וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה נראה מירוץ בתחתונים

מירוץ התחתונים של עמותת "צו מניעה" התקיים ביום שישי להגברת המודעות למניעת סרטן המעי הגס. קבלו תמונות מהאירוע

כשמדובר על סרטן המעי הגס ישנו אלמנט חשוב ביותר: בעוד המחלה קוטלת מדי שנה כ- 1,800 אנשים, הטיפולים למניעתה קיימים כבר שנים. בדיקת קולונוסקופיה הינה הטיפול היעיל ביותר לגילוי מוקדם. ידוע כי את הבדיקה מבצעים דרך אחורינו ועל כן הוחלט שהרצים ילבשו תחתונים בלבד על מנת להמתיק את הגלולה המרה וכדי לקבל זווית הומוריסטית על הנושא הרציני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זווית הומוריסטית כדי למנוע הפחדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטן המעי הינו מהמחלות הקטלניות ביותר בעולם המערבי, ועל כן ישראל לא שונה כאשר סרטן זה הינה המחלה הממארת השנייה בשכיחותה בארץ. לאחרונה התפרסמו מחקרים (ביניהם גם ישראלים) אשר מצביעים על עלייה בשכיחות המחלה גם אצל צעירים בני 40+. כשמדובר על סרטן המעי ישנו אלמנט בולט במיוחד, ומהותי ביותר: בעוד המחלה קוטלת מדי שנה כ- 1,800 אנשים, הטיפולים למניעתה קיימים כבר שנים מספר. ניתן לומר כי מתקיים פער בין הטיפולים הקיימים מבחינה טכנולוגית לבין תמיכת משרד הבריאות ומודעות הציבור. כלומר, קיימת הטכנולוגיה להינצל מהמחלה אך הדימוי של הבדיקה בקופות החולים ובתקשורת הוא שלילי ולכן אנשים רבים מכירים אותה אך נמנעים מלעשותה.

על מנת להגביר את המודעות למחלה בקרב הציבור הישראלי, הוחלט להרים את האירוע שמתקיים זה מספר שנים בארצות הברית והוא- מרוץ התחתונים. רק החודש בוושינגטון רצו מאות אנשים חמישה קילומטרים לזכרו של טוני סנו, דובר הבית הלבן לשעבר, שמת מסרטן המעי הגס ב- 2008.

עמותת "צו מניעה" יוצאת בקמפיין משעשע והיתולי על מנת להגביר את המודעות לסרטן המעי ואת חשיבות הגילוי המוקדם של תסמיניו. במסגרת הקמפיין, התקיים אירוע שנקרא "מרוץ תחתונים", אשר נערך זה שנים בארצות הברית. באירוע בגני יהושע לקחו חלק מתנדבים, קבוצות הליכה, אצנים, ידוענים ופוליטיקאים. במהלכו רצו המשתתפים כשלגופם תחתוני בוקסר ועליהם כיתוב/ תמונה משעשעים לגבי הגילוי המוקדם/המחלה. הסיבה לשימוש בהומור במקרה הזה היא מכיוון שאין כוונה ליצור אפקט הפחדה עם גילוי נתוני המחלה, אלא לפנות לכמה שיותר שכבות וזרמים באוכלוסייה שיוכלו להתחבר לאירוע בצד ההומוריסטי שלו (נעשית פנייה לכל המשפחה ולא רק לאלו שנמצאים בסיכון לחלות).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצלחה בארצות הברית וגם בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מירוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully