וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטיס קציקאריס מונה למאמן נבחרת רוסיה

המאמן היווני של בילבאו יחליף את דיוויד בלאט: "הכדורסל הרוסי בצמיחה". פנרבחצ'ה/אולקר צירפה את אורוס טריפקוביץ'

אחרי מגעים ארוכים, מונה אמש (שני) פוטיס קציקאריס היווני למאמן נבחרת רוסיה, בתום פגישה ארוכה במוסקבה. קציקאריס יחליף את דיוויד בלאט, שסיים את חוזהו בנבחרת הרוסית לאחר ההצלחה הגדולה עם מדליית הארד במשחקים האולימפיים בלונדון, וחתם על חוזה לארבע שנים, שיסתיים בתום המשחקים האולימפיים בריו דה ז'נרו.

"זה כבוד גדול", אמר קציקאריס לאחר מינויו, "אני שמח לחזור לרוסיה, איפה שיש לי כבר המון חברים. אני רוצה להודות לראשי איגוד הכדורסל הרוסי שבחרו בי. הכדורסל הרוסי בצמיחה, כפי שראינו במשחקים האולימפיים בלונדון, והמטרה שלי להמשיך את אותו קו ההתקדמות".

פוטיס קציקאריס מאמן בילבאו. Aitor Arrizabalaga, GettyImages
המחליף של דיוויד בלאט. פוטיס קציקאריס/GettyImages, Aitor Arrizabalaga

המאמן היווני בן ה-45 של בילבאו, שקיבל אישור מה-ACB לאמן גם ברוסיה, היה רכז ב-א.א.ק ובאירקליו, והחל לאמן בשנת 1998, לאחר שמונה לעוזרו של דושאן איבקוביץ' בא.א.ק. ב-2003 מונה למאמן הראשי של הקבוצה. ב-2005 המשיך הגיע לראשונה לרוסיה, כשחתם בספרטק סנט פטרסבורג והוביל את הקבוצה למקום השני, אחרי עונה נוספת עזב לספרד כשחתם בולנסיה. קציקאריס חזר ליוון ב-2009 כשמונה למאמנה של אריס, אך פוטר לאחר 100 ימים לא מוצלחים. בעונה שלאחר מכן חתם בבילבאו, אותה הוביל לגמר הפלייאוף הספרדי, ולפיינל פור של היורוקאפ.

* יריבת מכבי תל אביב, פנרבחצ'ה/אולקר צירפה אמש את הגארד הסרבי של ויאדוליד אורוס טריפקוביץ' (26, 1.96). הסרבי, שגדל בפרטיזן בלגרד ושיחק גם בשורות מלאגה, ערך את הופעת הבכורה שלו ביורוליג בגיל 16 וחודש. הוא מדורג במקום ה-27 בכל הזמנים במפעל עם 180 שלשות. מלבדו, מנהלת הקבוצה מגעים לצירוף שלדן וויליאמס משאלון.

כדורסל אירופי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully