וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך רכש בינואר?

31.12.2012 / 0:27

הדרך שבה מהראן ראדי השתחרר והפך לקשר התקפי מצוין, היא דוגמה לאיך עם החומר הקיים אוסקר גרסיה יכול לשדרג את מכבי תל אביב. שלום תקווה על קבוצה שמצאה את הדרך

one

כנראה שההפסד של הפועל תל אביב בשבת יצר רצון מיוחד למכבי תל אביב. הצהובים שאפו הערב (ראשון) להגדיל את הפער בפסגה ולברוח מהיריבה העירונית, ואכן כבר מהרגע הראשון ראינו את מכבי תל אביב משחקת בנחישות ובאגרסיביות, ומפעילה לחץ חזק מאוד על הפועל חיפה. כבר בדקה השנייה היא הצליחה לתרגם את הלחץ הזה לשער יתרון, לאחר מכן היא לא הסתפקה בזה והמשיכה ללחוץ על הדוושה, ביטלה לחלוטין את הפועל חיפה, והבקיעה את השני.

האורחים עוד קיבלו שער מטעות שיפוט, שנתן להם אפשרות לחלום על קאמבק כמו שעשו בשבוע שעבר. הפועל חיפה התחילה את המחצית השנייה בהתלהבות וברצון לשנות, אבל היא פגשה הערב מכבי תל אביב חזקה וטובה. במהלך מבריק, תוך כדי הנעת כדור, מהראן ראדי הבקיע את השער השלישי, שייאש את חיפה וגמר את המשחק.

מהראן ראדי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בשבוע שעבר הוא בישל את שער הניצחון, גם הפעם הוא היה כל ההבדל. ראדי/ברני ארדוב

מהראן ראדי מבחינתי היה השחקן הטוב ביותר במכבי תל אביב היום, ולא רק בגלל השער. הוא ניהל את החלק ההתקפי של מכבי תל אביב בצורה יוצאת מהכלל. הוא חילק מסירות, איים על השער, הצטרף להתקפות, בישל שער יפה וגם הבקיע. נכון שהיום קל מאוד לבחור שחקן מצטיין במכבי תל אביב, אבל מבחינתי ראדי היה דומיננטי ואחראי מתחילת המשחק.

השינוי שאוסקר גרסיה ביצע בתפקיד של ראדי – כשהעביר אותו מהחלק האחורי של הקישור לחלק הקדמי – שחרר את ראדי מהעבודה ההגנתית הקשה ומתפקיד הקשר הדפנסיבי, ונתן לו חופש. בשבוע שעבר הוא הרוויח אותו מול נתניה בבישול השער המנצח, היום הוא שוב הרוויח אותו, ובגדול. ראדי מצטרף יותר, קרוב יותר לאירועים, שותף לבישולים ולאיום על השער. אם מכבי חיפשה קשר התקפי שינהל את החלק הקדמי, היא מצאה אותו. לפעמים לא צריך לחפש רחוק.

בכלל, מכבי תל אביב של היום ללא שום ספק הציגה את היכולת הטובה היותר שלה העונה. זה לא רק בגלל ריבוי השערים. היום מכבי תל אביב לא רק לחצה, כהרגלה, אלא ידעה להניע את הכדור בצורה חכמה. בכלל, היום ראינו שיפור בכל הבעיות שאפיינו את מכבי תל אביב העונה. אם דיברנו על בעיית התמיכה מהאגפים, היום ראינו את ההצטרפות של שני המגנים. אם דיברנו על תמיכה מהקו האחורי של הקישור, היום ראינו אותם עולים למעלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גאל מרגוליס, שחקן מכבי תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
שיפור בכל המערכים. ניצחון שמביא ביטחון/ברני ארדוב

בכך מכבי הפכה להיות מאיימת יותר ובעלת אפשרויות משני האגפים, בכך היא הייתה כמעט בלתי ניתנת לעצירה. ההצטרפות של כל החלקים נתנו אפשרויות מסירה טובות יותר, ויכולנו לראות שכמעט בכל התקפה הייתה למכבי רגל מסיימת. אנחנו הרבה פעמים שומעים את אוסקר גרסיה מרוצה מהאופן שבו שחקניו לוחצים, משתדלים ומנסים, אבל היום הוא באמת יכול להיות מרוצה.

הניצחון הזה היה חשוב, הן מבחינת הגדלת הפער מהפועל תל אביב והן מבחינת שמירת הפער משאר היריבות, אבל הפעם הניצחון הושג בצורה מרשימה, במשחק יפה. זה דבר שנותן הרבה ביטחון וכוח. השחקנים של מכבי תל אביב קיבלו זריקת מרץ גדולה מאוד לקראת המשך העונה. השאלה שצריך לשאול זה האם היא תדע אחרי משחק כזה לשמור על אותו מומנטום, ובעיקר על אותה דרך.

והדרך היא הלחץ. זה הבסיס שמביא את מכבי תל אביב למקום שבו היא נמצאת: כל 11 השחקנים על המגרש משתתפים בלחץ על הכדור. מיד אחרי איבודי הכדור של מכבי תל אביב, השחקנים שלה מתנפלים על היריבה בניסיון להשיג את הכדור, ומחזירים את השליטה אליהם. זה הכוח של מכבי תל אביב, זה מה שנותן לה את היתרון על שאר הקבוצות, זה השינוי האמיתי שחל בה השנה.

לא צריך לזלזל בניצחון הזה ולהגיד שהוא הושג מול האחרונה בטבלה. אני לא סבור שמה שהכריע את המשחק היה החולשה של הפועל חיפה. כבר ראינו העונה את מכבי משחקת מול יריבות חלשות, ומתקשה מולן. היום היא זו ששלטה, הכתיבה את הקצב, וביטלה את היריבה.

ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה. ברני ארדוב
עדיין מאמין, לא בטוח שבצדק. קלינגר/ברני ארדוב

וגם: האם קלינגר צריך להישאר?

מנגד, בהפועל חיפה, אין ספק שלאור התוצאות, ולאור היכולת, ולאור המיקום של הקבוצה, השאלה שנשאלת היא האם צריך להחליף את המאמן. התשובה לא חד משמעית. אנחנו שוב רואים שניר קלינגר עדיין בטוח בעצמו ובדרכו, ועדיין משוכנע ביכולת שלו להוציא את הקבוצה מהמצב הקשה ולהשפיע עליה. אני לא חושב שמאמן שהיה מאבד את חדר ההלבשה, מאבד את דרכו ואת אמונתו – היה יכול להמשיך. אפשר להעריך את כוח העמידה של קלינגר, שמשדר כוח ורצון לעמוד במטרה. כנראה שזו הסיבה שהבעלים יואב כץ עדיין לא ממהר לבצע את המהלך, שנראה מתבקש. ימים יגידו אם זה באמת הצעד הנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully