וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטראומה של אנדי מארי חוזרת

הטניסאי הבריטי, שבעצמו ניצל מטבח בבית ספר כשהיה בן 8, הציע תמיכה לנפגעי הרצח בקונטיקט: "לבי עם הילדים, כה עצוב"

לא סתם הטניסאי הבריטי אנדי מארי שלח מסר מנחם למשפחות האסון בקונטיקט. מארי, מהטניסאים הטובים בעולם, הוא ניצול בעצמו של טבח בבית ספר, כשבשנת 1996, כשהיה בן 8, היה עד לרצח המוני בבית הספר היסודי שלו, כשתלמיד הגיע וירה ב-16 תלמידים ובמורה אחת. לאחר מכן אותו תלמיד ירה בעצמו והתאבד.

"לבי לבי עם כל הילדים המסכנים, למשפחות שלהם ולקהילה בניוטון קונטיקט", מסר מארי, "זה כל כך עצוב, כל כך עצוב". מארי אף הציע את עזרתו בטיפול ובשיחות עם המשפחות, לאור החוויות האישיות שלו מילדותו.

מארי ואחיו הגדול, שהיה אז בן 10, שרדו את אותה טרגדיה (אסון הירי הגדול בתולדות בריטניה), לאחר שהסתתרו מתחת לשולחן בכיתה שלהם, בעודם שומעים את היריות. גם אז רוב הנרצחים היו ילדים בני 6, בטראומה ששינתה את החוקים בבריטניה, ולאחריה שונו התקנות בכל הנוגע להחזקת נשק אישי.

מארי סיפר ש"הדבר המוזר היה שהכרנו את אותו בחור. פעם אחת אפילו הוא נסע איתנו במכונית של אמא שלי. מוזר לגלות שישבת עם רוצח באותו אוטו".

"זה הדבר הכי נורא שיכול לקרות, הדבר הכי רע שאפשר לדמיין", סיפרה אמו של אנדי מארי על החוויות שלה מאותו יום, "לשבת ולחכות לבשורות, בלי לדעת אם הילד שלך חי או מת, אי אפשר לדמיין בכלל איך זה היה. פשוט זוועה".

מארי סיפר שמאז הוא עבר מספר חוויות מתקנות, בניסיון להתמודד על הזכירונות הקשים. מארי סיפר באוטוביוגרפיה שלו איך מתחת לשולחן הוא "שר לעצמו שירים" בניסיון להירגע. אמו ג'ודי מספרת שהיה קשה מאוד לחזור לשגרה אחרי הטרגדיה הזאת, ו"פשוט ניסינו לשמור על אורח חיים נורמלי ככל האפשר. בתקופה הזו הוא פשוט שיחק המון המון טניס".

  • עוד באותו נושא:
  • אנדי מארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully