וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: המנהלת תבטל את תקנוני המשמעת בקבוצות

23.12.2012 / 12:48

הסוף לוועדות משמעת פנימיות? ארגון השחקנים יוזם הסכם קיבוצי, לו יהיו כפופות הקבוצות בפיקוח המנהלת וההתאחדות

צילום ועריכה: קובי אליהו

צפו בראשי הקבוצות מכריזים על הקמת מנהלת ליגה

האם שחקני הכדורגל יוכלו לשים סוף לוועדות המשמעת הפנימיות הנערכות בקבוצות שלהם? ייתכן מאוד שכן. לוואלה! ספורט נודע כי נציגי מנהלת הליגה וארגון השחקנים, בראשות חיים רביבו ואריה אלטר, אמורים להיפגש השבוע על מנת לדון במהלך במסגרתו יבוטלו תקנוני המשמעת בקבוצות ליגת העל. המשמעות: שחקנים לא יוכלו לעמוד לדין משמעתי במסגרת הקבוצה בכל מחיר, אלא בפיקוח של ועדה מפקחת.

כך למשל, קבוצה לא תוכל לקנוס שחקן באלפי שקלים אם איחר לאימון או ביצע עבירת משמעת, אלא תהיה כפופה להסכם קיבוצי של המנהלת וארגון השחקנים. נושא נוסף שעומד על הפרק: קבוצה לא תוכל להעמיד לדין שחקן בגין אמירות של מקורביו, כפי שנעשה עד היום במקרים רבים. יחד עם זאת, ההסכם יכלול אפשרויות ענישה רחבות לשחקנים שינהגו באלימות.

בימים האחרונים מנסה ההתאחדות לכדורגל להיכנס לתמונה ולהגיש הצעה לתקנון משמעת, אך מכיוון שההתאחדות איננה מעסיקה את שחקני הכדורגל הנטייה היא ליזום את המהלך באמצעות המנהלת, שתהיה אחראית החל מהעונה הבאה על ליגה העל, ואולי גם על הליגה הלאומית.

אלטר עצמו אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "אמורה להתקיים פגישה בימים הקרובים לצורך ניסוח של הסכם קיבוצי מחייב. ההסכם עדיין לא נוצר, אבל אנחנו כבר יודעים מה המטרות שלו: המטרה הראשונה, סדר וזכויות בסוגיית המשמעת. שתיים, שיתוף פעולה בין המנהלת לארגון שלנו. לאף אחד אין ספק שאנחנו צריכים לפעול בשיתוף פעולה איתה". על השאלה האם יש כוונה לפסול קבוצות מלקנוס שחקנים בגין ראיונות עם מקורבים ענה אלטר: "לא אוכל לעצב מחדש את התקשורת, אבל נוכל למנוע מקבוצות להעניש שחקנים שלא צוטטו בה. התקנון עדיין לא ערוך. בימים הקרובים ניפגש עם ניר חפץ ונשמע איך מתקדמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully