וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה-הפועל ת"א: פציעות והרחקות אצל האדומים

ורמוט, בן חיים, גורדנה ומרעי ייעדרו (שבת 17:30, ספורט1). חנן ממן חוזר מהרחקה. הזדמנות אחרונה להרפקה בבני יהודה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* בני יהודה והפועל ת"א נפגשו 112 פעמים בליגה הראשונה. האדומים ניצחו ב-54 משחקים, הזהובים ב-23, ו-35 משחקים נגמרו בתיקו. יחס השערים: 101:166 להפועל תל אביב.

* המאזן ב-54 המשחקים אותם אירחה בני יהודה: 21 ניצחונות של הפועל תל אביב, 18 תוצאות תיקו ו-15 ניצחונות של הזהובים.

* ניצחון הבית האחרון של בני יהודה על הפועל ת"א היה ביום האחרון של ינואר 2009: 0:3 משערים של אסי בלדוט, פדרו גלבאן ואלירן עטר.

* הפועל תל אביב עדיין לא הפסידה העונה בבלומפילד, בני יהודה עדיין לא ניצחה העונה מחוץ לבלומפילד (ניצחון החוץ היחיד שלה הוא על מכבי תל אביב).

* בני יהודה ניצחה רק ב-5 מתוך 19 המשחקים בהם לירן ליאני שפט אותה. ארבעה מהם הסתיימו בתיקו וב-10 היא הפסידה.

* ב-16 השנים האחרונות דרור קשטן פגש 9 פעמים את הפועל ת"א. הוא ניצח ב-3 מהן, הפסיד ב-5 ונפרד מהאדומים פעם אחת בתיקו.

* טוטו תמוז מדורג במקום ה-10 בטבלת הכובשים נגד בני יהודה בכל הזמנים, עם 10 שערים. לידיעתו: אלון מזרחי עם 11, גידי דמתי, מוטל'ה שפיגלר ומוטי קקון עם 12 ושי הולצמן וראובן עטר עם 13.

הנתונים: אתר דריבליסט

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
10 שערים נגד בני יהודה. תמוז/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

בני יהודה:

שבוע לא קל עבר על שחקני בני יהודה, אחרי ההפסד 0:1 להפועל רמת גן במחזור הקודם. המאמן דרור קשטן שזעם על שחקניו בעקבות היכולת החלשה שהציגו, תכנן לערוך מהפכה קטנה בהרכב, אולם הוא צפוי להסתפק בשינוי אחד בלבד, כאשר החלוץ ההונגרי אדם הרפקה יפתח בחוד על חשבונו של שלו מנשה. עבור הרפקה זה עשוי להיות סוג של מבחן אחרון לקראת חלון ההעברות בינואר, שכן עד כה הוא אכזב מאוד ביכולתו ולא הצליח להשתלב במדי הזהובים. אם הרפקה לא יצליח להרשים את קשטן במשחק הזה ובמשחקים הקרובים, הוא צפוי להיות משוחרר בחודש ינואר וחלוץ זר אחר יובא במקומו.

מי שיחזור לסגל ויעמוד לרשותו של המאמן, הוא החלוץ אור ברוך, שהתאושש מפציעה בשריר הירך האחורי והשלים השבוע אימונים מלאים עם הקבוצה. "הנושא של הרפקה מאוד מורכב", אמר המנכ"ל משה דמאיו בראיון לאתר הרשמי של המועדון. "מצד אחד אני יודע שעדיין לא ראינו ממנו את מה שאנחנו מצפים, אבל מצד שני צריך לזכור שהוא רק עכשיו מתחיל לחזור לכושר, אחרי שהוא עבר תקופה קשה מאוד עם הפציעות שלו, ועם המלחמה. אנחנו בהחלט מצפים ממנו שייקח את ההזדמנות הזו עד תום חלון ההעברות, אחרת נאלץ לחשוב שוב לגבי עתידו בקבוצה", הוסיף המנכ"ל.

דמאיו התייחס להפסד להפועל רמת גן והוסיף: "זו היתה בושה. כולנו, כולל חברי ההנהלה, הצוות המקצועי והשחקנים צריכים לבקש סליחה בכל לשון של בקשה, מכל האוהדים שבאו למשחק. אוהדים שבמשך 90 דקות לא ראו בכלל כדורגל". דמאיו התייחס לתכניות הקבוצה לקראת ינואר והוסיף: "הרגשנו שאנחנו חייבים לשחרר שחקנים ולהביא במקומם כמה שחקנים שיחזקו את הקבוצה, אבל בשלושה שבועות האלה קרה פה משהו. בשלושה השבועות האחרונים פתאום קיבלנו בעצם שני שחקני חיזוק לקבוצה, וזה משנה את המחשבות שלנו לגבי הבאה של שחקנים בחלון ינואר".

הפועל תל אביב:

אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון תנסה הפועל תל אביב לחזור למסלול הניצחונות ולתפוס, לפחות זמנית, את המקום הראשון בטבלה שוב. האדומים שערכו הבוקר אימון מסכם, יגיעו גם למשחק מחר בסגל חסר כשכמו הפועל חיפה, נראה שמספר שחקני נוער יוקפצו לסגל של הקבוצה הבוגרת.

רועי גורדנה (הרחקה), טל בן חיים (צהובים), ויקטור מרעי וגילי ורמוט (פציעות) ייעדרו מחר, כשגם טוטו תמוז לא כשיר לחלוטין, אבל בצוות הרפואי העריכו שהוא ישחק. מנגד נעאל חוטבא וחנן ממן ישובו מהרחקות משלהם. הראשון יחזור להרכב ויפתח בעמדת המגן הימני, בעוד חנן ממן יתופקד כרגיל במרכז הקישור. אלרואי כהן, שפתח כמגן ימני נגד הפועל חיפה, יוסט לקישור. שינוי נוסף שמסתמן הוא חזרתו של יגאל אנטבי להרכב על חשבונו של אלירן דנין שיירד לספסל.

אחרי שהמאמן יוסי אבוקסיס ערך שינוי טקטי במהלך המשחק נגד הפועל חיפה ועבר משיטת 4:3:3 ל-4:4:2, דבר שהביא לשינוי חיובי מבחינה התקפית, נראה שהמאמן ימשיך עם המערך האחרון. המשמעות היא שעומר דמארי ישחק לצד טוטו תמוז בחוד, ולא באגף כפי שתופקד ברוב שלבי העונה עד עכשיו. "אחרי שלוש תוצאות תיקו, אנחנו חייבים לנצח מחר", אמר היום אחד מהשחקנים, "גם ככה יש לא מעט לחץ ומתח בקבוצה ועוד משחק בלי ניצחון רק יגדילו אותם".

לבלם ניקולה פטקוביץ', שיסיים את חוזהו בקבוצה בעוד כמה ימים, יוצע לחתום על חוזה לחודש נוסף ואם הוא יסרב הוא ככל הנראה יקבל הודעה שהקבוצה לא תאריך את חוזהו והוא יהפוך לשחקן חופשי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אור ברוך שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
שב לפעילות. אור ברוך/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

בני יהודה: אדם הרפקה

החלוץ ההונגרי לא הצליח להשתלב עד כה בהרכב הקבוצה. הוא שותף בתשעה משחקים עד כה ופתח בהרכב רק פעמיים. הרפקה סבל מפציעה בגבו ורק לאחרונה שב לאימונים מלאים. בבני יהודה טוענים שיש לו מה לתרום ומחר, מול ההגנה הדי איטית של הפועל תל אביב, זה יהיה סוג של מבחן עבורו להוכיח את יכולתו. הרפקה סומן כמי שמועמד לשחרור בינואר ומעניין יהיה לראות אם זה יגרום לו להשתפר, או ילחיץ אותו עוד יותר.

הפועל תל אביב: חנן ממן

ללא ורמוט, בן חיים וגורדנה, ממן יופקד על החלק היצירתי בקישור של האדומים והוא יצטרך לחזור ליכולת שהוא גילה בתחילת העונה. בשבועות האחרונים חלה ירידה בכושר של הקשר הצעיר, שעדיין מתקשה לשמור על יציבות לאורך זמן וכדי לשבור את רצף המשחקים ללא ניצחון, הפועל תל אביב זקוקה לו מרוכז, חד ומדויק.

שחקן הפועל תל אביב, חנן ממן. ברני ארדוב
מתקשה לשמור על יציבות. חנן ממן/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, גל כהן, סארי פלאח, כפיר אדרי, קסטוטיס איבשקביצ'יוס, סתיו פיניש, עוז ראלי, פדרו גלבאן, ננאד מרינקוביץ', אדם הרפקה

הפועל תל אביב: אפולה אדל, נעאל חוטבא, וואליד באדיר, ניקולה פטקוביץ', יגאל אנטבי, אריק דג'מבה דג'מבה, חנן ממן, אלרואי כהן, סלים טועמה, עומר דמארי, טוטו תמוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully