וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: עונש רדיוס להפועל תל אביב במשחק נגד ירושלים

31.12.2012 / 12:20

האדומים נענשו על התפרעות אוהדיהם: שלוש השורות הראשונות באולם נסגרו וקנס של 30 אלף שקל: "לא ניתן לשחק באווירה זו"

מגד גוזני

עונש רדיוס הוטל על הפועל תל אביב. בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל הפעיל היום (שני) את העונש על תנאי שעמד נגד האדומים, וקבע כי משחק הליגה הקרוב נגד הפועל ירושלים יתקיים ברדיוס של 50 ק"מ מאולמה הביתי בראשון לציון עם קהל. כמו כן נקנסה הקבוצה ב-30 אלף שקל, סגירת שלוש השורות הראשונות מאחורי שני הסלים עד תום העונה וכן עונש על תנאי של שני משחקי רדיוס 50 ק"מ עם קהל עד תום העונה.

בהחלטה קבעו הדיינים צבי רויזן ואלי לוין: "איננו מוכנים לקבוע אם הייתה או לא הייתה סכנה פיזית לשופטים מעבר לתחושתם, אך ברור לנו שבאווירה ששררה ביציעים ובמיוחד מאחורי הסלים ולאורך הקווים, לא ניתן לקיים משחק באופן תקין, וייתכן שחסד עשו השופטים עם הקבוצה שלא הפסיקו את המשחק טרם זמנו. אנו קובעים כי הוכח שהקבוצה עברה עבירה של התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים במידה חריגה ובחומרת יתר ואשר היה בה כדי להפריע פיזית לשופטי המשחק".

כזכור, במהלך הרבע הרביעי של המשחק החליט צוות השיפוט, בראשות יערי רייניש, להפסיק את המשחק לאחר שאוהדי הפועל איימו לפרוץ לפרקט. במקום התחוללה מהומה והשופטים דרשו לפנות את שתי השורות הראשונות מאחורי הסל. השופטים מילאו דו"ח שיפוט חמור, ובאו בטענות גם לכוח האבטחה שסירב להזמין להם שוטרים שילווה אותם מחוץ לאולם.

בהפועל תל אביב נדהמו עם קבלת גזר הדין, במיוחד לאור העובדה שהקנס הכספי היה כפול ממה שדרשה התביעה. בקבוצה מתכוונים לערער על החלטת בית הדין. "התחושה שלנו היא שהאווירה הציבורית חרצה את דיננו עוד טרם הדיון. בית הדין האשים אותנו על 'האווירה ביציעים', שזהו עניין סובייקטיבי לחלוטין. העונש אשר ספגנו חמור שבעתיים ממקרים אחרים בהם הוענשו קבוצות אחרות, לא על אווירה, אלא גם על פגיעה פיזית בשופטים".

רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב עם נמרוד בוכמן ועורכי דינם. ברני ארדוב
יצאו בזול? נציגי הפועל תל אביב, היום/ברני ארדוב

את הפועל תל אביב ייצג היום בדיון עו"ד ליאור דובדבני, ומספר חברי הנהלה וכעדות הובא מנהל האבטחה באולם. הדיינים שניהלו את הדיון הם עורכי הדין צבי רויזן ואלי לוין.

דובדבני הגיב לטענות השונות בדו"ח השיפוט: "אנחנו מכחישים שהייתה אווירת אימה כפי שמשתקף מהדו"ח. הקהל הגיב לשיפוט שלטעמו לא היה הולם. היו קללות, שקיימות בעולם הכדורסל. לגבי הנפת דגלים שחודרים ומאיימים, זה בעיני המתבונן.

"אנחנו לא מכחישים שהיו גידופים וקללות. גם אם היה איום, אין שום משמעות מעשית לעניין הזה. אוהדי כדורסל במגרשים שונים צועקים 'אין יציאה', אין כוונה שהם באמת לא יצאו.

"העמדנו בכל צד מצדי המגרש שלושה סדרנים. כשראינו שהשופטים מגלים אי נוחות, נשלחו סדרנים נוספים וחברי הנהלת הקבוצה, ביניהם רמי כהן ונמרוד בוכמן שנמצאים כאן. הם ניגשו בעצמם ועמדו מתחת לסלים על מנת שלשופט תהיה התחושה הטובה ביותר האפשרית.

"אכן השופטים ביקשו כחמש דקות לסיום המשחק לפנות את השורות הראשונות, אבל הובהר להם על ידי יו"ר הקבוצה שחמש דקות לסיום המשחק אי אפשר מעשית לקחת שלוש שורות במגרש מלא ולאייד אותם. אני לא מכחיש שהרעידה של הסל קרתה, אבל בעקבות בקשת הכרוז וכשאורי שלף ניגש לשם, הנושא הזה טופל באופן מיידי".

עו"ד טל אור, נציג התביעה: "ירקו על השופטים, עברו את קווי ההפרדה מאחורי הסלים, היו איומים על השופטים, מעבר לסתם קללות. השופט לא יכול היה לעמוד מאחורי הסלים ולשפוט. האוהדים עמדו מאחורי הסלים והפריעו לו. רואים תנועות של ידיים שכמעט נוגעות בשופטים. מדובר באירוע שישי בעשרה מחזורים. היו כבר שני הסדרי טיעון עם הקבוצות. הסדרנים נדרשו להוציא את האוהדים שמפריעים לשופטים, והם לא עשו זאת. מדובר באירוע קשה, איומים קשים, יריקות, זריקת חפצים לתוך המגרש, נענוע סלים שזה בלתי ספורטיבי. העובדות מדברות בעד עצמן".

דובדבני הוסיף כי "לא הייתה אלימות אוהדים. מה שקרה לא היה חריג, מותר לקלל, כל עוד זה לא עובר את הדין הפלילי. יש תחושה שכשדברים מגיעים להפועל תל אביב, הם הרבה יותר גדולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הדיון בבית הדין של איגוד הכדורסל בנוגע להפועל תל אביב. ברני ארדוב
הדיינים קבעו: "ככה אי אפשר לקיים משחק". הדיון, היום/ברני ארדוב

דובדבני הוסיף ש"מבלי לזלזל, אנחנו נאבקים פה בעיקר מול תחושות. כששופט מרגיש שהוא זקוק למשטרה כדי לצאת, זה לא טוב. אבל העובדות לא תומכות בחחושות האלה".

מנהל האירוע יוסי זגורי: "פינוי שורות? לא פנו אליי. זה מעשי אבל קשה מאוד. באווירה שהייתה יכול להיות שזה היה גורם לתסיסה יותר גדולה ולפירוק המשחק.

"כשביקשו ממני ליווי משטרתי, עניתי שהזמנת משטרה היא רק כשאני מרגיש שאיבדתי שליטה במגרש. היו עשרה אוהדים, ואני לא צריך להזמין משטרה כדי להוביל שלושה שופטים כשיש לי עשרה מאבטחים גדולים.

"אוהדים לא ירדו לפרקט. בראשון יש מקום מסוים בין הסל לפרסומת הראשונה, יש להם מקום לעמוד על היציע אבל הוא 30 או 40 סנטימטר מהקו. אם השופט רוצה לעמוד שם הוא יבקש ממני ואני אתן לו".

דובדבני הוסיף כי "העונשים המבוקשים הם לא פרופורציונליים ולא יועילו. הנזק הכלכלי הוא אדיר. המשחק הביתי הבא של הפועל תל אביב הוא מול הפועל ירושלים, היכולת הכלכלית של הפועל תל אביב היא במכירת כרטיסים במשחקים כאלה".

טל אור: "אם בראשון לציון אין ביכולת הקבוצה להזיז את הקהל אחורה, אז אולי באולם אחר. אנחנו רוצים שהאוהדים יחשבו פעם שנייה, ואולי אם יסעו מרחק גדול יותר הם יבינו".

רמי כהן: "בעונש רדיוס לא יהיה שינוי, אתם רק תפגעו בנשים וילדים, שהם מי שאתם רוצים להביא לאולמות".

* בינתיים בצד המקצועי רשמה הקבוצה אמש את הפסדה השישי העונה, הפעם 72:67 למכבי אשדוד בחוץ, ואמנם ממוקמת במקום השישי, אך ביכולת לא טובה לאחרונה. הפועל חסרה במשחק האחרון את ג'ף אלן הפצוע, ובקרוב יוחלט האם הוא יצטרך לעבור ניתוח, ובמידה וכן הוא יעזוב את הקבוצה. האדומים ינסו להשלים את השבוע את העברתו של אוסטין פרימן מהפועל אילת, כדי למלא את עמדת הגארד שחסרה להם עוד מתחילת העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully