וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי הכס: עומר דמארי יכול להוביל את הפועל ת"א?

פרדי דוד חושב שהוא "מוכשר כמו בניון", בקבוצה טוענים שהוא רעב ובוגר יותר וגם הוא עצמו מנסה לקחת אחריות ולהתנער מתדמית הילד הטוב. עומר דמארי רוצה להוביל את האדומים לאליפות, אז למה יש מי שחושש שמכירת טוטו תמוז תפגע בסיכויים?

קובי אליהו

בשבוע שעבר, אחרי ארבעה מחזורים ללא שער, הרגיש עומר דמארי שהוא לא רק חייב לחזור לכושר הבקעה, אלא חייב לקבוצה אחרי המשחק המאכזב של הפועל תל אביב מול הפועל עכו (0:0). החלוץ הגיע דרוך ומוכן למשחק מול הפועל רמת גן בידיעה שלא יסלח לעצמו על פחות מכדור אחד ברשת. הדריכות הזו אמנם הביאה לשני שערים, אבל לא לניצחון לאדומים. בקבוצה דווקא ציפו, על אף איבוד הנקודות, לראות את דמארי שמח בחלקו, אך גילו את ההיפך. לאחר הצעקות של הקפטן וואליד באדיר בחדר ההלבשה, החלוץ נראה אפילו יותר מאוכזב ועצוב מיתר חבריו. לפני שהתיישב, בניגוד לקפטן, דמארי ניסה לעודד את חבריו: "תרימו את הראש, לא קרה שום דבר. יש עוד הרבה משחקים לתקן".

אמירות כאלה מצדו של דמארי נדירות עד לא קיימות בשנה וחצי שלו באדום והסיפור הזה בא להמחיש מה שמרגישים היטב במועדון – מספר 16 באדום התבגר. רגע לפני פתיחת חלון העברות בינואר, הפועל תל אביב שוברת את הראש האם למכור את טוטו תמוז או להשאירו עד סוף העונה. זה בדיוק הזמן להסביר את התהליך שעובר החלוץ ולבדוק האם דמארי יכול ומוכן לסחוב את ההתקפה האדומה לבדו ללא תמוז ולהביא לאדומים צלחת אליפות נוספת. האם יש בו את מה שדרוש להוביל קבוצה גדולה?

עומר דמארי הפועל תל אביב עם שחקני הפועל רמת גן. קובי אליהו
השערים לא הפכו אותו לשמח בחלקו. דמארי נגד רמת גן/קובי אליהו

בוגר יותר

"מרגישים שעומר שחקן הרבה יותר טוב מזה שהיה במכבי פתח תקוה", פרגן לו חברו טל בן חיים רק לפני מספר שבועות. "בפתח תקוה הוא היה עדיין ילד ובהפועל רואים שחקן יותר בוגר שיודע לעשות מכמעט כלום שער. יש בו שינוי ענק". השינוי עליו מדבר בן חיים לא קרה בין לילה. דמארי הגיע בעונה שעברה עם ים ציפיות, תג מחיר מפוצץ, תקן המחליף של איתי שכטר ובן שהר ומטרה לשמור על אליפות. לא דבר פשוט כשמדובר בילד בן 22 ממכבי פתח תקוה.

דמארי עצמו העיד לא פעם כי הציפיות הללו היו מהדברים הקשים שהיה עליו להתמודד בקריירה שלו ולטעמם של רבים, הוא בהחלט צלח את המשימה הזו בהצלחה כשסיים כמלך השערים של הפועל בעונה שעברה עם 17 שערים, שאולי גם היו מספיקים לאליפות לולא הכאוס הניהולי ובניית הקבוצה. "בעונה שעברה כל הנטל נפל על דמארי ועל טוטו", אמר אחד השחקנים השבוע. "והעונה יש מספר שחקנים שכל אחד יכול לבוא ולעשות את ההבדל וזה נותן הרבה יותר שקט לעומר על המגרש".

מעבר לעניין הלחץ, אסור לשכוח שבתקופה די קצרה באדום, דמארי עבר תחת שלושה מאמנים, מה שלא קל לאף שחקן. יש שחקנים ששינויים כאלה באים אצלם לידי ביטוי בירידה ביכולת, ואילו דמארי רק משתפר תוך כדי תנועה גם כאשר הוא מתמודד עם תפקיד לא מאוד מוכר. המקום האידאלי עבורו הוא לשחק כחלוץ שני, זה שמגיע מאחור ויותר מעורב במשחק הקבוצתי. למרות ששיפר מאוד את היכולת כשהוא משחק על הקו הימני או לחלופין כשהוא מוסט לעמדת החלוץ בודד, דמארי לא תמיד מרגיש בעמדות הללו בנוח ומעדיף לשחק כחלוץ השני. למעשה, מכירת אפשרית של תמוז, תשאיר את האדומים ללא חלוץ טבעי ועלולה ליצור בעיה בחלק הקדמי.

"דמארי הוא אחד הכישרונות הכי גדולים שצמחו לנו בכדורגל, אפיו ברמה של יוסי בניון", קובע מאמנו לשעבר פרדי דוד. "הבעיה עם עומר שהוא טיפוס מופנם וצנוע ובגלל זה ההתפתחות שלו בתור שחקן תיקח לו יותר שנים מהאחרים. אין קבוצה בעולם שמסתמכת רק על חלוץ אחד אלא אם כן קוראים לך מסי, כך שלא יהיה נכון לבוא ולדרוש מעומר להוביל לבד את התקפה בעיקר כשיש לו את טל בן חיים לצידו והוא יכול לעזור לו מאוד. אצלי הוא שיחק גם כחלוץ שני וגם חלוץ בודד ויש לו כל כך הרבה מגוון של תנועות שלא משנה באיזה תפקיד הוא ישחק את כמות השערים שלו הוא יבקיע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
טל בן חיים שחקן הפועל תל אביב (ימין) מול אמרה שחקן אתלטיקו מדריד. ברני ארדוב
"מרגישים שעומר שחקן הרבה יותר טוב מזה שהיה במכבי פתח תקוה". בן חיים/ברני ארדוב

עומד ברגעי לחץ

דמארי מבין שגם אם העונה הראשונה הייתה טובה, בעונה השנייה בהפועל תל אביב מצפים ממנו ליותר. בדרבי הראשון של העונה בליגה. זה גם בא לידי ביטוי. "הרגשתי שהאחריות עליי", הודה אחרי שכבש את שער הניצחון (0:1) בפנדל. "בלי טוטו, טל וגילי ידעתי שהדברים תלויים יותר בי ולכולם היה ברור שאני זה שאקח את הפנדל. אני שמח שלקחתי אחריות וניצחנו את המשחק". אם תסריט הפנדל בדקות הסיום היה קורה בעונה שעברה, ספק אם דמארי היה ניגש לבעוט, ובטח לא דורש לבעוט. העונה יש לו מטרות אחרות.

דמארי עובד על נושא האופי ומנסה לצאת מהקופסה וזה התבטא גם כאשר היה תחת מעקב סקאוטים מאירופה במהלך העונה שעברה. לא מעט שחקנים ישראלים קורסים דווקא כשהם יודעים שנציגים מאירופה עוקבים אחריהם ביציע. דמארי היה תחת זכוכית המגדלת בשני מקרים אשתקד. תחילה נדדו נציגי ליל להולנד, שם פגשה הפועל את פ.ס.וו איינדהובן במסגרת הליגה האירופית. החלוץ, שידע שהוא נמצא תחת מעקב, הציג את אחד המשחקים הטובים שלו באדום וסיים עם שער ובישול. אותם הדברים חזרו על עצמם במשחק מול ראפיד בוקרשט, שגם בו חיכו לו הנציגים הצרפתיים יחד עם עוד משלחת מבלגיה שהגיעה לצפות בו. דמארי לא אכזב והיה מעורב בכל שלושת השערים שהקבוצה כבשה למרות שהוא עצמו לא הבקיע.

דמארי נמצא בעיצומו של תהליך ודוחף את עצמו קדימה. כבר במחזורים הראשונים הראה את כוונתו להיות המוציא לפועל העיקרי של כשהתעמת עם בן חיים על אחד הפנדלים. ויכוח שלעצמו די נופח בתקשורת, אך בהחלט העיד על השינוי בשחקן. בדרבי דמארי שוב הוכיח כי יש לו עצבים מברזל וזו נקודה חשובה שמנחה את יוסי אבוקסיס בשיקול אם לוותר על תמוז ולאפשר תזרים מזומנים לקופת המועדון.

השיקול בעניין תמוז הוא כלכלי-מקצועי. מכירה בינואר תכניס כסף ותמנע את עזיבתו ללא תמורה בקיץ. מצד שני, גורמים בקבוצה מעריכים כי השארתו תחזק את הסיכויים לזכייה באליפות שתאפשר לקבוצה להיאבק בקיץ הבא על הכסף הגדול באמת של שלב הבתים בליגת האלופות. לכולם במועדון ברור שבינואר יהיה קשה מאוד להנחית מחליף ראוי לתמוז בעלות סבירה שגם יתאקלם במהרה בתוך הקבוצה. לכן אם תמוז יעזוב, דמארי ובן חיים יצטרכו למלא את החלל.

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
למכור או למכור? תמוז/קובי אליהו

יש מקום לשיפור

למרות ההתקדמות המקצועית והמנטאלית, יש עוד אלמנטים נוספים שדמארי חייב להוסיף למשחקו בשני התחומים כדי לעשות את הקפיצה המיוחלת. מבחינה חברתית, דמארי הוא אחד השחקנים האהובים בקבוצה ואין כמעט איש במועדון שיכול להגיד עליו מילה רעה. הוא נשאר עדיין הילד הטוב, אך זו תכונה שצריכה להשתנות על המגרש אם הוא רוצה להוביל את ההתקפה האדומה לבדו. "אני מאוד מחזיק ממך", אמר לו אבוקסיס עם כניסתו לתפקיד המאמן. "אני בונה עלייך כאחד משחקני המפתח, אבל אסור לך להיעלם על המגרש. יש הרבה דקות במשחק שאתה לא מעורב ואתה צריך להיות דומיננטי לאורך כל המשחק". זו עיקר הביקורת שיש לאדומים על החלוץ. חשוב להדגיש כי אבוקסיס לא לבד. גם דרור קשטן וניצן שירזי היו מרוצים מהגישה של דמארי, אך סברו כי הוא צריך להיות קצת יותר 'רע'.

אז האם דמארי מוכן לרשת את תמוז? בדיקה מספרית מעלה נתון מעט מדאיג. בעונה שעברה, בתשעת משחקי הליגה בהם דמארי שיחק ותמוז נעדר, הוא כבש פעמיים בלבד והפועל השיגה 14 נקודות מ-27 אפשריות. העונה, אגב, זה קרה פעמיים (בהפסד לנתניה ובניצחון דרבי) ובשני המקרים דמארי סיים עם כדור ברשת. למרות זאת, במועדון מציינים שתי הופעות גדולות של דמארי ללא תמוז – ב-1:4 על מכבי חיפה בקרית אליעזר אשתקד והעונה בהפסד 1:0 לאתטליקו מדריד בווינסטה קלדרון, משחק בו הביך החלוץ את הגנת הקולצ'ונרוס והראה לא מעט מהפוטנציאל הטמון בו.

"השנה מרגישים שלעומר יש תיאבון יותר גדול", מסכם גורם בקבוצה. "קח את המשחק נגד אשדוד. בעונה שעברה יכול להיות שהוא היה מפסיד אותו, אבל למרות שהוא היה חולה מאוד, הוא ביקש לשחק שזה לא רק מראה על מחויבות שלו אלא גם על רצון הגדול שיש לו להביא אליפות להפועל. הוא חייב לדעת לדרוש את הכדור יותר, אבל כולם בטוחים שאם הוא יצטרך להיות החלוץ הבודד בלי תמוז, הוא יעשה הכל בכדי להצליח ואנחנו מאמינים שהוא לא יאכזב".

גם יעקב הלל אופטימי: "לעומר יש כישרון גדול והוא הוכיח את זה בכל התקופה שלו בהפועל", אומר מנהל הקבוצה לשעבר. "הוא צלח את המעבר מקבוצה קטנה כמו מכבי פתח תקוה להפועל בצורה הכי טובה. הוא בחור שמאוד אוהבים אותו וכל תפקיד שנתנו לו על המגרש הו מילא בצורה הכי טובה אם זה על הקו ואם זה כחלוץ שני וגם חלוץ בודד. נכון שהוא לא 9 קלאסי, אבל קשה מאוד לשחקני הגנה לשמור עליו בגלל מגוון התנועות שיש לו ואני בטוח שגם בתור חלוץ בודד הוא יצליח".

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
הלל: "נכון שהוא לא 9 קלאסי, אבל קשה מאוד לשחקני הגנה לשמור עליו בגלל מגוון התנועות שיש לו ואני בטוח שגם בתור חלוץ בודד הוא יצליח". דמארי חוגג בדרבי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully