וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: גמר סל 2013 ייערך ביד אליהו

30.12.2012 / 10:14

דירקטוריון המנהלת יתכנס לדון בסוגיית אירוח משחק הגמר ברביעי, ונראה כי בשל הפן הכלכלי, רוממה לא תזכה באירוח

ביום רביעי הקרוב יתכנסו חברי דירקטוריון מנהלת ליגת העל במשרדי המנהלת בתל אביב לישיבה חודשית, כשעל סדר היום שאלת אירוח גמר סל 2013. על הפרק עומדות שתי הצעות רלוונטיות, יד אליהו, שאירח את גמר הפיינל פור מאז שנת 2006, או ההיכל החדש ברוממה. במנהלת הליגה ערכו בשבועיים האחרונים סקר בדף הפייסבוק שקרא לאוהדים להצביע באיזה אולם ירצו שגמר הסל יהיה. כ-1900 אוהדים הצביעו, מתוכם 66 אחוזים היו בעד רוממה ו-34 אחוזים בעד יד אליהו.

הישיבה תהיה הראשונה בעידן של שמואל פרנקל, יו"ר המנהלת החדש, איש מכבי תל אביב, שהיה יו"ר דירקטריון חברת היכלי הספורט, שעל פי מקורבים תומך באירוח המשחק ביד אליהו. בישיבת המנהלת האחרונה, ללא פרנקל, ועם אבנר קופל כאחד מנציגי איגוד הכדורסל במנהלת, טען חיים אוחיון, אחד האנשים החזקים במנהלת הליגה, כי במידה וגמר גביע המדינה ייערך ביד אליהו, גמר סל 2013 חייב להערך ברוממה, וכך להיפך. אמנם בישיבה לא נכחו כל חברי הדירקטוריון, אך מי שכן היה בחדר הסכים עם אוחיון, וכך היה נראה שעם הודעת איגוד הכדורסל, על כך שגמר הגביע ייערך ביד אליהו, תיסלל הדרך לאירוח המשחק במאי ברוממה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרעה גורלית בישיבת הבכורה שלו. שמואל פרנקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שבינתיים קיים ספק גדול מאוד אם אכן יתבצע הדבר. ביום רביעי יוצגו דוחות כספיים שיקבעו כמה כל קבוצה במנהלת תרוויח מאירוח גמר הסל בכל אחד מהאולמות. יש לציין שמנהלת הליגה נמצאת בגירעון כלכלי עוד מהעונה שעברה, ועושה ככל שביכולתה על מנת לצמצם את אותו הגירעון. שתי הקבוצות שיגיעו לגמר יקבלו 25 אחוזים מההכנסות, אחרי הוצאות, וכל אחת מהקבוצות האחרות 5 אחוזים בלבד. על פי ההערכות, למרות הצעתה של עיריית חיפה בסבסוד כלכלי של משחק הגמר, הרווח מרוממה יהיה קטן מאוד, כך שרק הקבוצות שיעפילו לגמר יקבלו סכום של כמה עשרות אלפים, ואילו הרווח מיד אליהו יהיה כזה שגם שאר הקבוצות יזכו לנתח נאה.

בבדיקה שערכנו עם הדירקטורים של הקבוצות השונות עולה התמונה הבאה: ארבעה חברים יתמכו בוודאות ברוממה - רמי כהן (הפועל תל אביב), צביקה ליבר (ברק נתניה), ארנון שירן (מכבי חיפה) וחיים אוחיון (גלבוע/גליל). שלושה חברים נוספים נוטים לתמוך בחיפה - מוטי אמסלם (הפועל אילת), יצחק פרי (מכבי ראשון לציון) ויעקב וקנין (אליצור אשקלון). ביד אליהו יתמכו חמישה דירקטורים - שמעון מזרחי (מכבי תל אביב), אלדד אקוניס (בני הרצליה), שמואל פרנקל (יו"ר המנהלת), אבנר קופל ודוד פריש (נציגי איגוד הכדורסל). שלושה חברים נוספים מחכים לדוחות הכלכליים - חגי שבתאי (הפועל חולון), יעקב לירז (הפועל ירושלים) ושבי מיכאלי (מכבי אשדוד), אך מלבד לירז, שני האחרים צפויים לתמוך ביד אליהו.

15 דירקטורים צפוים להביע את דעתם, ובמנהלת הליגה בעבר הדברים לא עלו להצבעה אלא ניסו להגיע לעמק השווה על פי הלך הדברים בישיבה. הגורמים הבכירים במנהלת, העריכו כו למרות הצהרות הדירקטורים בשיחות איתנו, על כך שיתמכו ברוממה, הם לא ירצו להכנס לעימות עם פרנקל, ואלא אם יהיה רוב מוחץ לאולם בחיפה, גם השנה גמר הסל ייערך ביד אליהו.

היכל יד אליהו. ברני ארדוב
כנראה שגם את גמר 2013 נראה כאן. היכל יד אליהו/ברני ארדוב

במנהלת הליגה הגיבו לידיעה: "למנהלת אין גרעון כלכלי והשיקול לצמצם את גרעון המנהלת אינו עומד על סדר היום. דעתו של יו"ר המנהלת נכתבה כאן מבלי לשוחח עמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully