וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד צור: "יש 'קופים' שמחזיקים קבוצות כדורגל"

הניצב בדימוס סיפר בכנס ישראל-שדרות: "הם מנהלים קבוצות עבור אנשים שמזרימים כספים המגיעים מהימורים לא כשרים"

בכנס ישראל-שדרות לחברה של המכללה האקדמית ספיר, נערך היום (שלישי) פאנל בנושא ההימורים הבלתי חוקיים של השוק השחור ובתוכו הנגיעה שלהם לספורט בישראל. בין הדוברים היה ניצב בדימוס דוד צור, ראש הוועדה למניעת אלימות בספורט.

צור חשף במהלך הפאנל: "תוך כדי חקירת ארגון פשע באירועים של רציחות הדדיות, גילינו כי בלילה אחד התקבלה הוראה להעביר שחקן מאוד מרכזי בכדורגל הישראלי מקבוצה בדרום לקבוצה במרכז. מדובר בשחקן מפורסם, מלך השערים שידוע כמי שמנופף עם ידיו לשמים. הבנו שהמניע לרציחות ההדדיות הייתה העברה של השחקן. היה ברור לגמרי שמי שנתן את ההוראה הזאת נתן אותה כי הוא מחזיק בכרטיס של אותו שחקן במסגרת הימורים בלתי חוקיים".

צור הוסיף: "יש קופים שמחזיקים קבוצות כדורגל עבור אנשים שמזרימים כספים והכספים מגיעים מהימורים לא כשרים. לכן, חלק מההמלצות של הוועדה שלי הן שצריך להגדיל את נתח המשטרה כדי שיהיה בידיה כלים להתמודד עם הגודל העצום של התופעה והחקירות והפעולות נגדה. כיום יש קושי של המשטרה לטפל בכל הנושאים שניתנים בפתחה ואני סבור שצריך להקים עוד גוף שימומן מהימורים חוקיים כמו טוטו ולוטו כדי להילחם בהימורים הבלתי חוקיים. זה ירתיע ויוריד את מספר המעורבים. אנשים לא בהכרח מהמרים על תוצאה במשחק, יש גם מקרים שאומרים לשחקן קח 5,000 דולר ותוציא צהוב. זה מכתים את תחום הספורט ומדיר אנשים מהספורט".

ד"ר אביחי שניר, מהמכללה האקדמית נתניה הוסיף ש"עמדתה של המדינה כרגע היא שהימורים הם לא חוקי כשאתה מפעיל אותם, אבל חוקיים כשאני מפעילה אותם. בהימורי ספורט לא חוקיים יש אינטרס להטות משחקים, בהימורים חוקיים יש אינטרס לצמצם ככל האפשר את השחתת הספורט כי ספורט מושחת הוא ספורט שלא מהמרים עליו, בנוסף ליתרונות הכלכליים".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד צור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully