וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיא של מסי? או אולי השער של אגוארו?

פיפ"א פירסמה את 12 הרגעים הגדולים בשנת 2012. גם הנס של פטריס מואמבה מופיעה ברשימה. שום זכר לריאל מדריד

שנת 2012 עומדת להסתיים וזה זמן הסיכומים של השנה החולפת, שניפקה אינספור רגעים בלתי נשכחים. פיפ"א דירגה את 12 הרגעים שעשו את השנה ואיך אפשר שלא להתחיל מליאונל מסי, שב- 9 בדצמבר שבר את שיא השערים של גרד מולר עם צמד לשערה של ריאל בטיס שהעלה את מאזן שעריו ל-86 שערים. את השנה סיים מסי עם 91 שערים.

רגע נוסף שנכנס לרשימה התרחש ב-14 בנובמבר כאשר שבדיה אירחה את נבחרת אנגליה באיצטדיון החדש בשטוקהולם למשחק ידידות. זלאטן איברהימוביץ חנך את האיצטדיון עם רביעייה מדהימה לרשת של האנגלים, כאשר השער הרביעי הגיע בזכות מספרת מדהימה מ-30 מטרים. אירוע נוסף שנחרט בליבם של מיליוני אוהדי כדורגל ברחבי העולם ונכנס לרשימה של פיפ"א הוא הנס של פטריס מואמבה. קשרה של בולטון התמוטט במהלך משחק קבוצתו מול טוטנהאם וליבו הפסיק לפעום במשך 78 דקות. באורח פלא, מואמבה שהיה כבר במצב של מוות קליני חזר לחיים כדי לספר לכל העולם על הנס שחווה ואף כתב על כך ספר.

קשר בולטון פבריס מואמבה. רויטרס
באנגליה לעולם לא ישכחו אותו. מואמבה/רויטרס

ואם כבר אנחנו באנגליה, אז כמובן שרגע השיא בעונת הפרמיירליג התרחש ב-13 במאי. מנצ'סטר סיטי הייתה חייבת ניצחון במחזור הסיום בבית מול ק.פ.ר אך עד הדקה ה-90 היא פיגרה 2:1. אדין דז'קו השווה בתוספת הזמן וממש לפני שריקת הסיום כבש סרחיו אגוארו את שער הניצחון והעניק לקבוצתו אליפות בסיומו של אחד המשחקים הדרמטיים בתולדות הליגה. ברמת הנבחרות, ייזכר כמובן משחק גמר היורו האחרון, בו נתנה ספרד אלופת העולם תצוגת תכלית עם 0:4 ענק על איטליה וזכתה בדאבל מדהים.

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הגול שלא יישכח לעולם. אגוארו/רויטרס

רגעים נוספים שנכנסו לרשימה הם הזכייה ההיסטורית של זמביה באליפות אפריקה, השער הדרמטי של דידייה דרוגבה בגמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן, ההתפרקות של מועדון הפאר גלאזגו ריינג'רס, הפנדל של אנדרה פירלו מול אנגליה ביורו 2012, הזכייה של קורינתיאנס בגמר אליפות העולם אחרי הניצחון בגמר על צ'לסי, שער הניצחון של אלכס מורגן מול קנדה בחצי הגמר האולימפי ואפילו הזכייה של טהיטי בגביע האוקיאני.

באופן די מפתיע, מי שלא הצליחה להיכנס לרשימת הרגעים של פיפ"א היא ריאל מדריד. זאת למרות שהבלאנקוס רשמו עונה נהדרת אשתקד וזכו באליפות ספרד בצורה מרשימה. ריאל השיגה 100 נקודות באליפות הזו וכבשה לא פחות מ-121 שערים. בתקשורת הספרדים הביעו את מורת רוחם מהעובדה שההישג של ריאל לא נכנס לרשימה של פיפ"א ואילו האליפות של מנצ'סטר סיטי נכנסה, כמו גם הגול בפנדל של פירלו מול אנגליה ביורו 2012.

פאביו קואנטראו שחקן ריאל מדריד (שמאל) עם צ'אבי אלונסו. AP
מדוע בפיפ"א לא סופרים אותם? שחקני ריאל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully