וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשנים האחרונות כבשתי יותר שערי ניצחון משערים רגילים"

30.12.2012 / 11:37

הוא נולד למאני טיים, מרגיש כדג במים בשיטה של אוסקר גרסיה. רק תנו לו לשחק, כי זמן ההמתנה שלו הסתיים. הצעירים של מכבי צריכים ללמוד טקטיקה. הקבוצה חייבת לחשוב טוב יותר. אבל זה בסדר, אומר רוברט ארנשו בראיון, "נהיה אלופים. יש לנו מהכוח שמניע את יונייטד העונה"

רוברט ארנשו, חלוץ מכבי תל אביב, חי כרגע בין שתי ליגות. הוא משחק בזו הישראלית ועוקב באדיקות אחרי הליגה האנגלית ממנה הגיע. ותתפלאו, הוא מוצא קו דמיון אחד ברור. "מנצ'סטר יונייטד ומכבי תל אביב יהיו האלופות בשתי הליגות כי שתיהן הכי רעבות והכי רוצות", הוא אומר. "לפי דעתי, מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה הטובה ביותר באנגליה, אבל אני חושב שבסופו של דבר מי שתזכה באליפות זו מנצ'סטר יונייטד. יש להם את הרצון העז להחזיר את התואר אליהם. למכבי תל אביב יש את אותו רעב. כולם מדברים על זה שלא זכו באליפות 10 שנים ומאוד רוצים לזכות העונה. אני רואה את זה על השחקנים. אנחנו לא מוותרים על אף משחק. באליפות זוכה בדרך כלל זו שיש לה את הרעב הגדול ביותר. לפעמים אני מרגיש שיש המון לחץ על המועדון הזה, אבל כרגע זה לא מפריע. למועדון גדול צריך שיהיה את הדרייב לנצח, אבל במקביל גם את השקט והרוגע להתנהל כשמפסידים וחוסר הצלחות. אני חושב שבנקודה הזו, עד כה אנחנו הצלחנו לעשות את זה בצורה טובה מאוד".

שחקן מכבי תל אביב רוברט ארנשו. נמרוד סונדרס
"אני רואה את זה על השחקנים. אנחנו לא מוותרים על אף משחק. באליפות זוכה בדרך כלל זו שיש לה את הרעב הגדול ביותר". רוברט ארנשו השבוע/נמרוד סונדרס

***

שווה להקשיב לארנשו (31), שבשבוע שעבר כבש את שערו השני בליגת העל, שער ניצחון כמובן, ונתן ללא מעט אנשים את התחושה שאפשר היה לקבל ממנו יותר. בעבר, לחלוץ הוולשי לא הייתה סבלנות בקבוצות שהושיבו אותו על הספסל. גם במכבי תל אביב שמו עלה כאחד המודחים האפשריים בינואר, אבל ארנשו לא מקבל זאת. הוא כאן כדי לנצח.

"זה היה לא קל עד עכשיו", הוא מודה, "אבל אני בהחלט מרגיש שהגעתי לרגע שאני יכול לתת מעצמי יותר. אני עדין בשלבי התאקלמות בקבוצה, אבל במהלך החודש האחרון אני כבר חש בנוח ומוכן לגמרי. גם מבחינה פיזית. בקבוצות אחרות, זה נכון, לא הייתי מוכן להמתין דקה על הספסל. זה לא המקרה. הגעתי לכאן לשחק ולהצליח וזו הסיבה שאני רוצה להישאר במכבי תל אביב. זה המקום שבו אני רוצה להיות. אני רוצה להמשיך עם זה עד סיום העונה. אני רוצה לראות אותנו אלופים, לראות את מכבי תל אביב זוכה באליפות הליגה. זו הסיבה בשבילה הגעתי. החודשים האחרונים היו עבורי תקופה של התאקלמות וזמן שבו עבדתי בכדי להיות מוכן".

איך אתה מרגיש עם העובדה שבצוות המקצועי מחפשים עוד חלוץ לקראת חלון ההעברות הקרוב?

"קמתי מהספסל בשבוע שעבר כדי לעזור לקבוצה, לשחק כפי שאני יודע לשחק. כבשתי העונה שני שערי ניצחון ואני רוצה לכבוש עוד. בשנים האחרונות כבשתי יותר שערי ניצחון ושערים מכריעים משערים רגילים. אני חושב שאני פשוט לומד להיות מוכן במשחקים הגדולים, כשיש לחץ וזה מאני טיים, אני הופך להיות טוב יותר. ככל שיש יותר לחץ במשחק, אני מגיב לזה. אז עבורי, אני כאן, אני מרגיש מוכן ואני רוצה לשחק. אסור לשכוח שזו גם הפעם הראשונה שאני משחק מחוץ לאנגליה. זו ליגה שונה ואתה צריך זמן כדי להתרגל ולעשות התאמה לשחקנים החדשים בקבוצה. זה לוקח זמן רק בשביל להכיר מקרוב את השחקנים, איך כל שחקן מעדיף לשחק ומה הוא אוהב, את התנועות שלהם על המגרש. וכעת אני בהחלט חושב שאני מוכן לשחק יותר".

הזכרת את שיטת המשחק של מכבי תל אביב וזה נראה שעד עכשיו קצת קשה לך להשתלב בשיטה של אוסקר גרסיה שמשחק עם המון הנעת כדור במערך של 4-3-3, בשונה ממה שנהוג לשחק באנגליה, ה-4-4-2 הקלאסי.

"למען האמת, אני חושב שהשיטה של אוסקר מאוד פשוטה וקל לי להשתלב בה. להרבה שחקנים שיגיעו לכאן זה אולי יהיה קשה, אבל מה שאנשים לא שמו לב זה שבנבחרת ווילס, עם גארי ספיד, ככה בדיוק שיחקנו. שלושה קשרים ושלושה שחקנים קדמיים. זו בדיוק השיטה שבה אני משחק בנבחרת בשלוש השנים האחרונות. אותה שיטה ואותה טקטיקה, אז בשבילי הדברים זהים. כשהגעתי וראיתי על מה אנחנו עובדים כאן באימונים במכבי, ידעתי שאני יכול להשתלב בקלות ולקחת בזה חלק וככה אני אוהב לשחק. ואגב, בפעם האחרונה ששיחקתי ככה במדי קבוצה, זה היה בנוריץ' ב-2006 אני חושב שהפגנתי שם את אחת העונות הטובות בקריירה שלי (כבש 27 שערים באותה עונה ב-45 משחקים, ר"ב) והייתי בכושר מצוין".

רוברט ארנשו שחקן נוריץ' סיטי. Julian Finney, GettyImages
"בפעם האחרונה ששיחקתי ככה במדי קבוצה, זה היה בנוריץ' ב-2006 אני חושב שהפגנתי שם את אחת העונות הטובות בקריירה שלי". ארנשו במדי הקנריות/GettyImages, Julian Finney

יש בישראל לפעמים חוסר סבלנות כלפי זרים?

"לא חשתי בזה יותר מדי. אני חושב שהזרים עוזרים מאוד לקבוצה. מספיק לראות שאנחנו כעת במקום הראשון, זה מקום שמכבי לא היתה בו בשנים האחרונות".

אם כבר הזכרנו את הזרים, אז כשאתה עולה למגרש , גם לכמה דקות, אתה נראה מאוד מחוייב ונותן את כל כולך. לעומתך נראה שלגונסאלו גרסיה קצת יותר קשה להשתלב והרבה פעמים, זה נראה שלא אכפת לו כל כך.

"בכנות, אין שום בעיה עם גונסאלו. אנחנו חייבים להבין שהוא מאוד חשוב לקבוצה. הוא שחקן איכותי וזה מה שאתה רוצה בקבוצה שלך. לפעמים אתה נתקל בחלקים לא טובים במשחק, או במהלך עונה, אבל אסור לשכוח שהשחקנים שנמצאים כאן חשובים מאוד וזו הסיבה שאנחנו במקום הראשון".

מה אתה חושב על אלירן עטר? מה הוא צריך לשפר כחלוץ כדי להפוך לעוד יותר טוב?

"אלירן נראה מצוין. הוא חלוץ ממש טוב. יש לו עונה נפלאה והוא כבש כמה שערים חשובים ומכריעים. ממש כיף לשחק אתו יחד, הוא יודע לנוע, יודע מה לעשות עם הכדור, הוא בא לקבל את הכדור ואני חושב שאנחנו מסתדרים ממש טוב. אחד הדברים שלמדתי בקריירה שלי, מהשחקנים הכי גדולים איתם שיחקתי, זה שהם תמיד המשיכו להשתפר ולהיות טובים יותר. זה אחד הדברים שאתה לומד כשאתה משחק עם גארת' בייל או ריאן גיגס. הם תמיד רוצים להיות טובים יותר. אז אני חושב שגם אלירן עטר יכול לשפר כל דבר שהוא עושה".

יש הרבה צעירים מוכשרים במכבי תל אביב. מה חסר להם בכדי להפוך לשחקנים גדולים?

"אני חושב שלפעמים אנחנו שוכחים להמשיך וללמוד על המשחק. ללמוד מה הופך אותנו לטובים וללמוד מה גורם לנו להיות פחות טובים. אני חושב שאנחנו יכולים להמשיך וללמוד למשל לבחור את המסירה הנכונה יותר או הפעולה הנכונה יותר. זה אחד הדברים העיקריים שצריך להמשיך ולשפר. אני חושב שכקבוצה לפעמים אנחנו מנסים לתקוף מהר מדי, מאבדים את הסבלנות. אם אתה מניע כדור, זה לא אומר שאתה לא תוקף. אני חושב שלפעמים אנחנו הולכים קדימה ללא סבלנות ומאבדים כדורים מהר מדי. את זה נצטרך לשפר".

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב חוגג שער. קובי אליהו
"אלירן נראה מצוין. הוא חלוץ ממש טוב. יש לו עונה נפלאה והוא כבש כמה שערים חשובים ומכריעים. זה ממש כיף לשחק אתו יחד, הוא יודע לנוע, יודע מה לעשות עם הכדור, הוא בא לקבל את הכדור ואני חושב שאנחנו מסתדרים ממש טוב"/קובי אליהו

***

אתה סוג של אגדה באי הבריטי, הגעת מהמועדון הכי גדול בווילס, יש לך יותר מ-400 משחקים באנגליה, כבשת יותר מ-160 שערים. איך התגלגלת בסופו של דבר דווקא לישראל?

"בשנתיים האחרונות, הרגשתי שאני רוצה לעשות משהו שונה. רציתי לשחק במקום אחר, בליגה אחרת. שיחקתי כמעט מול כל קבוצה אפשרית באנגליה, וכמובן בנבחרת הלאומית של ווילס, יש לי ניסיון רב באנגליה, אז רציתי אתגר שונה. כשהגיעה ההצעה ממכבי תל אביב, בדקתי קצת על המועדון, ראיתי את ההיסטוריה של הקבוצה הזו והאמת שידעתי כמעט הכל על מכבי. שוחחתי ארוכות עם ג'ורדי קרויף. הוא הסיבה העיקרית בגללה הגעתי לכאן. הוא זה ששכנע אותי להגיע לישראל. הוא הציג את הדברים בצורה פשוטה והדבר העיקרי מבחינתי כשחקן כדורגל זה שהרגשתי שהמועדון הזה רוצה אותי. כשזה המצב, אתה מרגיש בנוח לבוא וזו אחד הדברים העיקריים שג'ורדי אמר לי וזה מה שגרם להחלטה שלי להגיע. השאיפה לזכות באליפות ולהצליח במסגרת אירופית - אלה הדברים שאני מחפש".

עד היום לא התמודדת על אליפויות. יש לך רזומה מאוד עשיר באי הבריטי, עשית דברים גדולים בליגות השונות באנגליה, אבל יש תחושה שמשהו תמיד היה חסר לך. יש הרגשה שהצלחת בעיקר בקבוצות קטנות יחסית. אתה מרגיש החמצה עם העובדה שלא הגעת לקבוצה גדולה באנגליה, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ארסנל?

"ברור שאני חושב על זה, וזה מה שמניע אותי בכל יום, בכל אימון ובכל משחק. זה הכל היה עניין של טיימינג ומזל. בלהיות במקום הנכון, בזמן הנכון. כשהייתי צעיר יותר היתה התעניינות מקבוצות שונות, אבל שום דבר רציני לא יצא מזה. היו תקופות שממש הצלחתי והייתי בכושר טוב, אבל קבוצות כאלה ואחרות לא ראו אותי ולא שמו לב אליי, אלא היו בכיוון של מישהו אחר. ובקריירה של כדורגלן, אתה צריך להכיר את האנשים הנכונים".

יש הרגשה שאתה מתייחס לכדורגל כסוג של דת. זה לא עוד מקצוע או סתם ספורט עבורך.

"מאז שהייתי ילד, בן 14, 15, הכדורגל היה כל חיי. תמיד בעטתי בכדור ולכל מקום שהלכתי לקחתי איתי כדורגל. הייתי מוכר כאחד שהכדורגל הוא כל חייו. זה תמיד היה חלק ממני ולכן זו גם דרך ההסתכלות שלי על המקצוע הזה. זה מעולם לא השתנה. אז גם כשהפכתי למקצוען, בקבוצות שונות ובנבחרת הלאומית של ווילס, הסתכלתי על הדברים בצורה זהה וכך זה גם עכשיו. התשוקה הזו לכדורגל זה משהו שלעולם לא ייעלם. גם במכבי תל אביב. כשמשווים אותה לקרדיף, זה גם מועדון גדול".

באיזה מקום מכבי תל אביב היתה מסיימת בליגה השנייה באנגליה עם קרדיף?

"אני בטוח שהיא היתה מצליחה שם. להגיד לך מקום מדויק? לא יודע, אבל בוודאות בסמוך לצמרת. אין לי ספק שהיא הייתה בשישייה הראשונה".

נגד גזענות: צפו בארנשו משתתף בהכנת הקליפ של מכבי תל אביב

***

מה הדבר שהכי הפתיע אותך לטובה כשהגעת למכבי תל אביב?

"אני חושב שהתשוקה הגדולה, כפי שאמרתי קודם. יש כאן בהחלט תשוקה גדולה למשחק, כמו באנגליה ואני חושב גם שמבחינה טכנית יש בליגה הישראלית כמה שחקנים ברמה גבוהה מאוד, שטובים באחד על אחד".

מה הדבר שהכי הפתיע אותך לרעה במכבי תל אביב?

"כמובן שיש מקום לשיפור ברמה של הליגה. במכבי צריך להיות שיפור בפן של ההשפעה של המפעלים האירופיים על הכדורגל שלנו. זה רק יכול לעזור לנו. איך שנשחק כאן בישראל, ישפיע על הצורה שבה נשחק בעונה הבאה במפעל הצ'מפיונס ליג אם נזכה באליפות ונפגוש קבוצות אירופאיות, זה ישפיע עלינו. זה חשוב לצפות בליגות הבכירות כמו אנגליה למשל, או משחקי הצ'מפיונס ליג וללמוד מהם כל מה שאפשר. אנחנו צריכים לעשות התאמה לכדורגל האירופי, כי לפעמים מה שאנחנו עושים כאן לא מספיק טוב".

רוברט ארנשו יכול להוביל את מכבי תל אביב לאליפות העונה?

"כן. כמובן. אני מאמין בזה ולכן הגעתי לכאן. יש בי את האמונה הזו והזמן שלקח לי להתאקלם היה טוב עבורי, כי ראיתי מהצד הרבה משחקים והרבה קבוצות יריבות שמולן שיחקנו ועכשיו אני בטוח שאנחנו יכולים ללכת עד הסוף העונה. בחודש האחרון אני ממש מרגיש טוב באופן אישי ורוצה להשיג את האליפות בשבילי ובשביל הקבוצה".

לטוויטר של רענן ברנובסקי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully