וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בבריכות קצרות: המתנה של ריאן לוכטה

האמריקאי שבר את שיא העולם ב-200 מעורב אישי עם 1:49.63 באיסטנבול, והעניק את מדליית הזהב שלו לילד בן תשע

את היום השלישי של אליפות העולם לשחייה בבריכות קצרות באיסטנבול הילד ארדה בן ה-9 יזכור כנראה לתמיד. זה היום (שישי) שבו ריאן לוכטה האמריקאי שבר את שיא העולם ב-200 מעורב אישי, כשעצר את השעון על 1:49.63 דקות. ואז, אחרי הטקס, האמריקאי ירד מהפודיום ונתן את המדליה לארדה הצעיר.

ריאן לוכטה שחיין אמריקאי. Clive Rose, GettyImages
"אם הייתי לוקח את המדליה לעצמי, היא היתה נזרקת במגירת הגרביים. אם אני נותן אותה לאוהד, הוא ינצור אותה. היא תעשה לו את היום או אפילו את החיים". ריאן לוכטה/GettyImages, Clive Rose

"לראות את החיוך הזה על הפנים הקטנות האלו - זה הכל בשבילי", אמר האלוף. "אחת הסיבות העיקריות שבגללן אני שוחה היא האוהדים, אז אני תמיד רוצה לתת להם משהו בחזרה. אם הייתי לוקח את המדליה לעצמי, היא היתה נזרקת במגירת הגרביים. אם אני נותן אותה לאוהד, הוא ינצור אותה. היא תעשה לו את היום או אפילו את החיים".

לוכטה ניפץ את הההישג מהאליפות ב-2010 בדובאי, שם קבע 1:50.08. זו הזכייה הרביעית שלו באליפות הנוכחית באיסטנבול, אחרי חמש מדליות באולימפיאדת לונדון, שתיים מהן מזהב. "בכל פעם שאתה שובר שיא עולם זה מדהים", אמר לוכטה. "שחיתי כמובן את הזמן הכי מהיר שלי, רציתי לעשות משהו שעוד לא עשו פה. אבל לא היה לי מושג ששחיתי עד כדי כך מהר".

במדליית הכסף זכה היפני דייטה סטו, עם 1:52.80, כשלאסלו צ'ה ההונגרי הגיע תשע מאיות אחריו כדי לזכות בארד. במקצי המוקדמות סיים גל נבו הישראלי במקום התשיעי, והחמיץ את הגמר בגלל 31 מאיות.

פול בידרמן הגרמני זכה בזהב ב-400 חופשי לאחר שעקף את יון האו ב-50 המטרים האחרונים של המקצה. בידרמן עצר את השעון על 3:39.15, 33 מאיות לפני הסיני. "שמתי עין על המתחרים האחרים, וכשנגעתי בקיר הייתי בטוח שניצחתי", אמר האו. "לא ראיתי את זה בא".

השחיין האמריקאי ריאן לוכטה מעניק את מדליית הזהב שלו לילד הטורקי ארדה. Ryan Lochte, GettyImages
לוכטה נותן לארדה את המדליה/GettyImages, Ryan Lochte
הילד הטורקי ארדה משוויץ במדליית הזהב שקיבל מהשחיין האמריקאי ריאן לוכטה. Clive Rose, GettyImages
ארדה משוויץ בשלל/GettyImages, Clive Rose

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully