וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: הקפטן ליאור אליהו מחפש ניצחון נוסף

9.12.2012 / 19:28

פורוורד מכבי תל אביב ירשום משחק ליגה ראשון כקפטן מול נתניה. פרנקו: "אתגר גדול" (19:30, 5+ לייב). הרצליה-גלבוע

המחזור התשיעי בליגת העל יגיע מחר (שני) לסיומו עם שני משחקים. בנתניה תארח הקבוצה המקומית של דני פרנקו, שרשמה שלושה הפסדי ליגה רצופים אחרי פתיחת עונה נהדרת, את מכבי תל אביב, מוליכת הטבלה. בקרב תחתית תארח בני הרצליה, עם רצף של ארבעה הפסדים רצופים, את הפועל גלבוע/גליל עליון.

ליאור אליהו, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הופעה ראשונה כקפטן בליגה. אליהו/ברני ארדוב

ברק נתניה - מכבי תל אביב (19:30, 5+ לייב)

הקבוצה של דני פרנקו מגיעה למשחק מול הצהובים במומנטום שלילי שכולל שלושה הפסדים רצופים והפסד נוסף מול הצהובים יוציא אותם מהמקומות 1-4. למרות רצף ההפסדים החליט פרנקו להמשיך בסגל ללא ג'ונתן מיטשל, שצפוי לעזוב את הקבוצה בתקופה הקרובה, והוא נותן את אמונו בריימר מורגן שנראה טוב יותר בהפסד באילת בשבוע שעבר. בנתניה מאמינים שאולם ישורון יתמלא במשחק מול מכבי תל אביב ושהאנרגיות מהקהל ידחפו את השחקנים למשחק צמוד.

דני פרנקו אמר: "הקבוצה עברה שבוע אימונים טוב. יש במועדון אווירה טובה לקראת המשחק מול מכבי תל אביב. אנחנו מעריכים מאוד את האלופה ואת ההישגים שלה. מבחינתנו, נעשה את המיטב על מנת שפערי העומק בסגל ופערי התקציב הגדולים בין הקבוצות לא יבואו לידי ביטוי במגרש. זה אתגר גדול עבורנו ואנחנו ניתן את המקסימום עבור הקהל שלנו".

מנגד מכבי תל אביב מגיעה לקופסל לאחר משחק לא טוב מול פרוקום גדיניה בפולין, משחק שהוכרע רק בזכות רבע אחרון מצוין של הצהובים. מכבי יודעת שניצחון ביום חמישי בבית על אלבה ברלין ייתן לה את ראשות הבית הראשון ביורוליג, והיא תרצה להגיע למשחק עם תחושה טובה מההתמודדות בנתניה. בשבוע החולף עסקו במכבי בפרשת גיא פניני שמושעה מהקבוצה, והיא תופיע לראשונה למשחק ליגה עם הקפטן החדש ליאור אליהו. המאמן דיוויד בלאט החליט לא לרשום למשחק את הפורוורד ניק קיינר מדלי.

המספר הנוסף

0.6 - נקודות לכל דקה קולע העונה דווין סמית', כשרק קרייג סמית' מהפועל ירושלים מקדים אותו עם 0.68 נקודות לדקה.

11.1 - נקודות יותר סופגת ברק נתניה במהלך שלושת ההפסדים שלה במחזורים האחרונים, מאשר בחמשת הניצחונות של פתיחת העונה.

29 - ניצחונות רצופים מחוץ ליד אליהו יש למכבי תל אביב בליגה, מאז הפסידה לברק נתניה בעונת 2009/10

יעמוד למבחן: סילבן לנדסברג. מאז תחילת העונה המתאזרח של מכבי תל אביב לא מפגין יכולת טובה, בעיקר בשל מחסור בדקות משחק, ולמשחק בנתניה הוא מגיע כגארד-פורוורד המוביל על הספסל, בשל ההשעייה של גיא פניני. לנדסברג יצטרך להעלות את רמתו כדי שדווין סמית' יוכל לקבל מספר דקות של מנוחה.

שחקן בני הרצליה בן רייס חוגג. קובי אליהו
יחזרו לחייך? רייס/קובי אליהו

בני הרצליה - הפועל גלבוע/גליל עליון (19:25, פריצות ב-5+ לייב)

ארבעה הפסדים רצופים הובילו את בני הרצליה לבצע שינויים בסגל כשבמהלך השבוע חתמו בקבוצה הסנטר דרק קרקטר, ששיחק בעונה שעברה במדי לוס אנג'לס לייקרס, והגארד ג'יי אר ריינולדס, שהגיע אחרי קריירה מוצלחת בליגה הצרפתית והאיטלקית. השניים כבר התאמנו עם הקבוצה ובהרצליה מקווים שיוכלו להרים את הקבוצה במשחק החשוב מול גלבוע/גליל. ביום חמישי תצא הרצליה למשחק השלמה קריטי באשקלון, שבו הפסד יצמיד אותם לתחתית הטבלה.

שני ניצחונות ליגה רצופים נתנו לקבוצה של ליאור ליובין מעט אוויר בתחתית הטבלה, ובמועדון מקווים להמשיך את המומנטום במשחק החוץ בהרצליה. בשבוע שעבר קלעה גלבוע/גליל 15 שלשות, שיא ליגה העונה, אך בצוות המקצועי היו בעיקר מרוצים מהיכולת ההגנתית שעצרה את היריבות על מתחת ל-75 נקודות. השבוע רשמה הקבוצה הפסד ראשון במסגרת הליגה הבלקנית, לאחר שלא הפסידו בכל העונה שעברה פעם אחת, כשנכנעו ללבסקי סופיה בבולגריה.

המספר הנוסף

4 - משחקים בשמונה ימים תשלים גלבוע/גליל במשחק מול הרצליה, כשמיום ראשון שעבר הספיקה הקבוצה לשחק בליגה מול אשדוד, ובליגה הבלקנית בקומאנובו ובסופיה.

13.6 - נקודות קולע בן רייס בממוצע העונה, מלך הסלים הישראלי עד כה.

86.7 - נקודות למשחק סופגת הרצליה מתחילת העונה, הממוצע הגבוה ביותר בליגת העל.

יעמוד למבחן: דרק קרקטר. הסנטר של בני הרצליה סומן עם הגעתו לישראל כאחד שיכול לעשות את ההבדל במשחקי הקבוצה, בעיקר בשל נוכחותו המשמעותית מתחת לסלים. השבוע הוא פוגש את יניב גרין וברנדון האנטר, שני שחקני פנים שמתמחים בהגנה. אם יצליח להראות את יכולתו, הרצליה תשבור את רצף ההפסדים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully