וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-הפועל באר שבע: החזרה של אלישע לוי

28.12.2012 / 13:30

אלון תורג'מן לא בסגל חיפה ועדיין שוקל עזיבה (ש', 20:00, ספ' 1). ארבייטמן לא צפוי להגיע. אצל אלישע לוי: אילוז וגבאי כשירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* מכבי חיפה והפועל באר שבע התמודדו ביניהן ב- 76 משחקי ליגה עד כה. הירוקים ניצחו 33, החבר'ה מהדרום 21 ו-22 משחקים נגמרו בתיקו. שערים: 84-111 לחיפה.

* כמארחת, חיפה ניצחה 23 מתוך 38 המשחקים שהתקיימו. שמונה משחקים נגמרו בתיקו ורק 7 ניצחה באר שבע.

* הפעם האחרונה בה באר שבע ניצחה בחיפה הייתה במרץ 1997. אלי גוטמן עמד על הקווים, שמות מיתולוגים כמו שמעון ביטון, דודו חפר וגדי חזות שיתפו פעולה עם ג'ובאני רוסו, ולירון בסיס כבש את השער היחיד במשחק.

* רועי ריינשרייבר שפט את מכבי חיפה בבית פעם אחת העונה. זה קרה במחזור השישי, בניצחון 0:2 על הפועל ר"ג, שאף ספגה במשחק הזה שני כרטיסים אדומים.

* הפועל באר שבע קיבלה את ריינשרייבר חמש פעמים במשחקים שלה, ואף פעם לא ניצחה. בחוץ יש לה תיקו והפסד איתו, בבית תיקו ושני הפסדים.

* ב-16 השנים האחרונות אלישע לוי שיחק 24 פעמים נגד מכבי חיפה. רק ארבע מתוכן הוא ניצח (פעם אחת בחוץ). היתר: 8 תיקו ו-12 הפסדים.

* הסיכוי לתיקו, מסתבר, הוא גבוה יחסית. מתוך 28 משחקי הליגה של חיפה ובאר שבע (בניכוי המפגש ביניהן במחזור השלישי), 12 הסתיימו בתיקו, כלומר 42.8 אחוז. ואגב, 58.3 אחוז מתוצאות התיקו האלה היו 0:0.

נתונים: אתר דריבליסט

מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי. ברני ארדוב
חוזר לקרית אליעזר. אלישע לוי/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

חלוץ מכבי חיפה אלון תורג'מן שוב לא ייכלל בסגל לקראת המשחק. כפי שפורסם בשבוע שעבר, החלוץ שוקל לעזוב את מכבי חיפה והבוקר נודע כי בית"ר ירושלים מעוניינת בשחקן. אגב, בסביבתו של החלוץ שלומי ארבייטמן טוענים כי כלל לא בטוח שהוא יגיע למשחק מחר. שחקן נוסף שלא אמור להיכלל בסגל הוא ג'ואל דמאו, ששוב לא בתוכניות המקצועיות למשחק והוא בדרך הבטוחה לעבור לבני סכנין.

במהלך כל השבוע אריק בנאדו לא תרגל הרכב ברור לקראת המשחק, אבל נראה שצפויים שינויים גדולים, אולי מלבד שיתופו של עידן ורד, שעשוי לפתוח במקום גוסטבו בוקולי. שלומי אזולאי תורגל לפרקים יחד עם ויאם עמאשה. אנדריי פיליאבסקי הפצוע לא יהיה בסגל. איסמעיל ריאן הצעיר שמפגין יכולת טובה צפוי לפתוח על הספסל, אבל בכל מקרה הוא אמור להשתלב במשחק. המאמן אריק בנאדו הקרין קטעי וידאו של התקפת ברצלונה, אך לא דיבר.

אוהדי הקבוצה מכינים למאמן אלישע לוי קבלת פנים אוהדת. כזכור, המאמן התבטא הבוקר כי הוא מקווה שהאוהדים יקבלו אותו בצורה יפה, לאחר שהביא למועדון שתי אליפויות בארבע שנים.

הפועל באר שבע:

אחרי שנערכה שיחה עם סוכנו של שלומי ארבייטמן, בהפועל באר שבע מאמינים שאם החלוץ ינחת בסופו של דבר בישראל, ולא במכבי חיפה, ניתן יהיה להחתימו. בסביבתו של השחקן מעריכים שהנושא אינו ריאלי משום שאלונה ברקת לא תוכל לממן את שכרו. כך או כך, אלישע לוי ממשיך לחפש חלוץ והניגרי אובינה אוביפולה בדרכו לישראל. כזכור, הגעתו של חלוץ עשויה לסלול, בסופו של יום, בקשה של עידו אקסברד לעזוב לקבוצה אחרת.

ועכשיו למשחק: דיא סבע שגילה יכולת טובה בגביע הטוטו ימשיך לפתוח בהרכב של אלישע לוי. ניקולס פלצו'ק פצוע ולא יהיה בסגל, אם כי הוא לא היה צפוי לפתוח בכל מקרה. שאר השחקנים הפצועים, דובב גבאי, אביתר אילוז ואופיר דודזאדה שנפצעו במשחק נגד הפועל רמת גן, כשירים למשחק. אם דודזאדה, שלאחר האימון היום התלונן כי הכאבים פחתו בכל זאת לא יהיה כשיר במאת האחוזים, אביתר אילוז יפתח במקומו. פטריק אוסיאקו שלא פתח במשחק האחרון בגלל שלא היה כשיר במאת האחוזים, תורגל אף הוא בהרכב.

המשמעות היא שלוטם זינו יפתח על הספסל. ויליאם סוארס, שיפתח גם הוא ב-11, ייעדר במשחק הבא נגד מכבי נתניה בגלל כרטיסים צהובים וזינו יחזור להרכב במקומו. אלישע לוי יערוך את האסיפה המסכמת רק מחר במלון.

מוקדם יותר אמר אלישע לוי לקראת המשחק: "הייתה לי תקופה מאוד יפה במכבי חיפה, ארבע שנים עם הרבה מאוד הישגים. בעונה שעברה הם עשו לי טקס מאוד יפה. גם המועדון וגם הקהל. שיחקתי נגדם בוסרמיל. אני מאוד מקווה שיקבלו אותי יפה ושיזכרו לי את הדברים היפים שעשיתי. אני מניח שאתרגש. זאת פעם ראשונה שלי בקריית אליעזר, אבל אני חוזר, מאוד מקווה שיקבלו אותי יפה". עוד הוסיף המאמן: "אני שמח שאריק בנאדו מצליח ומפרגן לו. כולנו יודעים שחיפה בבית היא קבוצה טובה מאוד. נצטרך לעשות מאמץ עליון. המשחק בגביע הטוטו גבה מאיתנו פצועים. נקווה שנתאושש מהר, ונבוא ערוכים למשחק מבחינה פיזית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלון תורג'מן, חלוץ מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ינדוד לבירה? אלון תורג'מן/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: אייל משומר

משחק ההתקפה של מכבי חיפה משווע למגן שיוכל להיות שותף במאמצים שבנאדו משקיע בשיקום הקבוצה העונה. האחריות ההגנתית שהמאמן דורש משחקניו גורמת למגן הימני להיתקע לא מעט מאחור, ולהיות פחות שותף להתקפות שבעבר ייצרו למכבי חיפה ניצחונות שעשו את ההבדל בין אליפות לעונה בצמרת. זה חייב לחזור החל מהמשחק הקרוב, וכן, למרות שבצד ימין משחק גם יניב קטן.

הפועל באר שבע: דיא סבע

השער שכבש בגביע הטוטו הוכיח כמה פוטנציאל וכשרון טמון ברגליים של דיא סבע, אבל משום מה הוא עדיין לא מצליח לפרוץ ולהוכיח שהשליטה שלו בכדור והזריזות בהוצאת הכדור מהרגל יכולה להפוך אותו לשחקן חשוב, שהקבוצות הגדולות יילחמו עליו במועד ההעברות. עד עכשיו זה לא קורה, בעיקר באשמתו. סבע מסרב להפנים שהוא צריך לעבור תהליך בגרות שיהפוך אותו לכזה. אם זה לא יקרה בקרוב, כנראה שנקבל עוד כשרון מבוזבז. חבל.

משומר מול סכנין (ראובן כהן). מכבי חיפה
מכבי חיפה משוועת למגן שיעזור בשיקום הקבוצה. משומר/מכבי חיפה

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, דקל קינן, אדין צוצאליץ', שמואל שיימן, אביחי ידין, אייל גולסה, עידן ורד, חן עזרא, יניב קטן, ויאם עמאשה (שלומי אזולאי).

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה; קלימי סבן, בויאן מרקוביץ', עודד גביש, אופיר דוידזאדה (אביתר אילוז); ויליאם סוארס, פטריק אוסיאקו, אבירם ברוכיאן, דיא סבע, תומר סויסה; דובב גבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully