וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים-אשדוד: מויאל הודח, הזעזוע יעבוד?

הקשר התווכח עם אלי כהן והוצא מהסגל (א', 20:50, ערוץ 1), אופיר קריאף יפתח במקומו. סירושטן יפתח במקום בן בוטבול

טריוויה

* בית"ר ירושלים ומ.ס. אשדוד נפגשו עד כה 48 פעמים בליגה. בית"ר ניצחה 26 פעמים, אשדוד 12 ועשרה משחקים נגמרו בתיקו. שערים: 49-78 לבית"ר ירושלים.

* כשבית"ר ירושלים מארחת: 21 משחקים, מהם בית"ר ניצחה 14, אשדוד ניצחה שלושה, עוד ארבעה נגמרו בתיקו.

* בשני המשחקים האחרונים מול בית"ר ירושלים בחוץ, אשדוד הוציאה תיקו והפסידה, כך שהעובדה שהיא מפסידה שניים מכל שלושה משחקים כאלה עלולה לשחק לרעתה הפעם.

* בית"ר ירושלים ניצחה 18 מתוך 32 המשחקים בהם מנשה משיח שפט אותה. עשרה היא הפסידה ועוד ארבעה נגמרו בתיקו. בבית יש לה איתו 62.75 אחוזי הצלחה.

* אשדוד הפסידה יותר ממחצית המשחקים בהם משיח שפט אותה (11 מ-21). יש לה גם חמישה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו.

* יוסי מזרחי אימן 30 פעמים נגד בית"ר ירושלים והפסיד 18 מתוכן. יש לו שבעה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו.

* אלי כהן אימן 20 פעמים מול אשדוד, ניצח תשעה, הפסיד שישה וסיים חמישה משחקים בתיקו.

לאתר דריבליסט

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אימן 20 פעמים מול אשדוד, ניצח תשעה, הפסיד שישה וסיים חמישה משחקים בתיקו. אלי כהן/ברני ארדוב

משחק מהעבר

בית"ר ירושלים – מ.ס. אשדוד 1:0, עונת 2005/06, מחזור 20, 5.2.2006

* זו אמורה הייתה להיות ההצגה הגדולה של בית"ר ירושלים. כמה ימים אחרי תום מועד ההעברות של ינואר 2006, היא התעתדה להציג במשחק המרכזי שלושה שחקני רכש נוצצים במיוחד: גל אלברמן שחזר מספרד, החלוץ דויד אגאנסו והקשר פבריס פרננדס.

* בית"ר הגיעה למשחק הזה קצת לחוצה, אחרי שלקחה רק עשר נקודות מששת המשחקים הראשונים עם לואיס פרננדס על הקווים. אשדוד, לעומתה, הגיעה במטרה למגר את סימני השאלה לגבי הכיוון שהקבוצה הולכת אליו – תחתית או צמרת. הצליח לה.

* לואיס פרננדס היה המאמן הרביעי של בית"ר באותה עונה. קדמו לו אלי אוחנה (משחק אחד), גיא עזורי (שישה משחקים) וטון קאנן (שישה משחקים). לעומת חוסר היציבות בבית"ר, זה היה המשחק ה-73 ברצף של יוסי מזרחי על הקווים באשדוד.

* כצפוי במשחקים מרכזיים מסוג זה, כשבית"ר מביאה טונות של רכש חדש, הצהובים פתחו בטירוף, אבל לא הצליחו להבקיע עד המחצית.

* לואיס פרננדס הכניס את ליאור אסולין במקום ז'רום לרואה בפתיחת המחצית השנייה, אבל בית"ר עדיין לא מצאה את הרשת. יוסי מזרחי הריח את ה-0:0 מתקרב והכניס את משה אוחיון ההגנתי במקום עמנואל אביידה בדקה ה-54.

* המפנה במשחק הגיע בדקה ה-58, ודווקא לרעת בית"ר. הבלם המקדוני איגור מיטרסקי הכשיל מאחור את שי הולצמן, חלוץ אשדוד, והשופט לירן וקסברגר שלף לו את הכרטיס האדום.

* ההרחקה של מיטרסקי הפכה לחלוטין את המגמות במשחק: פרננדס הוציא את ברק יצחקי והכניס במקומו את המגן אלירן דנין (דוד אמסלם עבר לעמדת הבלם), וכמה דקות לאחר מכן הוציא את מאור מליקסון לטובת הופעת הבכורה של פבריס פרננדס. בצד השני, יוסי מזרחי שלח למגרש את עידן שריקי במקום חאבי גונזאלס.

* בדקה ה-76 הוכרע המשחק: אשדוד זכתה בפנדל אחרי שאלירן דנין נגע ביד ברחבה. שי הולצמן, בשערו ה-13 באותה עונה (וה-150 בקריירה) שלח את הכדור לרשת וסגר עניין.

* יוסי מזרחי עוד הכניס את הבלם אוצ'ה שריף במקום דוד רביבו (דקה 86) כדי לשמור על התוצאה, אבל זה לא מנע מדויד אגאנסו לשלוח את הכדור למשקוף אחרי מספרת מרהיבה.

* בתוספת הזמן הסיפור כבר היה גמור, כשתומר בן יוסף, עוד בלם של בית"ר ירושלים, הורחק גם הוא.

שי הולצמן כדורגלן מועדון ספורט אשדוד. טל לוי
בדקה ה-76 הוכרע המשחק: אשדוד זכתה בפנדל אחרי שאלירן דנין נגע ביד ברחבה. שי הולצמן, בשערו ה-13 באותה עונה/טל לוי

מפתחות והכנות

בית"ר ירושלים:

על רקע הזעזוע בבית"ר ירושלים בשל העובדה שקובי מויאל הודח על ידי המאמן אלי כהן מסגל הקבוצה, הקשר מתכוון לבקש לעזוב כבר בחלון ההעברות הקרוב של חודש ינואר. באימונים האחרונים מויאל לא תורגל בהרכב, ובאימון המסכם הוא הביע חוסר שביעות רצון מההחלטה, מה שגרם לכהן להדיח אותו מהסגל. לאחר מכן מויאל הגיע לחדרו של המאמן, שם התנהלה שיחה קשה שהגיעה לטונים צורמים. כרגע נראה כי מויאל נחוש להשתחרר כבר בינואר.

"נראה שעבר בין אלי וקובי חתול שחור. כבר תקופה שהם לא מסתדרים", אמרו היום בבית"ר. "יהיה להם קשה להמשיך יחד". מי שאמור לפתוח במקומו של מויאל הוא אופיר קריאף, כשעדיין קיימת אפשרות שאבי ריקן יוסט לעמדת הקשר האחורי. גם סטיבן כהן בתמונת ההרכב. עמית בן שושן הפצוע לא יהיה בסגל למשחק וגלאבינה צפוי להחליפו בהרכב. אלי כהן הסביר: "זו החלטה מקצועית נטו. קובי היה פצוע רוב השבוע ולא התאמן סדיר. כבר בשבוע הבא הוא יחזור לסגל כרגע". למרות הכל, יושב ראש בית"ר ירושלים איציק קורנפיין ינסה להפגיש בין השניים ולגשר על הפערים ביניהם.

מ.ס. אשדוד:

מ.ס. אשדוד רשמה ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים שלה בליגת העל, ובעקבות התוצאות של המחזור האחרון והניצחונות של קרית שמונה ובני יהודה, מאבדת הקבוצה גובה במאבקי הצמרת. בצוות המקצועי מנסים למצוא פתרון לחולשה של השחקנים בחודש האחרון ובנוסף לאימונים והשיחות הטקטיות, נעשו גם שיחות אישיות עם מספר שחקנים כדי לנסות ולהוציא את הקבוצה מהתקופה השחורה אליה נקלעה.

המאמן יוסי מזרחי צפוי לערוך שינוי אחד בהרכב כאשר מיקי סירושטן יפתח בקישור האחורי על חשבונו של בן בוטבול. יא יא פטי, שהוחלף בדקה ה-65 בהפסד לסכנין במחזור הקודם, יפתח שוב בהרכב לצידו של ישראל ראש במרכז ההגנה. דוד רביבו וניר ביטון יפתחו במרכז המגרש, כאשר הקשר סאנדי ארצ'ון שנראה רע מאוד במשחקים האחרונים ומועמד לשחרור בינואר, עשוי לקבל הזדמנות נוספת בהרכב. חאתם עבד אלחמיד שסובל מפציעה במפשעה לא נכלל בסגל.

קשר בית"ר ירושלים קובי מויאל חוגג שער. ברני ארדוב
"נראה שעבר בין אלי וקובי חתול שחור". קובי מויאל/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

אבי ריקן (בית"ר ירושלים)

את הירידה ביכולת של בית"ר ירושלים בשבועות האחרונים אפשר לייחס ישירות לירידה ביכולת של הקשר. כשריקן פרח, גם בית"ר ירושלים הייתה על הסוס, אך בשבועות האחרונים יש נסיגה משמעותית אצל השחקן. אם בית"ר ירושלים רוצה לחזור למסלול הניצחונות, היא חייבת את ריקן בשיאו.

דוד רביבו (מ.ס. אשדוד)

בניצחונות ובהפסדים דוד רביבו הוא הברומטר של אשדוד. כעת מוטלת על הקפטן המשימה של הוצאת הקבוצה מהבוץ ובצוות המקצועי מאמינים שעם הניסיון שלו הוא בהחלט מסוגל לעשות את זה. אשדוד תגיע למשחק חוץ קשה מאוד בטדי והחזקת הכדור של רביבו וניר ביטון במרכז המגרש תהיה משמעותית מאוד עבור הקבוצה.

אבי ריקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
כשהוא פורח, בית"ר פורחת. אבי ריקן/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, שי חדד, מתן בראשי, דינו שקבורץ, חיים מגרלשווילי, דריו פרננדס, אופיר קריאף, אבי ריקן, דומיניק גלאבינה, ערן לוי, חן עזריאל.

מ.ס. אשדוד: אופיר מרציאנו, עופר ורטה, יא יא פטי, ישראל ראש, ג'ואון אושאניווה, ניר ביטון, מיקי סירושטן, סאנדי ארצ'ון (ציון צמח), דוד רביבו, מוראד אבו ענזה, דימיטאר מקרייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully