וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע גרמני: דורטמונד ברבע הגמר אחרי 1:5 על האנובר

שלושער נהדר של גצה ושערים של בלאשצ'יקובסקי ולבנדובסקי סידרו למחזיקת הגביע ניצחון ענק. גם וולפסבורג ובוכום עלו

ארבע העולות האחרונות לרבע גמר הגביע הגרמני ייקבעו הערב (רביעי). מי שהרשימה יותר מכולן היא דורטמונד, שדרסה את האנובר 1:5 כשמריו גצה כובש שלושער נהדר. גם וולפסבורג הצליחה לעלות לאחר שחזרה מפיגור ל-1:2 מול לברקוזן הנאיבית. שטוטגרט עשתה את שלה עם 1:2 ביתי על קלן ובוכום ניצחה 0:3 את מינכן 1860.

מיד לאחר ששריקת הסיום נשמעה בכל המגרשים, נערכה הגרלת רבע הגמר. שם נקבע כי הקלאסיקו הענק של גרמניה ייערך כבר בשלב הזה. שתי הענקיות של הבונדסליגה, באיירן מינכן ודורטמונד, ייפגשו ב-26 או 27 בפברואר באליאנץ ארינה למשחק לוהט. שאר רבעי הגמר: קיקרס אופנבך - וולפסבורג, שטוטגרט - בוכום, מיינץ - פרייבורג.

מריו גצה שחקן דורטמונד (ימין) עם מרקו רויס. רויטרס
איזה פסטיבל. גצה ורויס בחגיגה המסורתית/רויטרס

דורטמונד - האנובר 1:5

כמה כישרון, כמה יכולות והכל בשחקן אחד שבסך הכל חגג את יום הולדתו ה-20 השנה. מריו גצה הבקיע שלושער נהדר והוביל את דורטמונד ל-1:5 ענק על האנובר ולהבטחת הכרטיס לרבע הגמר בקלות מרשימה מאוד מול הקבוצה של מירקו שלומקה. קובה בלאשצ'יקובסקי ורוברט לבנדובסקי הפולנים השלימו את החגיגה. מאמה בירם דיוף כבש את השער למפסידה.

מריו גצה כבש את הראשון כבר בדקה השלישית כשהגבהה של סבסטיאן קל מצאה את קווין גרוסקרויץ במרכז הרחבה, הקשר הוריד למריו גצה, שמול שער ריק דחק מקרוב פנימה את ה-0:1. בדקה ה-18 הגיע השני כשמסירת עומק של מרקו רויס מצאה את קובה בלאשצ'יקובסקי לא בנבדל, הקשר הפולני בעט פעם אחת אך נבלם על ידי רון רוברט צילר, אבל זה חזר אליו והוא בעט פנימה את ה-0:2.

בדקה ה-40 כבשה דורטמונד את השלישי והשני של גצה. הקשר הגרמני בעט כדור חופשי מ-20 מטר מתחת לחומה ולרגליהם של יאן שלאודראף וסטיב צ'רונדולו וזה 0:3 ענק. האורחת צימקה בדקה ה-79 כשמסירה רעה של מאטס הומלס הגיעה דווקא לסרג'יו פינטו, שהגביה לרחבה, שם המתין מאמה בירם דיוף הלוהט, שנגח פנימה את ה-1:3. בדקה ה-85 הושלמה החגיגה של מריו גצה כשהגבהה של רוברט לבנדובסקי מצאה אותו והקשר הגרמני הצעיר בעט וולה מצוין מהאוויר כדי לקבוע 1:4. בדקה ה-90 הבקיעה דורטמונד את החמישי כשהגבהה של לאונרדו ביטנקורט הצעיר מצאה את רוברט לבנדובסקי. הפולני נגח לקורה, אבל הגיע לכדור החופשי כדי לבעוט טיל פנימה ולקבוע 1:5.

אוהדי שטוטגרט מוחים נגד הנהלת הליגה הגרמנית. GettyImages
אוהדי שטוטגרט ממשיכים במחאה נגד הנהלת הליגה/GettyImages

שטוטגרט - קלן 1:2

הקבוצה של ברונו לבאדיה הפסידה בשבת 3:1 למיינץ ועוד אחרי שהוליכה 0:1 משער של מרטין הרניק. הפעם היא חזרה לעצמה עם 1:2 ביתי ולא כל כך משכנע מול קלן, מבונדסליגה 2. כריסטיאן גנטנר כבש את הראשון בדקה ה-31 עם בעיטה מהאוויר מ-10 מטר לאחר קרן של איברימה טראורה. השני הגיע בדקה ה-36 לאחר שהרניק הוכשל ברחבה, ודאד איבישביץ' הבוסני בעט פנדל מצוין וקבע 0:2. כריסטיאן קלמנס עוד הצליח לצמק לזכות הקבוצה ממערב גרמניה בדקה ה-80, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי ובסיום זה 1:2.

נאלדו שחקן וולפסבורג (ימין) עם כריסטיאן טראש. רויטרס
איזה מהפך. נאלדו וטראש חוגגים/רויטרס

וולפסבורג - לברקוזן 1:2

הזאבים פיגרו עד הדקה ה-78 וכבר נראו בדרך להדחה, אבל בסופו של דבר הם נעזרו בהגנה הצולעת של סגנית המוליכה וחזרו לניצחון 1:2 ביתי ויקר מאוד, שנותן להם את הכרטיס לרבע הגמר. לברקוזן עם הדחה מתסכלת במיוחד ויכולה בהחלט להרגיש מאוכזבת.

שער היתרון של לברקוזן הגיע בדקה ה-31 כשמסירת רוחב פגעה דווקא בפאגנר, ומשם זה הלך פנימה בדרך ל-0:1 אחרי שער עצמי אומלל. וולפסבורג, כאמור, איזנה בדקה ה-78 כשהמחליף כריסטיאן טראש ניצל הרחקה לא מוצלחת בהגנה של לברקוזן ושיגר טיל אדיר לחיבורים כדי לאזן ל-1:1. בדיוק כשהיה נראה שהמשחק הולך להארכה הגיעה טעות קשה על עומר טופרק, שלא הצליח להרחיק כדור פשוט. זה הגיע לבאס דוסט, שבעט חזק מהאוויר פנימה את ה-1:2 הדרמטי.

בוכום - מינכן 1860 0:3
לבוכום: זלאטקו דדיץ' (30), מרסל מלטריץ (75 ו-78)

מריו גצה שחקן דורטמונד (ימין) מול חאבי מרטינס שחקן באיירן מינכן. Lennart Preiss, GettyImages
הולך להיות חם מאוד. גצה מול מרטינס/GettyImages, Lennart Preiss

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully