וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ארסנל מחצה 3:7 את ניוקאסל

מערכת וואלה! ספורט

29.12.2012 / 21:20

שלושער של וולקוט וצמד של ז'ירו הובילו את התותחנים לניצחון ענק. יונייטד ניצחה 0:2 את ווסט ברומיץ', 3:4 לסיטי בנוריץ'

ספורט 2

צפו בארסנל דורסת 3:7 את ניוקאסל

בעוד כל הליגות הגדולות האחרות באירופה יצאו לפגרה, באנגליה הגבירו את הקצב בצורה רצחנית והערב (שבת) נערכו לא פחות משמונה משחקים במסגרת המחזור ה-20. המשחק המרתק והמדהים ביותר במחזור היה בין ארסנל לניוקאסל, כשהקבוצה של ארסן ונגר דורסת 3:7 ענק את המג'פייז האומללים.

עוד לפני כן, עמד במוקד משחקה של המוליכה מנצ'סטר יונייטד, שניצחה 0:2 בבית את ווסט ברומיץ' וחתמה את 2012 עם יתרון של שבע נקודות בפסגה. האלופה מנצ'סטר סיטי חזרה עם 3:4 דרמטי מנוריץ', בזכות שלושער של אדין דז'קו. עוד לפני כן, טוטנהאם התקדמה למקום השלישי בזכות ניצחון חוץ 1:2 על סנדרלנד. סטוק סיטי נמנעה מהפסד ביתי ראשון מאז פברואר, כשחזרה מפיגור 3:1 ל-3:3 מול סאות'המפטון. סוונסי, ללא איתי שכטר שנותר על הספסל, ניצחה 1:2 בחוץ את פולהאם. אסטון וילה חתמה שבוע קטסטרופלי עם הפרש שערים של 15:0, לאחר שהובסה 3:0 במגרשה בידי וויגאן.

תיאו וולקוט שחקן ארסנל. Clive Mason, GettyImages
איזה ניצחון ענק והולך עם הכדור הביתה. וולקוט/GettyImages, Clive Mason

ארסנל - ניוקאסל 3:7

אחרי תקופה ארוכה והדחה משפילה מגביע הליגה, נראה שהתותחנים מתחילים למצוא את הקצב שלהם סוף סוף. ארסנל השיגה ניצחון ליגה רביעי ברציפות עם 3:7 מדהים על ניוקאסל האומללה, שסגרה ספיגת 11 שערים בתוך שלושה ימים בלבד. תיאו וולקוט כבש שלושער, אוליבייה ז'ירו הוסיף צמד, אלכס אוקסלייד צ'מברליין ולוקאס פודולסקי השלימו. בעקבות הניצחון, עלו התותחנים למקום החמישי עם 33 נקודות ומשחק חסר. המג'פייז עם 20 נקודות בלבד במקום ה-15.

ארסנל עלתה ליתרון בדקה ה-20 לאחר שמסירת עומק של לוקאס פודולסקי מצאה את תיאו וולקוט פנוי באגף שמאל. החלוץ פרץ קדימה נהדר ושלח כדור מדויק לפינה הרחוקה כדי לקבוע 0:1. תיירי הנרי, שישב ביציע, לא יכול היה לעשות את זה טוב יותר. בדקה ה-44 ולאחר דקות טובות שלה, הצליחה ניוקאסל לאזן כשכדור חופשי של דמבה בה מ-20 מטר פגע בראשו של ג'ק ווילשר, שעמד בחומה, הטעה את וויצ'ק שצ'סני וחדר פנימה, 1:1.

בדקה ה-50 הצליחה ארסנל לכבוש את השני. סנטי קאסורלה העביר מסירת רוחב לאלכס אוקסלייד צ'מברליין, שהסתדר מצוין עם השומרים שלו ובעט מ-18 מטר כדור שטוח לפינה כדי לקבוע 1:2. שער ראשון של אוקס צ'מבו מאז פברואר, אז כבש צמד מול בלקבורן, ובסך הכל הוא עם שלושה שערי פרמיירליג אי פעם. בדקה ה-59 הצליחה ניוקאסל לאזן שוב ולאחר מספר החמצות קשות של התותחנים. גבריאל אוברטן פרץ יפה מאגף שמאל, נכנס לרחבה ויישר לפינה הרחוקה, שם המתין סילבן מרבו שנותר מול שער חשוף ובעט פנימה את ה-2:2.

הדרמה המשיכה בדקה ה-64, כשג'ק ווילשר קיבל כדור ברחבה, עבר את השומר שלו והגביה, פאבריסיו קולוצ'יני ניסה להרחיק, אבל מצא רק את המשקוף. זה חזר ללוקאס פודולסקי שמול שער ריק נגח פנימה את ה-2:3. נגמר? ממש לא. בדקה ה-69 הצליחה הקבוצה של אלן פארדיו למצוא שוויון נוסף כשהגבהה נהדרת של מרבו מצאה את בה, שגבר בקלות על קיירן גיבס, ובעט פנימה את ה-3:3.

בדקה ה-73 הצליח וולקוט לכבוש את השני שלו לאחר שמסירת רוחב של גיבס מצאה אותו, הוא הסתובב ובעט לחיבורים את ה-3:4. בדקה ה-85 הצליח המחליף אוליבייה ז'ירו לכבוש את החמישי, לאחר הגבהה נהדרת של וולקוט וקבע 3:5. השישי הגיע בדקה ה-87 כשז'ירו יצא עם כדור מתוך ערבובייה ובעט מצוין את ה-3:6. בתוספת הזמן כבש וולקוט את השביעי כשפרץ לרחבה, קם למרות שהוכשל והקפיץ מעל קרול את ה-3:7.

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד. Clive Brunskill, GettyImages
כמה שהוא אוהב את משחקי חג המולד. אלכס פרגוסון/GettyImages, Clive Brunskill

מנצ'סטר יונייטד - ווסט ברומיץ' 0:2

השדים האדומים השיגו ניצחון שביעי משמונה משחקים וסיימו את שנת 2012 עם יתרון של שבע נקודות בפסגה. זה לא היה קל. אלכס פרגוסון העניק מנוחה לרובין ואן פרסי וחאבייר הרננדס, ובהיעדרו של ווין רוני קיבל את שינג'י קגאווה שחזר להרכב לראשונה מאז אוקטובר. הבאגיז העיקשים הציקו למנצ'סטר יונייטד, אבל שער עצמי של גארת' מקולי בדקה התשיעית, ועוד ביצוע נהדר של ואן פרסי בתוספת הזמן הספיקו כדי לשמור על הבית. ווסט ברום לא הצליחה לשחזר את נס חג המולד באולד טראפורד מדצמבר 1978.

למרות ההרכב המוזר, מנצ'סטר יונייטד עלתה ליתרון כבר אחרי תשע דקות. אשלי יאנג ביצע דאבל פס עם קגאווה וחדר לרחבה, שם העביר כדור רוחב שפגע בגארת' מקולי וחדר בין רגליו של בן פוסטר. שוער יונייטד לשעבר היה שם עבור ווסט ברומיץ' בהמשך, עם שתי הצלות גדולות בדקה ה-33, הראשונה לבעיטה אדירה של יאנג אותה הדף ברפלקס מרשים למשקוף.

ווסט ברומיץ' עלתה נחוש יותר למחצית השנייה, אבל למרות ששלחה עוד ועוד שחקנים לרחבה של דויד דה חאה, כל הניסיונות שלה פגעו בשחקני הגנה באדום. ההזדמנות הגדולה של הבאגיז הגיעה בדקה ה-70, אז מקולי כמעט כיפר על השער העצמי, אבל נגח למשקוף. בדקה ה-89, פוסטר שוב מתח את איבריו וסיפק הדיפה יפה נוספת, אבל דקה לאחר מכן ואן פרסי המחליף סובב בשמאל נהדר לרשת של השוער האנגלי. שער 14 לחלוץ ההולנדי שעלה לראש טבלת המבקיעים בפרמיירליג.

רובין ואן פרסי חלוץ מנצ'סטר יונייטד חוגג. רויטרס
כובש גם כמחליף. רובין ואן פרסי/רויטרס

נוריץ' - מנצ'סטר סיטי 4:3

בעונה שעברה חגגה האלופה עם 1:5 בבית ו-1:6 בחוץ מול נוריץ'. הפעם היא הסתפקה ברביעייה, כשמנגד המארחת הגיבה עם שלישייה משלה במשחק הדרמטי בקרואו רואד. מנצ'סטר סיטי רצתה לחתום את חודש דצמבר האיום מבחינתה עם שלוש נקודות שישמרו אותה בתמונת האליפות, ועשתה זאת למרות הרחקתו של סמיר נאסרי ובעיקר הודות ליום גדול של אדין דז'קו. החלוץ הבוסני הועדף על פני קרלוס טבס בהרכב והצדיק את הבחירה בו עם שלושער. קון אגוארו כבש בתווך, כשמנגד סיטי ספגה את כל השערים שלה במצבים נייחים.

דז'קו, כאמור, הוכיח שהוא ראוי למקום בהרכב כבר אחרי דקה ו-20 שניות. מנצ'סטר סיטי יצאה למתפרצת, אגוארו מצא את דויד סילבה וזה הכניס כדור חכם לדז'קו שהרשית בקלות. בדקה החמישית דז'קו הכפיל את התוצאה וחגג את השמיני שלו העונה בליגה. וינסנט קומפני דהר קדימה ומסר לאגוארו, שמשך אליו את השוער והשאיר לדז'קו ששלח לרשת החשופה. 0:2 מהיר לסיטי. בדקה ה-15 הצליחה נוריץ' לצמק, כשבעיטה חופשית של אנתוני פילקינגטון בעט כדור חופשי שפגע בגאל קלישי וחדר פנימה. סיטי כמעט הגדילה את התוצאה בדקה ה-41, אלא שהכדור של יאיא טורה רק ליטף את הקורה. בסיטי הצטערו על כך בחלוף שלוש דקות, לאחר שסמיר נאסרי הגיב בזעם לכניסה ברוטאלית מצידו של סבסטיאן באסונג, נכנס איתו לעימות של ראש בראש וראה אדום. האלופה תתחיל עם 10 שחקנים את המחצית השנייה.

נוריץ' קיוותה לנצל את יתרונה המספרי, אבל בדקה ה-50 נכנעה פעם נוספת. טורה הנפלא שלח כדור עומק לעבר אגוארו, באסונג ראה את הכדור פוגע בו ומגיע לארגנטינאי שהקפיץ באומנות פנימה. נוריץ' לא ויתרה. בדקה ה-63 רוברט סנודגראס הגביה אחרי קרן קצרה, באסונג נגח פעם אחת וראסל מרטין המשיך בנגיחה נוספת פנימה. חגיגת השערים נמשכה בדקה ה-67, עם הרביעי של סיטי והשלישי של דז'קו, שעצר על החזה מסירה ארוכה של קומפני ובעט פנימה בעזרת הקורה והשוער מארק באן. חצי שער עצמי. נגמר? עדיין לא. בדקה ה-75 האלופה הסתבכה עם עוד כדור קרן, ג'ו הארט שגה ובסופו של דבר מרטין השלים צמד (בעזרת הראש של הארט) וצימק ל-4:3. לא יותר מזה.

אדין דז'קו שחקן מנצ'סטר סיטי. Jamie McDonald, GettyImages
הצדיק את הבחירה בו. אדין דז'קו/GettyImages, Jamie McDonald

סנדרלנד - טוטנהאם 2:1

התרנגולים עלו זמנית למקום השלישי בטבלה, בזכות ניצחון שלישי מארבעה משחקים בתום משחק קצבי באצטדיון האור. סנדרלנד קיוותה להמשיך את המומנטום מהניצחון הביתי על מנצ'סטר סיטי, ושרדה גם טעות קשה של קרלוס קוויאר בדקה ה-30, אשר לאחריה עמנואל אדבאיור רשם החמצה מזעזעת עם כדור למשקוף משני מטרים. סנדרלנד אף עקצה 10 דקות לאחר מכן. כדור חופשי עשה בלגן ברחבת טוטנהאם, הוגו לוריס עצר נהדר את סטיבן פלטשר, אבל ג'ון אושיי הגיע לריבאונד וכבש את הראשון שלו במדי סנדרלנד והראשון בליגה מאז ה-26 בספטמבר 2009, אז עוד במדי מנצ'סטר יונייטד.

במחצית השנייה, היתרון האיכותי של טוטנהאם כבר בא לידי ביטוי בלוח התוצאות. בדקה ה-48 הגביה קייל ווקר כדור קרן, ודווקא קוויאר הספרדי נגח לשערו הוא והמשיך את המשחק הגרוע שלו. שלוש דקות לאחר מכן המהפך הושלם, כשארון לנון הקדים את ההגנה האיטית של סנדרלנד והכניע את סימון מיניולה. אחרי עוד הדיפה טובה של לוריס, טוטנהאם יצאה למתפרצת בדקה ה-60 ובסיומה גארת' בייל העביר רוחב לג'רמיין דפו. החלוץ הבינלאומי היה חופשי חמישה מטרים מהשער, אבל מיניולה שכבר היה על הקרקע הצליח לשלוח ידיים ולספק את הצלת השבוע באנגליה. אדבאיור הוסיף בדקה ה-82 עוד החמצה גדולה לרזומה אחרי עקב שהשאיר לו סנדרו, אם כי היתרון הדחוק הספיק בסופו של דבר לתרנגולים.

ארון לנון שחקן טוטנהאם עם גארת' בייל. GettyImages
מחצית שנייה נהדרת. ארון לנון עם גארת' בייל/GettyImages

סטוק סיטי - סאות'המפטון 3:3
לסטוק: קנווין ג'ונס (16), מת'יו אפסון (67), קמרון ג'רום (90). לסאות'המפטון: ריקי למברט (10), ג'יי רודריגז (24), אנדרו ווילקינסון (36, עצמי)

אסטון וילה - וויגאן 3:0
לוויגאן: איבן ראמיס (3), אמרסון בויס (52), ארונה קונה (56)

פולהאם - סוונסי 2:1
לפולהאם: בריאן רואיס (56). לסוונסי: דני גרהאם (19), ג'ונתן דה גוזמן (52)

רדינג - ווסטהאם 0:1
לרדינג: פאבל פוגרבניאק (5)

דני גרהאם שחקן סוונסי. Ian Walton, GettyImages
השכיח את חסרונו של מיצ'ו. דני גרהאם/GettyImages, Ian Walton

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully