וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ראשל"צ: עימות בין פרי לבירנבוים שעשוי לעזוב

30.12.2012 / 23:35

לטענת יו"ר הכתומים, המאמן סינן לעברו: "אידיוט, אתה חתיכת אפס". בירנבוים מכחיש. שחקן בקבוצה: "אפי לא קילל"

מכבי ראשון לציון שמטה הערב (ראשון) משחק בית נוסף, כשהפסידה 79:73 למכבי חיפה, אלא שהדרמה הגדולה התרחשה בשניות האחרונות של המשחק. 29 שניות לסיום, ביתרון נקודה לירוקים, קלטה חיפה ריבאונד התקפה, ובעוד בספסל טרם החליטו מה עושים, צעק היו"ר פרי: "עבירה, תעשו עבירה". לאחר שגל מקל קלע שלשה מכריעה טוענים מקורבי היו"ר כי פרי סיפר על כך שהמאמן אפי בירנבוים הסתובב אליו ואמר: "אידיוט, אתה חתיכת אפס, פאול אתה רוצה".

פרי עצמו לא רצה לקבל החלטה במהלך הלילה, אך מחר בבוקר צפוי להתייעץ עם חברי ההנהלה וככל הנראה לסיים את דרכו של בירנבוים. רק בשבוע שעבר הוציאו בראשון לציון הודעת גיבוי למאמן, לאחר שהיו"ר שקל לפטרו בשל שרשרת הפסדים. במידה ואכן יפוטר המאמן, מי שאמור להחליפו הוא מקורבו של פרי, רוני בוסאני.

בירנבוים עצמו מכחיש שאמר את הדברים הללו ואחד משחקני ראשון לציון שהיה על הספסל בזמן המשחק אמר: "לא שמענו את אפי מקלל, אבל הוא אמר כמה מילים לפרי ובא אליו בתלונות על זה שהוא צעק הוראות שונות מזה שהוא ומתן (חרוש, עוזר המאמן, א.ש) צעקו. יש פה בלאגן גדול, וחבל שככה".

אוהדי מכבי ראשון לציון הודיעו כי אם בירנבוים אכן יפוטר - הם יחרימו את משחקי הבית של הקבוצה.

אפי בירנבוים מאמן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
עימות שיוביל לעזיבתו? אפי בירנבוים/קובי אליהו

במסיבת העיתונאים עוד בחר בירנבוים להתייחס לדברים אחרים. "למכבי חיפה יש תקציב גדול עם חוזים כפולים והם הביאו את גל מקל, שהוא שובר שוויון שעוזר להם מאוד. יותר דאגנו מהשלשות של סטול, שהוא ידוע יותר כקלע שלשות ודווקא גל לקח את הזריקה המנצחת מהצד. עשינו עבודה טובה מאוד, סגרנו הרבה דברים מהמפתחות שרצינו אבל הם ניצחו. בכדורסל כל יום אתה צריך להוכיח את עצמך. ווילי וורן עשה עבודה טובה היום".

עמית בן דוד: "מכבי חיפה קבוצה טובה ולא במקרה היא נמצאת במקום בו היא נמצאת. נתנו הכל על המגרש, ברגעים שהתאמנו את עצמנו מבחינת אגרסיביות למשחק שלהם אז היינו במשחק. בדקות שלקחנו צעד אחורה זה היה נראה טוב מאוד מהצד שלהם. הפסדנו את המשחקים נגדם בדברים הקטנים, ריבאונד התקפה, היום של עידו, שלשה מהפינה שגמרה את המשחק. זה מאכזב".

מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג אמר לאחר המשחק: "זה היה משחק טוב מאוד של שתי קבוצות ששיחקו מאוד קשוח לאורך 40 דקות. היה משחק תחרותי מאוד בין קבוצות שמכירות אחת את השנייה, ואני שמח שבכל פעם מצאנו את עצמנו בצד המנצח, כי יכולנו גם להפסיד. איבדנו כמה כדורים שפגעו בנו במהל המשחק, אבל הקבוצה שמולנו היא טובה, והם עשו מהלכים טובים. קשה לשמור על לאזריק ג'ונס, ווילי וורן ואדריאן יוטר, הם שברו אותנו. יוטר גורם לך בעיות קשות, וזה קשה מאוד לשמור עליו. זה לא קל לנצח במשחקים בליגה הזאת, למזלי יש לי שחקנים טובים שעושים מהלכים טובים בסוף. תודה לאל לשלשה הזאת של גל".

גרינברג דיבר על הסיבוב הראשון של הקבוצה שלו ואמר: "אני יותר ממרוצה מהסיבוב הזה, היה לנו חצי ראשון נהדר של העונה. ניצחנו בשני משחקים בחוץ שזה טוב מאוד, וההפסד היחיד שלנו בחוץ היה למכבי תל אביב, כך שאני מאוד מרוצה. הקבוצה משחקת חזק בהתקפה ואנחנו מניעים את הכדור, וזה הדבר שאתה רוצה להשיג".

קולע השלשה הקריטית מעט לפני הסיום גל מקל אמר: "שיחקנו אותה, זה ניצחון חשוב במגרש קשה. זה קורה לנו לא מעט שאנחנו מסתבכים. מאז שאני פה, בכל משחק אנחנו מובילים 10:15 הפרש במחצית הראשונה, והפעם איבדנו את היתרון. זה סימפטום שצריך לחשוב עליו, אבל זו עוצמה של קבוצה לבוא לפה ולהוביל בכל המשחק, זה לא פשוט ראשון קבוצה מצוינת. המטרה היא להיות בפיינל פור, ומהפיינל פור שזה סדרה נחשוב על זה. יש לנו קבוצה מאוד מוכשרת, וככה צריך ללכת בליגה, קודם כל לחשוב על יעד יותר קרוב ואחר כך לחלום יותר גבוה".

גוני יזרעאלי, שחקן מכבי אשדוד מול דמונטז סטיט, שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
"זה היה קשה". יזרעאלי מול סטיט/מגד גוזני

מכבי אשדוד חזרה הערב לנצח אחרי ארבעה הפסדים רצופים שהאחרון שבהם היה תבוסה כואבת למכבי תל אביב. הבחורים של עופר ברקוביץ' גברו 67:72 על הפועל תל אביב אחרי שדיימון סימפסון ניצח על החגיגה עם 22 נקודות ויחד עם ג'יימי סקין שתרם 16 משלו, האדומים רשמו משחק שני ברציפות ללא ניצחון.

מאמן אשדוד, עופר ברקוביץ', אמר בסיום: "זה היה קשה, אבל גם חשוב וכיף לנצח. היה שיפור בהגנה במחצית השנייה, זה ניצחון חשוב להמשך הדרך. קיבלתי את דיימונד סימפסון עם משחק יותר טוב שלו. היה לנו שבוע קשה עם שחקנים פצועים. היו הרבה אימונים של תשעה שחקנים, אבל הלב והעבודה ההגנתית הטובה גרמו לנו להתגבר על הפועל תל אביב. ננוח יום לקראת ברק נתניה, שעוברת עונה טובה. אנחנו רוצים להיצמד לדבוקה שנמצאת מעלינו, אנחנו חייבים לנצח וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully