וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו קרובים לאיבוד שליטה ביציעים"

הפילוג הפנימי, האלימות המכוערת, היחס של הנהלת המועדון. הסיבות לסגירת אירגון אוהדי מכבי תל אביב 'השחקן ה-12' חושפות תמונה קשה, שהיא הרבה מעבר ליחסים בתוך הקהל. איך אחד מהם אמר: "הפכתי להיות שונא מכבי"

one

ארגון השחקן ה-12, אחד מארגוני האוהדים של מכבי תל אביב, שהודיע אמש (שני) על סגירתו, צפוי לערוך מפגן תפאורה אחרון, במשחק הבית הקרוב נגד הפועל חיפה. נכון להיום, על רקע הקמתו של ארגון אוהדים חדש 'מכבי פאנאטיקס', נראה כי הפילוג בין מחנות האוהדים הצהובים הגיע לנקודת קיצון וזאת למרות ההצלחה היחסית של הקבוצה עצמה, שמוליכה כיום את טבלת ליגת העל.

"השחקן ה-12 זה ארגון שהכתיב את הדרך ופרץ גבולות במסגרת אהדת קבוצה בארץ", אמר היום לוואלה! ספורט אחד מוותיקי הארגון שהעדיף שלא להיחשף. "התחלנו דרך לפני 12 שנה שהייתה צריכה להיגמר. הפכנו את חווית האוהדים למשהו חדש, ונתנו לגיטימציה לכל הקבוצות בארץ להתחיל משהו חדש של אהבה ללא תנאים, לצערנו ההנהלות לאורך השנים לא עמדו לצידנו ופעמים רבות שמו לנו מקלות בגלגלים, מה שגרם לנו להחליט להפסיק פעילות", הוסיף האוהד.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
פילוג חסר תקדים. אוהדי מכבי תל אביב. למצולמים אין קשר לכתבה/ברני ארדוב

בעקבות המתיחות בשנים האחרונות בין ארגון השחקן ה-12 ו'האולטראס', התרחשו ביציעי מכבי תל אביב תקריות אלימות בין הארגונים עצמם, כאשר מלבד קטטות ואלימות, היו גם מקרים של תלישת תפאורות והשחתת דגלים ושלטים מצד שני הארגונים.

בעונה הנוכחית הגבירה הנהלת המועדון את כל מה שקשור לפעילות השיווקית אל מול האוהדים והדבר בא לידי ביטוי הן בפתיחת חנות המזכרות, שפועלת בצורה אינטנסיבית במתחם האימונים בקרית שלום, יחד עם פעילויות רבות באימוני הקבוצה ובמשחקי הבית בבלומפילד. יחד עם זאת, הידברות אמיתית בין ראשי המועדון לראשי הארגונים השונים לא באמת קיימת, ככל הנראה מהסיבה שבהנהלת הקבוצה היו מעדיפים להידבר אל מול ארגון גג אחד, מאשר לדבר עם מספר ארגונים שמפולגים בינם לבין עצמם.

א' (השם המלא שמור במערכת), בן 23, פעיל נוסף בארגון השחקן ה-12, מנסה לשפוך מעט אור על הסיבות האמיתיות לפירוקו של הארגון': "אחרי שאיציק קוסמן, שהיה מנהיג הארגון, עזב לפני שלוש שנים אחרי שלוש שנים של עשייה, נוצר חלל מנהיגות מאוד משמעותי בתוך ארגון 'השחקן'. זה גרם לכך שמספר גדול של קודקודים חדשים ניסו לקחת פיקוד ולמעשה זה יצר אנדרלמוסיה גדולה מאוד בשטח. מאז שקוסמן עזב, הארגון לא באמת היה קיים"

"החלו התארגנויות קטנות בתוך האנשים, כדי להשאיר את הארגון חי. לאחרונה איבד הארגון את כוחו ביציע והפך לפחות משמעותי. בנוסף, הגיעו אנשים חיצוניים, מארגון סאב 11 יחד עם וותיקים בארגון 'השחקן' שפשוט אמרו שזהו, ארגון 'השחקן' כבר לא משמעותי ועדיף להתפרק ולבנות משהו אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב עם יואב זיו. ברני ארדוב
האידילה, מסתבר, רק נראית מבחוץ. אוסקר גרסיה ויואב זיו. למצולמים אין קשר לכתבה/ברני ארדוב

"היו הרבה ריבים פנימיים בתוך הארגון", ממשיך א' לספר. "החלה התארגנות חדשה שנקראת 'מכבי פאנטיקס' שמטרתה הייתה לאחד את כל הארגונים תחת ארגון גג אחד חזק, אבל בינתיים זה לא ממש הולך. לדעתי גם האולטראס בדרך לפירוק כי כמה מתוכם עזבו גם הם ל'מכבי פאנטיקס', אבל אני לא יודע את זה בוודאות. לא היה שום שיתוף פעולה של המועדון עם הארגון בשנים האחרונות, גם לא של ההנהלה החדשה. הם מקשיבים לאוהדים כפרטים, אבל לא לארגונים".

"להנהלה הנוכחית לא ממש מתאים להתעסק עם הארגונים", הוא ממשיך. "למרות קמפיין הגזענות היפה שהם הוציאו, בפועל הם מעדיפים שלא להיכנס ליציע ו'ללכלך את הידיים'. אני חושב שעדיף שההנהלה תתערב ומהר במה שקורה ביציע, כי אם לא, אנחנו עומדים בפני איבוד שליטה ביציעים, חד משמעית".
"המצב כיום ביציעים ובארגונים הוא פשוט אנרכיה", מספר אוהד צהוב נוסף, שנטל חלק בפעילות השחקן ה-12. "הארגונים לא באמת מאורגנים. כל אחד עושה מה שהוא רואה לנכון גם בתוך הארגונים, כמעט ואין מנהיגים דומיננטיים ואין יד מכוונת ביציע. זה באמת מאוד עצוב".

"הקהל ביציעים של מכבי תל אביב הוא ראי של כל הרבדים בחברה הישראלית", הוא ממשיך. "מכבי תל אביב מביאה ליציעים אנשים מימין ומשמאל, בעצם מכל גווני הקשת הפוליטית. יש ביטוי של כל הפלגים בפוליטיקה הישראלית. מחד"ש ועד 'עוצמה לישראל' שהוא ארגון ימני קיצוני. הקהל של מכבי הוא לגמרי מיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית. יש דתיים, יש חילוניים, יש ימנים קיצוניים ויש שמאלנים אדוקים. מצד אחד זה נפלא, מצד שני זה גורם להמון חיכוכים. זה גורם לזה שאפשר לשמוע ביציע שירים קיצוניים לכל כיוון, ומצד שני נשמעות שריקות בוז מאוהדים אחרים שמנגד. ואז מגיעים אנשים שעולים ליציע, זה מנסה להרגיע, ההוא מנסה להדליק, יש הרבה בלאגן.

"מאוד קשה לבנות אחידות ומעטפת שקטה ורגועה כי יש המון פלגים, זו אחת הבעיות הכי גדולות בשער 11, א' מודה. "בעקבות השיפוץ האחרון והחציצה שנוצרה במרכז היציע, גילויי האלימות פחתו, כי כל ארגון נמצא בנפרד ויש אזור חיץ בין 'השחקן' ל'אולטראס' ויש שם כעת אנשי אבטחה שמייצרת הפרדה כמעט הרמטית בין המחנות. הקהל של מכבי מפולג לגמרי. הפילוג בין אוהדי מכבי תל אביב נמצא בשיאו ומכאן זה יכול רק ללכת ולהשתפר. אני מקווה שמכאן תתחיל בנייה מחדש".

אוהדי מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
אוהדי מכבי תל אביב. למצולמים אין קשר לכתבה/אדריאן הרבשטיין

"לא רק שהמצב הזה כואב לי מאוד", מסכם א' את הרגשתו בימים אלה, "אני אפילו הפכתי כמעט לשונא מכבי. אני מגיל 6 ביציעים, פעיל מאוד, עברתי בהמון מגרשים, ראיתי מאות משחקים. אני נגעל ממה שקורה היום ביציעים. הלכלוך והבלגן פשוט הפכו למשהו עצוב. אנשים שוכחים שמטרת הארגונים היא קודם כל תמיכה במכבי. אני מניח שבכל הארגונים יש כאלה שמתוסכלים מהמצב. הקמנו את הארגונים בכדי לתמוך במכבי. ברגע שהמטרה הזו אבדה, זה בעצם הגורם האמיתי לפירוק. זה לא באמת עזר למכבי בתצורה הנוכחית שלו. החלוקה לארגונים הזיקה לקבוצה חד משמעית. אני לא אומר שהארגונים הזיקו למועדון, אבל החלוקה לארגונים בטוח הזיקה".

תגובת מועדון מכבי תל אביב תובא לכשתושג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully