וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: ירושלים ניצחה 74:82 את נימבורק, אך הודחה

האדומים לא הצליחו לנצח בפער הדרוש והודחו בשלב הבתים בפעם השלישית ברציפות. דרוקר: "התחלנו את הקמפיין רע"

אי שם בעונת 2003/4, זכתה הפועל ירושלים בגביע היורוקאפ. מאז עברו הרבה רוחות בעיר הבירה, אבל ההישגים במפעל מעולם לא שוחזרו - נהפוך הוא - ירושלים רק הלכה אחורה. הערב (רביעי) הודחה הקבוצה של שרון דרוקר מהמפעל כבר בשלב הבתים, בפעם השלישית ברציפות. ירושלים אמנם ניצחה 74:82 את נימבורק בחוץ, אבל סיימה את דרכה בגלל ההפסד ב-17 הפרש לקבוצה הצ'כית במפגש הקודם, ועוד עונה אירופית נגמרה עוד לפני שהתחילה באמת.

שרון דרוקר אמר בסיום ש"באנו, והתכוננו לנצח את המשחק, הבחורים עשו עבודה טובה והשאירו הכל על המגרש, והיינו גם קרובים לפער הדרוש של 18 נקודות, אבל הם הורידו את זה. התחלנו את הקמפיין רע, ועשינו סוף חזק שלא הספיק כדי לעלות".

שרון דרוקר מאמן הפועל ירושלים. עומר מירון
עוד עונה אירופית הגיעה לסיומה. דרוקר/עומר מירון

ירושלים הגיעה למשחק עם שני ניצחונות ליגה רצופים, והוסיפה אפילו אחד באירופה כשגברה על פרינאיי במחזור הקודם, אבל כל זה לא הספיק כדי לכסות אחר הנפילות שלה במשחקים הראשונים במפעל. עם ניצחונה של בודיוולניק על פרינאיי הערב (73:84), היתה חייבת קבוצתו של דרוקר לנצח את נימבורק ב-17 הפרש ומעלה, אך כצפוי, משימה זו היתה גדולה על האדומים. אם דרוקר צריך לקחת משהו מהמשחק הזה, הרי שמדובר בהופעתו של רביב לימונד, שסיים עם 20 נקודות, ואם הוא ימשיך ביכולת הזו בליגה, העונה של ירושלים עוד יכולה להשתפר, לפחות שם.

הקבוצה של ננו גינזבורג ידעה שאם היא תגיע כדי לשחק על ההפרש, היא תאבד את המשחק מהר מאוד, ולאורך מרבית המחצית הראשונה היתה זו שיזמה יותר, והוליכה 43:45 במחצית. ירושלים הצליחה להשיג את הבריחה המיוחלת שלה ברבע השלישי וכבר עלתה ליתרון 13, אבל חוסר ריכוז של שחקניה שלא הצליחו לסגור את המשחק, בצירוף עבירה טכנית מטופשת במיוחד של קרייג סמית', מנעו מהם להשיג את ההפרש הרצוי, ונימבורק החזיקה מעמד בשיניים. ירושלים תיאלץ להסתפק בליגה.

שחקני הפועל ירושלים דן גרונפלד (מרכז), רביב לימונד, ג'ייקוב פולן, קרייג סמית'. קובי אליהו
שילמו מחיר על כל ההפסדים מהמשחקים הראשונים. ירושלים מאוכזבת/קובי אליהו

מהלך המשחק

האורחים ידעו שהם חייבים לפתוח מהר, וקיבלו שלשות מדאנקן וקורטני פלס כדי לעלות ליתרון 3. ראנצ'יק החזיר עם שלשה משלו, אבל דאנקן ירה שוב מבחוץ, ונקודות של כדיר קבעו 10:15 לירושלים. נצ'אס קלע שני סלים רצופים, פאקוביץ' הוסיף שלשה, ונימבורק ירדה בסיום הרבע הראשון ביתרון 21:22. נדנדת היתרון המשיכה גם ברבע השני, כשכדיר העלה את האורחים ליתרון 3, אבל ירושלים לא הצליחה לברוח, פאליצה צלף שלשה ונתן את האות לריצה של המארחים, כשבנדה קובע 31:36. רביב לימונד הגיב עם חמש נקודות רצופות, וירושלים שוב תפסה לרגע את ההובלה, אבל עד למחצית הספיקו ניימיק ופאליצה להריץ את המארחים ליתרון 43:45 במחצית.

בנדה המשיך להיות האיש של המארחים גם ברבע השלישי, אבל דאנקן ופולן לחצו על הדוושה, השלימו מהפך ועלו ליתרון 53:57. דאנקן ביצע עבירה בלתי ספורטיבית, אבל גם זה לא עצר את ירושלים, לימונד חדר היטב ונקודות של סמית' הורידו את הקבוצה של דרוקר ביתרון 55:65 אל הרבע האחרון. גרונפלד היה יכול להעלות ל-14 בפתיחת הרבע הרביעי אבל הוא וטפירו החטיאו זריקות קלות, ומנגד הצ'כים ניצלו זאת כשטיילור וראנצ'יץ מורידים ל-9 בלבד. לימונד צלף שלשה גדולה, אבל ירושלים לא הצליחה לנצל את המצבים שלה, סמית' עשה צעדים, זעם על השופטים וחטף עבירה טכנית, מה שסייע לפאקוביץ' וחבריו להוריד ל-6 בלבד. לימונד צלף עוד שלשה, אבל זה היה מאוחר מדי. ירושלים מנצחת 74:82, אך מודחת.

שחקן הפועל ירושלים קרייג סמית'. קובי אליהו
מה לעזאזל עבר לו בראש? סמית'/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: רביב לימונד 20 (3 מ-4 לשלוש) ו-5 ריבאונדים, ג'וש דאנקן 17 ו-8 ריבאונדים, ג'ייקוב פולן 9 ו-4 אסיסטים, קורטני פלס וקרייג סמית' (6 ריבאונדים) 8 נקודות כל אחד, אלישי כדיר (9 ריבאונדים) ומאיר טפירו 7 כל אחד, דן גרונפלד 6.

קלעו לנימבורק: מילאן פאקוביץ' 19 (2 מ-8 לשלוש) ו-5 ריבאונדים, פטר בנדה 12, לוקאש פלאציה 9 (1 מ-6 לשלוש), רדוסלאב ראנצ'יק ומייק טיילור 8 כל אחד, ייז'י וולש (2 מ-9 מהשדה, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים) ודרו ניימיק 6 כל אחד, ראדק נצ'אס 4, וייטק הרובן 2.

  • עוד באותו נושא:
  • נימבורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully