וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכוד עטר

מכבי תל אביב נהנית מיכולת ההבקעה של אלירן עטר, אבל התפוקה שלו לא מזרזת אותה לחפש פתרונות באגף ימין ובקישור ורק מגבירה את התלות בו. שלום תקווה לא מבין מדוע גונסאלו גרסיה לא עלה אפילו מהספסל ומסביר למה בית"ר צריכה לחזור למציאות

one

צפו ב-1:1 של בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב

גם במשחק הזה מכבי תל אביב המשיכה בסגנון המשחק שמלווה אותה מתחילת העונה, כששלטה במרכז השדה והכתיבה את הקצב מול בית"ר ירושלים. עם זאת, היא לא הגיעה, במיוחד במחצית הראשונה, להרבה מצבים בשל עמידה נחושה והכנה טקטית טובה מאוד של בית"ר. אלי כהן הוא מסוג המאמנים שדורשים להפעיל לחץ בכל חלקי המגרש, בית"ר ביצעה את ההוראה הזו והלבנים של מכבי תל אביב לא הצליחו להניע כדור בצורה מסודרת. תנאי מזג האוויר עזרו, אמנם, אבל בסופו של דבר הנקודה הזו הושגה בזכות הכנה טובה.

מכבי תל אביב המשיכה ליהנות מיכולת ההבקעה של אלירן עטר, שהיה שם העונה בכל פעם שהתקשתה. ניתן לראות כמה הקבוצה זקוקה לשערים וליכולת שלו, לא בכדי הוא הבקיע יותר מכל השחקנים האחרים ביחד. לפני שמדברים על שיטה ועל קשיחות בשדה, אי אפשר שלא להתייחס לתרומה שלו לקבוצה, וכאן בדיוק מתחילה הבעיה הגדולה של אוסקר גרסיה ומכבי תל אביב: הם חייבים למצוא דרכים נוספות כדי להפחית מהתלות בו.

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב חוגג שער. קובי אליהו
כיף גדול שהוא מבקיע, אבל רק הוא מבקיע. עטר מקבל חיבוק, גרסיה מביט בסיפוק/קובי אליהו

איך עושים זאת? נתחיל מכך שמכבי תל אביב כמעט לא יוצרת אפשרויות מכנף ימין. רוב המצבים שלה מגיעים מצד שמאל, שם נמצא לא רק עטר, אלא גם יואב זיו, שמרבה לעזור לחלק ההתקפי. לא תמיד הוא עושה זאת בצורה טובה, אבל זיו הוא אחד שלפחות מנסה ועולה לא מעט להתקפה. להוציא את השער בשבוע שעבר מול סכנין, הקבוצה לא נהנית מהסיומת של זיו, אבל הוא עדיין מצליח להשפיע. ובאגף ימין? הפיתרון טרם נמצא, לא עם סטיב גורי ולא עם שרן ייני, שפתח מול בית"ר.

בעיה אחרת של מכבי תל אביב הייתה הספסול של גונסאלו גרסיה. גם כשיש לך חלוצים טובים, הם עדיין זקוקים ליכולת של שחקן חכם מהקישור. מאוד מפתיע היה לראות שאוסקר גרסיה, שנתן קרדיט גדול מאוד לגונסאלו לאורך העונה, לא הכליל אותו, מסיבותיו שלו. עולה התהייה מדוע, משום שלגרסיה היו מספיק הזדמנויות לא לשתף העונה את הקשר, והוא בחר לעשות זאת דווקא במשחק שבו בית"ר ירושלים לא היוותה איום. אוסקר התעקש לתפקד עם שלושה שחקנים הגנתיים במרכז השדה לכל אורך תשעים הדקות. בנסיבות שנוצרו, לקבוצה לא היה אף שחקן שינסה וגם יצליח לפצח את הנחישות והצפיפות של בית"ר.

אם מכבי תל אביב רוצה להמשיך במאבק העיקש מול הפועל תל אביב, היא עלולה למצוא את עצמה חסרת אונים מול היכולת המשכנעת של החלק הקדמי של האדומים. ההבדל בין השתיים הוא שמכבי תל אביב נמצאת בפסגה הרבה מאוד בזכות עטר, בעוד הפועל תל אביב מחלקת את הנטל בין מספר חלוצים וקשרים איכותיים, שהקבוצה יכולה להשתמש בהם כדי להכריע משחקים. לא יהיה נכון מבחינת מכבי תל אביב להיתלות ביכולת ההבקעה של חלוץ אחד, טוב ככל שיהיה, כי בעונה ארוכה ומתישה זה עלול לא להספיק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גונסאלו גרסיה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אפילו לא מהספסל? גונסאלו גרסיה/ברני ארדוב

גם לאחר הבקעת השער ראינו את מכבי תל אביב ממשיכה ליזום, כפי שציינתי, רק מכנף שמאל. אלי כהן הגיב בהכנסת אלי דסה כדי לחזק ולעזור לשי חדד בכנף ימין, ומרגע כניסתו של דסה, עטר התקשה למצוא את השטחים שקיבל והצהובים לא מצאו דרכים נוספות לנצח את המשחק. מה שמעביר אותנו לצד השני של המתרס.

בית"ר ירושלים החלה את המשחק בלחץ ובנחישות, דחקה את מכבי תל אביב לחצי שלה ולא אפשרה לה ליצור מצבי הבקעה. אבל החולשה שבאה לאחר מכן הייתה תופעה שחוזרת על עצמה לכל אורך העונה: בית"ר כמעט לא מגיעה למשחק במחצית הראשונה. ראינו את זה בהרבה מאוד משחקים, כמו נגד הפועל תל אביב, מול רמת השרון, בסכנין ונגד מכבי חיפה . הקבוצה של אלי כהן משתדלת, אבל היא גם אנמית בכל הקשור ליוזמה בחלק ההתקפי. חוסר היכולת ליצור מצבים בלט הפעם לכל אורך המשחק. בל נשכח שגם השער של קובי מויאל הובקע ממצב נייח בזכות טעות של ההגנה היריבה.

בבית"ר דיברו על פלייאוף עליון, בחדרי חדרים חשבו גם על מירוץ בצמרת הגבוהה, אבל הגיע הזמן לרדת לקרקע. בית"ר התקדמה, אלי כהן יצר תלכיד טוב, הקבוצה טקטית וברוב משחקיה מפעילה לחץ שמייצר עבורה התקפות מתפרצות. אלא שכשהיא צריכה להגיע למצבים בהנעת כדור היא מתקשה. בית"ר לא מוכנה לצמרת הגבוהה ואין לה את היכולת להתמודד עם שתי התל אביביות. היא בהחלט מפיקה מעצמה את המקסימום, אבל עדיין חסרה את הכוח בחלק ההתקפי.

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב מול אלי דסה שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
מאורגנת, נחושה, מקשה על היריבה אבל מאוד אנמית בחלק ההתקפי. בית"ר בולמת את מכבי תל אביב/קובי אליהו

חייבים, לסיום, לדבר על העתקת המשחק לרמת גן. אוהדים ראויים לעונשים, אבל אסור שעונש יביא לתוצאה של משחק ביתי ללא קהל. המשחק ברמת גן היה עדות לכך שהכדורגל הישראלי לא שבע ממפגשים כאלה, ולכן עדיף לא לבטל חוויה כמו זו שראינו. יש הרבה אפשרויות של ענישה, וגם אם מטילים עונש רדיוס, אין ספק שצריך לקיים אותו עם קהל.

אחרי ערב גשום ברמת גן

1:1 בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב

אלי כהן מודה: "מרוצה מהתיקו"

אוסקר גרסיה מדבר על חיזוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully