעה ועל תרומה כספית נכבדת שתוכל לסייע למועדון להתרומם מעט כלכלית, להתחזק כראוי בינואר על מנת לנסות ולהתברג בפלייאוף העליון ואף לנקות כמה שיותר מההתחייבויות לשנה הבאה. גורם בדירקטוריון אמר: "תרומה של מיליון דולר אם וכאשר יכולה להיות כל כך משמעותית לכל הדרך שאנחנו עושים השנה וגם ליישר את השנה הבאה שתתחיל כמו שצריך".

הביקור במחלקה האנקולוגית היה מיוחד עבור חבר הדירקטוריון ונציג עמותת האוהדים מוטי ירוחם ששהה במשך שנתיים בבית חולים עם לוקמיה. ירוחם היה עם דמעות במהלך הביקור ואמר: "זה מאוד מרגש כי בתור מי שהיה באותו בית חולים לא מזמן והסיכויים לא נטו לטובתי זה צריך לתת תקוה לילדים האלה להיות חזקים מנטאלית שאפשר לעבור את זה".

לשאלה האם אותו באו לבקר שחקני בית"ר אמר: "כן, אלי אוחנה בא לבקר ואבי נמני. אני יכול לומר שגם כאדם בוגר דמות בית"רית עושה את זה, מרוממת את הרוח ומעודדת ועל אחת כמה וכמה לילדים האלה. הפעילות הזאת היא בית"ר האמיתית".

קשר בית"ר ירושלים קובי מויאל חוגג שער. ברני ארדוב
בהמשך השבוע צפויה שיחה בינו לבין המאמן אלי כהן על מנת ללבן את העניינים. קובי מויאל/ברני ארדוב

מי שחזר הבוקר להתאמן עם הקבוצה הוא קובי מויאל. הקשר הגיע למתחם בית וגן ועלה להתאמן כרגיל כאשר בהמשך השבוע צפויה שיחה בינו לבין המאמן אלי כהן על מנת ללבן את העניינים ולנסות לשים את כל אירועי המשחק האחרון מאחור. עמית בן שושן עבר בהצלחה את הניתוח בכף הרגל וצפוי לחזור לאימונים בעוד מספר שבועות. ביום שישי תצא הקבוצה לבית מלון לקראת המשחק בעכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully