וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ברק נתניה ניצחה את הפועל ת"א 61:68

אוהדי הפועל התפרעו במשחק שהופסק. מכבי ת"א דרסה את אשדוד, חיפה ניצחה את אשקלון, הרצליה הפתיעה באילת

מגד גוזני

ברק נתניה גברה הערב (ראשון) על הפועל תל אביב 61:68 בבית מכבי שבראשון לציון, במה שפתח את המחזור העשירי, אבל לצערנו מה שהעיב על ההתמודדות היה ההתנהגות של אוהדי הפועל תל אביב. האוהדים באדום זעמו על השיפוט, גרמו למשחק להיעצר בגלל ההתפרעויות שלהם, במשחק שראה גם הרחקות והרבה דם רע.

מי שעוד השיגה הערב ניצחון היא מכבי תל אביב, כשהראתה שהיא מוכנה לשלב הטופ 16 אחרי שדרסה את מכבי אשדוד 72:104 בזכות מטווח שלשות של וגן וסמית'. מכבי חיפה המשיכה במומנטום הנהדר שלה, ולא התקשתה לפרק את עירוני אשקלון בבית 94:111 עם תצוגה התקפית גדולה. ההפתעה של המחזור הגיעה מכיוונה של עירוני אשקלון, שחזרה ממשחק החוץ שלה באילת עם ניצחון 77:83 גדול.

אוהדי הפועל תל אביב מתפרעים. מגד גוזני
התהנגות בלתי נסבלת, גם אם השיפוט היה לרעתם. סטיט מתעמת עם בראדלי/מגד גוזני

מכבי תל אביב – מכבי אשדוד 72:104

במכבי תל אביב התעסקו בשבוע האחרון בעיקר בשחקן החדש שינחת בהיכל נוקיה, וכמעט שכל הדיבורים על משחק הטופ 16 הראשון מול סיינה נשכחו. הערב קיבלו הצהובים את ההזדמנות המושלמת לערוך אימון קליעות, כשפגשו את הקבוצה החלשה מהדרום. האלופה השיגה את הבריחה שלה כבר ברבע הראשון, וקיבלה מטווח מרהיב מדווין סמית' (6 מ-10 לשלוש) ודייויד לוגן (5 מ-8 לשלוש) מחוץ לקשת, כדי להשיג את הניצחון הקליל. מול האיטלקים זה לבטח יהיה קשה יותר, אבל לפחות בלאט יודע כי הקלעים שלו נמצאים בכושר מצויין.

דווין סמית' פתח חזק עבור הצהובים, אבל האשדודים נותרו צמודים, וצמד שלשות של קולינס ומזרחי העלו את האורחים ל-11:13. סמית', לוגן ואוחיון הגיבו עם מטווח שלשות אדיר, ומכבי תל אביב הוליכה 21:27 בסיום הרבע הראשון. מלקולם תומאס פתח את הרבע השני עם האלי-אופ אותו סיים בצורה נהדרת, אשדוד החלה להיתקע בהתקפה, ומכבי ניצלה זאת עד תום, הלכה פנימה אל אליהו וטסה ל-2:17 כדי להוביל 28:48. האורחים הצליחו סוף סוף למצוא נקודות יקרות, אבל מכבי לא הורידה את הרגל מהגז, וירדה אל חדרי ההלבשה עם 33:53 מוחץ.

אשדוד קיוותה לחזור למשחק, אבל חטפה שלשה של סמית' בפתיחת הרבע השלישי והיתרון של הצהובים כבר הגיע ל-25. סמית' ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על חג'ג', אבל סמית' החזיר שוב מהצד השני עם עוד שלשה, ומכבי עלתה ליתרון 28. לוגן ראה את סמית' צולף והחליט שגם לו מתאים, והאורחים עמדו מנגד והביטו בעוד מכבי הוליכה 51:78 בסיום הרבע השלישי. מי שחשב שהצהובים יירגעו קצת ברבע האחרון, התבדה ומהר. עשר הדקות האחרונות היו אימון קליעות עבור שחקניו של בלאט, כשהיקמן ולוגן מעבירים את מכבי את קו 30 ההפרש. החגיגה נמשכה עם עוד שלשות של לוגן ואוחיון, ובסיום 72:104 למכבי.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 22 נקודות (6 מ-10 לשלוש), ליאור אליהו 21 (10 מ-11 מהשדה), 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, דייויד לוגן 19 (5 מ-8 לשלוש), מלקולם תומאס 12 ו-9 ריבאונדים, ריקי היקמן 9 ו-6 אסיסטים, שון ג'יימס 8 ו-5 ריבאונדים, יוגב אוחיון 8 ו-5 אסיסטים, סילבן לנדסברג 5 ו-6 ריבאונדים. איתי שגב, עידן זלמנסון ומורן רוט שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי אשדוד: ג'יימי סקין 20 נקודות ו-6 ריבאונדים, דרור חג'ג' 15, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, משה מזרחי 12, מארדי קולינס 11 (1 מ-6 לשלוש), דיימון סימפסון 6 ו-5 ריבאונדים, גוני יזרעאלי 4, דניאל גור אריה 2, גלעד קרני 2. זאק גורדון וברק חדד שותפו אך לא קלעו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול גלעד קרני שחקן מכבי אשדוד. ברני ארדוב
מטווח ענק. סמית' מול קרני/ברני ארדוב

הפועל תל אביב – ברק נתניה 68:61

ברק נתניה שברה הערב רצף של ארבעה הפסדים, אבל עם כל הכבוד לשחקניו של דני פרנקו, ההתמודדות הזו הפסיקה להיות ספורטיבית אי שם ברבע השלישי. השופטים החלו לשרוק על כל דבר, האוהדים ביציעים זעמו וכמעט ופרצו לפרקט. ניענוע הסל, זריקת חפצים בכיוונם של אנשי נתניה וקללות למכביר ליוו מאותו רגע את המשחק, והפכו את כל הערב לכזה עם ריח רע מאוד. האדומים יכולים לבוא בטענות לשופטים, אבל העובדה היא ששחקניו של ארז אדלשטיין נראו נורא הערב, סבלו מאחוזים רעים ולקחו זריקות נוראיות, בעיקר ברגעי האמת. עם יכולת כזאת אי אפשר לנצח, ואולי כדאי לאוהדי הפועל להפנות את עיקר התסכול שלהם אל עבר קבוצתם.

נתניה פתחה טוב יותר את המשחק ועלתה ליתרון, המארחים התקשו להיכנס לקצב וגם ראו את ג'ף אלן יורד אל הספסל אחרי שתי עבירות מהירות. שולדברנד הוציא את האדומים מההלם, סטיט החל גם הוא לעבוד, ושלשה של נאור השלימה ריצה בדרך ליתרון 7. נתניה צימקה, ובסיום הרבע הראשון זה 16:21 להפועל. יהוא אורלנד עם חמש נקודות וראמל בראדלי הובילו את נתניה לפתיחת רבע שני מצוינת והיא צימקה ל-24:23 אחרי חמש דקות, ומרקו קילינגסוורת' השלים את המהפך עם 24:26. אורלנד הוסיף שלשה וקילינגסוורת' הוסיף שתיים וקבע 26:31. גל איתן עוד החזיר את הפועל תל אביב למשחק, כששלשה שלו צימקה ל-34:32 לפני המחצית.

שולמן ומורגן תקפו היטב את הסל של המארחים בפתיחת הרבע השלישי, האדומים המשיכו לזעום על השופטים בעוד נתניה לא התחשבה ועלתה ליתרון 35:45. המשחק המשיך להתחמם, גל איתן ספק מכה כואבת בפרצופו מדרון וושינגטון והחל לדמם, ואותו וושינגטון חתם את הרבע השלישי עם דאנק אדיר על הבאזר כדי להוביל 39:49 לפני הרבע האחרון. השופטים הלכו ואיבוד את המשחק כששרקו עבירה בלתי ספורטיבית תמוהה לקרטיס קלי, האוהדים בתגובה כמעט ופרצו אל הפרקט והמשחק נעצר לדקות ארוכות.

שירן חזר מההפסקה עם שלשה גדולה, וחדירה של נאור הורידה ל-55:49. שולמן צלף שלשה חשובה, אבל טימור החזיר בדאנק על ההגנה של נתניה, ועבירה בלתי ספורטיבית מסוכנת של וושינגטון סייעה לאדומים לצמק ל-3 בלבד. סטיט דחף את בראדלי, חטף טכנית ומיד לאחר מכן עוד אחת, והורחק. נאור קלע סל גדול, בראדלי הלך לקו אבל האוהדים הזיזו את העמוד, והשופטים שוב נאלצו לעצור את המשחק. בראדלי קבר קליעות מוצלחות מהקו והעלה ל-6, נאור וטימור החטיאו שלשות קשות, ושולמן סגר את הסיפור מהקו. 61:68 לנתניה בסיום.

קלעו לברק נתניה: מרקו קילינגסוורת' 19 נקודות ו-5 ריבאונדים, יהוא אורלנד 19 (2 מ-7 לשלוש), ראמל בראדלי 13, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אייל שולמן 6, דרון וושינגטון 6 ו-13 ריבאונדים, ריימר מורגן 5. אלירן גואטה, טמיר אריאלי, דולב דראפיץ' ואלירן גואטה שותפו אך לא קלעו.

קלעו להפועל תל אביב: מתן נאור 14 נקודות (6 מ-16 מהשדה), קרטיס קלי 11 ו-6 ריבאונדים, בר טימור 10, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, דמונטז סטיט 9 ו-5 ריבאונדים, יונתן שולדברנד 7 ו-7 ריבאונדים, גל איתן 6, יותם שירן 3, ג'ף אלן 1. רום גפן ויוני ניר שותפו, אך לא קלעו.

אורי שלף מנהל מקצועי הפועל תל אביב (ימין) רמי כהן יו"ר, מתווכחים עם שופט הכדורסל יערי רייניש. מגד גוזני
כמה חבל שככה זה צריך להיגמר. רייניש מתווכח עם שלף/מגד גוזני

מכבי חיפה – אליצור אשקלון 94:111

מה תגידו על הקבוצה של בראד גרינברג? החיפאים כבר הוכיחו העונה שהם עלולים להיות מסוכנים מאוד, אבל להעמיד 111 נקודות זו בהחלט לא משימה של מה בכך. גרינברג קיבל ערב נהדר מפט קלאיית'ס שפשוט היה בלתי ניתן לעצירה, ורבע אחרון גדול של עידו קוז'יקרו הבטיח את הניצחון. אשקלון לעומת זאת איבדה את המשחק כבר בדקות הפתיחה, הציגה הגנה נרפית מאוד ובכל פעם שניסתה לחזור חטפה על הראש בצד השני. אם משהו לא ישתפר שם ומהר, היא עלולה למצוא את עצמה חזק בתחתית.

הירוקים פשוט היממו את אשקלון בפתיחה, כשפט קלאיית'ס מעלה את קבוצתו במו ידיו ל-0:9. דאב ומוסינזון עוד צימקו ל-4 בלבד, אבל אז החליט מוסינזון משום מה לבצע שתי עבירות מכוערות על שחקני אשקלון, והורחק. סטול ומקל המשיכו בקצב המטורף, והריצו את הירוקים ל-24:35 בסיום הרבע הראשון. דודו שמריז ניסה לקרב מעט את קבוצתו עם שבע נקודות מהירות, אבל מנגד לא הצליחו האורחים לעצור את הגבוהים של חיפה, וג'יימס תומאס העלה את היתרון המקומי ל-36:50. קלאיית'ס המשיך להיות האיש המרכזי של גרינברג בהתקפה ואסף עוד נקודות, מקל הוסיף שלשה, ואל המחצית ירדה מכבי חיפה ביתרון מבטיח עם 47:62.

מרכוס מור ומרכוס דאב עשו קולות של חזרה עבור אשקלון שהורידה את הפיגור ל-9 בלבד, אבל קלאיית'ס, מי אם לא, צלף שלשה, ואחת נוספת של דונטה סמית' הוציאה את האוויר מהקאמבק של האורחים שפיגרו 84:71 בסיום הרבע השלישי. שלשות של מילס ופורת בפתיחת הרבע האחרון כבר צימקו ל-10 בלבד, אבל חיפה הלכה לקוז'יקרו שהגיב עם שמונה נקודות רצופות שמרו את הירוקים הרחק מלפנים עם 81:98. אשקלון נאלצה לומר נואש, וחיפה חגגה ניצחון 94:111, ורשמה את התוצאה הגבוהה ביותר העונה בליגת העל.

קלעו למכבי חיפה: פט קלאיית'ס 27 נקודות (10 מ-14 מהשדה) ו-12 ריבאונדים, ג'יימס תומאס 21 ו-7 ריבאונדים, דונטה סמית' 17, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, גל מקל 16 ו-9 אסיסטים, עידו קוז'יקרו 13, פול סטול 11 ו-8 אסיסטים, אנטון שוטבין 2, אלכס צ'וברביץ' 2, קורי קאר 2. טל אזולאי שותף אך לא קלע.

קלעו לעירוני אשקלון: ג'וליאן מילס 25 נקודות (4 מ-6 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, מרכוס מור 17, מרכוס דאב 12 ו-7 ריבאונדים, עודד שעשוע 10, דודו שמריז 10, גור פורת 9, מרקי פרי 6, גילי מוסינזון 4, אחיעד בוקרא 1. רגב סימון שותף אך לא קלע.

שחקני מכבי חיפה פט קלאיית'ס, קורי קאר, עידו קוז'יקרו, פול סטול. אדריאן הרבשטיין
עוד ערב במשרד. קלאיית'ס וקוז'יקרו עם משחק נהדר/אדריאן הרבשטיין

הפועל אילת – בני הרצליה 83:77

רק מכבי תל אביב הצליחה העונה לגבור על הפועל אילת בעיר הדרומית, זאת כמובן, עד הערב. הקבוצה ההפכפכה של אריאל בית הלחמי שעדיין לא הצליחה למצוא את הקצב שלה העונה, חזרה עם ניצחון חוץ ענק מול קבוצתו של קטש, ואם היא תמשיך בכיוון הזה, הרי שהיא עוד יכולה להפוך את העונה המאכזבת הזו למשהו שונה לגמרי. אילת לעומת זאת תצטרך לבדוק איך קורה שדווקא בבית היא לא מצליחה להמשיך בקו שהוביל קטש עד כה, ומה גרם להתקפה שלה לקרטע כל כך, בעיקר בפתיחת הרבע האחרון.

הופסון העלה את המארחים ראשונים על הלוח, אבל הרצליה התעוררה, ובעזרתם של רייס וג'ונס עלתה ליתרון 5:10. הולמן ובן שימול לא נתנו ליריבתם לברוח, חיממו מנועים וטסו ל-0:8 בדרך ליתרון 19:21 בסיום הרבע הראשון. קארקטר ובק שוב החזירו את היתרון להרצליה שעלתה ל-25:29, אבל הופסון חפר היטב בצבע, ושלשה של אפיק ניסים קבעה 37:37. ניסים המשיך לצלוף, והופסון הוריד את אילת ביתרון 40:43 אל המחצית.

הופסון ואילת עלו ליתרון 8 בפתיחת הרבע השלישי, אבל קארקטר הפך והעלה את הרצליה ל-46:48. נדנדת היתרון המשיכה לעבור מקבוצה לקבוצה, כששתיהן לא ממש רושמות רבע התקפי מובחר, ואל הרבע האחרון עלו האורחים ביתרון נקודה, 54:55. ג'ונס פתח את עשר הדקות האחרונות עם חמש נקודות הרצליה טסה ל-6:17 מדהים עם מטווח של רייס ובק ויתרון 60:72. כדרכה של הרצליה, גם הפעם היא לא הצליחה לסיים כמו שצריך, בן שימול צלף שלשה ואחת של יאנגר צימקה ל-73:71, דקה וחצי לסיום. קרטר קלע סל וביצעו עליו עבירה, מה שעזר לאורחת לעלות ל-71:76. סקוטי הופסון צימק עוד ל-76:73, אבל ניב ברקוביץ' קלע ארבע זריקות עונשין, כשגם שלשה של יאנגר לא מונעת מקטש הפסד 83:77.

קלעו לבני הרצליה: דרק קארקטר 26 נקודות (12 מ-14 מהשדה), 17 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, רומל בק 15 ו-6 ריבאונדים, ג'ומיין ג'ונס 13 ו-10 ריבאונדים, ניב ברקוביץ' 11, ג'יי אר ריינדולס 7, בן רייס 7, גיא לביא 4. אייזק רוזפלט ואליב אוחנון שותפו אך לא קלעו.

קלעו להפועל אילת: סקוטי הופסון 23 נקודות (9 מ-18 מהשדה) ו-4 ריבאונדים, אלי הולמן 11 ו-13 ריבאונדים, ג'רום טילמן 10, אבי בן שימול 7, אפיק ניסים 6 (2 מ-9 מהשדה) ו-6 אסיסטים, טוני יאנגר 6, אוסטין פרימן 5 ו-5 ריבאונדים, יחזקאל סקוורר 5, ליאור חכמון 4. גיא כהן שותף, אך לא קלע.

ג'ומיין ג'ונס שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
ניצחון חוץ יוקרתי. ג'ונס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully