וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות ליגת העל ביקרו ביד ושם: "נצא מפה רגישים"

השחקנים, המאמנים ואנשי הצוות ערכו סיורים, בלאט: "כולם יוצאים מפה יותר טובים, ובטח יותר רגישים". גם פניני השתתף

כל 12 קבוצות ליגת העל בכדורסל הגיעו הבוקר (רביעי) לביקור במוזיאון יד ושם בירושלים. השחקנים, המאמנים ואנשי הצוות ערכו סיורים מודרכים במוזיאון לתולדות השואה והשתתפו בטקס מיוחד בו קפטן ושחקן זר מכל קבוצה הניחו זרים באוהל יזכור. את זר מנהלת הליגה הניחו מנכ"ל המנהלת עדלי מרכוס, מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג ויושב ראש יד ושם אבנר שלו. שלושה שחקנים מצעירי הליגה, אור סולומון, בר טימור ואדם אריאל הדליקו את אש התמיד כסמל לתקומה ולהמשכיות של העם היהודי. גם שחקנה המושעה של מכבי תל אביב גיא פניני ושחקן הפועל תל אביב יונתן שולדברנד נטלו חלק בביקור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"זה מהלך חינוכי ומחשבתי". אנשי מכבי תל אביב וגיא פניני במוזיאון/מערכת וואלה, צילום מסך

לאחר מכן המשיכו השחקנים וסיירו ביד לילד. בראד גרינברג, מאמן מכבי חיפה: "מאוד חשוב שכל יהודי שנמצא בישראל יגיע לכאן. זו הפעם השנייה שלי כאן ואני חושב שזה חשוב מאוד שכל השחקנים, במיוחד השחקנים הזרים, יגיעו לכאן כדי להבין יותר טוב את המדינה הזאת. אני מרגיש כבוד גדול להיות כאן ולקחת חלק בטקס הנחת הזרים. הביקור פה הוא תזכורת למשהו נורא שקרה ואסור לשכוח אותו. אמנם הגענו לפה בנסיבות לא נעימות, אבל אני חושב שיצא מזה משהו טוב וזה הביקור כאן והמסר שמועבר הלאה".

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט: "הביקור כאן חשוב ביותר ואני מברך מאוד על המהלך הזה וחושב שכולם יוצאים מפה יותר טובים, ובטח יותר רגישים. זה מהלך חינוכי, מחשבתי, מהלך של לשים את העולם בפרספקטיבה קצת שונה ממה שאנשים הכירו לפני שנכנסו למקום המדהים הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אנחנו המאמנים כמחנכים והשחקנים כדמויות לחיקוי צריכים לצאת מכאן עם מסר של שלום ואהבה, מסר נגד אלימות ומסר של קבלת האדם באשר הוא". אפי בירנבוים/מערכת וואלה, צילום מסך

מאמן מכבי ראשון לציון אפי בירנבוים נאם בטקס שנעל את הביקור ואמר כנציג הקבוצות: "תודה למנהלת הליגה שארגנה את הביקור וליד ושם על האירוח וההדרכה. העובדה שלישראל מגיעים שחקנים יהודים מחו"ל ושחקנים זרים מכל העולם היא לא מובנת מאליה ומרגשת עוד יותר כשאנחנו נמצאים כאן ביד ושם. אנחנו המאמנים כמחנכים והשחקנים כדמויות לחיקוי צריכים לצאת מכאן עם מסר של שלום ואהבה, מסר נגד אלימות ומסר של קבלת האדם באשר הוא".

מנכ"ל המנהלת, עדלי מרכוס: "המנהלת מודה לכל הקבוצות, השחקנים ואנשי הצוות שהגיעו לכאן היום. חשוב לנו שהשחקנים והמאמנים המהווים מודל לחיקוי יעבירו לקהל האוהדים שצופה בהם מדי שבוע את המסר של חשיבות זיכרון וכיבוד השואה. השחקנים הזרים שמגיעים לכאן הם שגרירים שלנו בעולם ואנחנו מקווים שהיום הם למדו משהו על המורשת של העם היהודי וההיסטוריה של מדינת ישראל. אנחנו נקיים גם בעתיד ביקורים כאלה כאן ובמקומות אחרים בישראל".

* מכבי תל אביב הודיעה שהקנס הכספי שהוטל על פניני ייתרם לאגודה למלחמה בסרטן, לסאנרייז, עמותה המפעילה קייטנות ופעילויות פנאי לילדים המתמודדים עם מחלת הסרטן, לוראייטי, ארגון המסייע לילדים עם צרכים מיוחדים, ולע.ל.מ, עמותה הפועלת למען נוער במצבי סיכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המסר החשוב עבר. יונתן שולדברנד עם חבריו בהפועל תל אביב/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully