וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי הקבוצות החליטו פה אחד על הקמת מנהלת הליגה

12.12.2012 / 13:55

כל 14 נציגי קבוצות ליגת העל נפגשו משעות הצהריים בהתאחדות וקיבלו את ההחלטה ההיסטורית להקמת גוף שינהל את הכדורגל בישראל. ניר חפץ ישמש כיושב ראש הזמני של הגוף שיוקם

צילום ועריכה: קובי אליהו

היסטוריה לכדורגל ישראלי: אחרי דיבורים על מנהלת ליגה, סוף סוף הוחלט היום (רביעי) בתאריך המיוחד 12.12.12 על הקמת גוף עצמאי שאמור לנהל את הכדורגל, כפי שהמליצה הוועדה לרפורמה בכדורגל הישראלי. נציגי ליגת העל, 14 במספר, התכנסו במהלך שעות הצהריים במשרדי ההתאחדות לכדורגל, שמעו סקירה נרחבת מניר חפץ, ובסופו של דבר הצביעו פה אחד על ההצעה להקים את מנהלת הליגה החל מהעונה הבאה.

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. קובי אליהו
"זו יריית הפתיחה". יעקב שחר/קובי אליהו

כזכור, במהלך חודש אוקטובר הגיעה ועדת הרפורמה לכדורגל הישראלי למסקנות באשר להקמת מנהלת ליגה וצמצום הליגה. מדובר בוועדה שמונתה על ידי יושב ראש ההתאחדות אבי לוזון, ובה שימש חבר נשיא מכבי חיפה יעקב שחר, כשזו דרשה את יישום המסקנות תוך 90 יום. בוועדה נכללו גם סוכן השחקנים אבי נמני וניר חפץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'קי בן זקן הבעלים של מ.ס. אשדוד. קובי אליהו
בעלי הקבוצות הצביעו פה אחד/קובי אליהו

14 נציגים מליגת העל הגיעו לישיבה, כשמדובר באלונה ברקת (הפועל באר שבע), עמית פינס (הפועל תל אביב), איזי שרצקי (קרית שמונה), ג'ק אנגלידיס (מכבי תל אביב), עו"ד גיל לב (מכבי נתניה), איציק קורנפיין (בית"ר ירושלים), ג'קי בן זקן (מ.ס. אשדוד), יעקב שחר (מכבי חיפה), ניר כץ (הפועל רמת גן), משה דמאיו (בני יהודה), ציון וייצמן (הפועל עכו) ואפרים גבאי (הפועל חיפה), מוחמד אבו יונס (בני סכנין) וטל עזגד (עירוני ניר רמת השרון).

אלונה ברקת הבעלים של הפועל באר שבע. קובי אליהו
בחרו במיוחד תאריך היסטורי. אלונה ברקת/קובי אליהו

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר סירב לדבר, והבטיח בקצרה: "זו יריית הפתיחה".

הבעלים של מ.ס. אשדוד ג'קי בן זקן מרוצה מההחלטה: "סוף סוף חלה פריצת דרך להקמת המנהלת. אני חושב שזה יום חשוב כי לא פשוט לקבל החלטה פה אחד של כל 14 הקבוצות. נצטרך ללבן את הנושאים מול ההתאחדות לכדורגל. לא על הכל נסכים. מבחינת קהל האוהדים, אני לא חושב שיראו שינוי מיידי. השוני הוא שמהיום מי שמנהל את הקבוצה הבכירה בכדורגל הישראלי אלה הבעלים של המועדונים או נציגיהם, ולא ההתאחדות לכדורגל על מוסדותיה. זה השינוי הגדול, מה גם שבעצם ההחלטה ברור לנו במה המנהלת הולכת להתעסק בתקופה הקרובה".

טל עזגד, יושב ראש עירוני ניר רמת השרון, סיכם את ההחלטה: "זה יום היסטורי. התקבלו החלטות פה אחד שרוצים בהקמת מנהלת. בחרנו בניר חפץ כיושב ראש זמני שיעבוד מול ההתאחדות ויסגור את הקצוות, ואני מניח שבשבועות הקרובים ניפגש שוב ונשב על הפרטים. אנחנו הולכים לדרך חדשה וכרגע המפתח הוא שחפץ יישב מול ההתאחדות ויפרוט את הדברים כדי שהגוף יקום ויקרום עור וגידים. אני מניח שהקבוצות יזכו ליותר כסף ובראש מעיינינו הגינות בספורט והפחתת האלימות בספורט. בימים הקרובים ייצא נייר שכל 14 הקבוצות יעמדו מאחוריו. ההחלטה היא מיידית, יושב ראש המנהלת נכנס ברגע זה לתפקידו ויחל במשא ומתן כך שהליגה תתנהל בעונה הבאה באמצעות מנהלת".

מוחמד אבו יונס יושב ראש בני סכנין. קובי אליהו
"אני מקווה שהמנהלת הזו היא לא רק סיסמא". מוחמד אבו יונס/קובי אליהו

מנכ"ל בני יהודה משה דמאיו: "המנהלת תעסוק בהמון דברים ובעיקר בקירוב הקהל בחזרה לכדורגל הישראלי, במיתוג הליגה ובמניעת האלימות. הכל צריך להיעשות בשיתוף פעולה, לא נגד אלא ביחד, על מנת להביא את הכדורגל המקצועני בארץ למקום שבו הוא ראוי להיות. אם נצליח לטפל בקהלים של הקבוצות ובאלימות, באופן אוטומטי זה יעלה את רמת ההכנסות. אנחנו רוצים לנסות ומאמינים שאנחנו יכולים. זה יעמוד למבחן ונראה אם זה יצליח".

יושב ראש בני סכנין מוחמד אבו יונס לא היה נשמע נלהב מדי, ואמר: "אנחנו עוד לא יודעים מה יהיה בפועל. אנחנו גם לא יודעים אם ההתאחדות תסכים לתת לנו את כל הכוח. אם לא יהיה כוח, זה לא יהיה שווה כלום. בינתיים אין לנו שום מידע. דיברנו על איך למזער את האלימות, למשל. אני מקווה שהמנהלת הזו היא לא רק סיסמא. לא נתנו לנו תשובות לגבי ענייני כספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully