וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף: מארקס הדהים את פאקיאו עם נוקאאוט

הקרב הרביעי בין השניים הבטיח, וקיים הרבה יותר. ימנית של המקסיקני חיסלה את הפיליפיני שנייה לסוף הסיבוב השישי

מני פאקיאו ידע שאם גם הקרב הרביעי מול חואן מנואל מארקס יגיע להחלטת שופטים, הוא יהיה בבעיה. אחרי תיקו ושני ניצחונות שנויים במחלוקת של הפיליפיני, הוא פחד שהשופטים לא יהיו בצד שלו הפעם. הוא הבטיח לעשות הכל כדי שהקרב לא יגיע לחישובים. אבל אפילו בסיוטים הכי שחורים שלו הוא לא האמין שהוא יהיה בצד המפסיד של הנוקאאוט.

חואן מנואל מארקס מתאגרף מקסיקני מפיל את מני פאקיאו. AP
אף אחד לא האמין שזו תהיה התמונה. פאקיאו על הקרשים, מארקס בעננים/AP

הרי היה ברור שזה יסתיים בנוקאאוט. אחרי שלושה קרבות צמודים ואדירים, שנגמרו בשערוריות שיפוט, לא היתה דרך טובה מזו. ובכל זאת, לא היתה דרך מפתיעה מזו כדי לסיים את הפרק הרביעי בסדרה הנהדרת שכותבים לנו מני פאקיאו וחואן מנואל מארקס. ואחרי התוצאה המשוגעת הזו, אחרי הניצחון הראשון של מארקס, אחרי המפלה הנוראית של פאקיאו - לכו תדעו, אולי בכל זאת ייכתב גם פרק חמישי.

ה-MGM גראנד היה מפוצץ ביותר מ-16 אלף צופים, ביניהם מג'יק ג'ונסון, מטה וורלד פיס, סטיבן סיגל ומיט רומני, שנכנס לחדר ההלבשה של פאקיאו לפני הקרב ואמר: "שלום, אני רצתי לנשיאות והפסדתי. מקווה שאתה תנצח".

חואן מנואל מארקס מתאגרף מקסיקני נוקאאוט מני פאקיאו. AP
מארקס עם הנוקאאוט, שנייה לסוף הסיבוב השישי/AP

שני הסיבובים הראשונים היו טקטיים מאוד, בשליטה יחסית של פאקיאו (2-5-54). מארקס (1-6-55) בעיקר התגונן. אבל אז, בסיבוב השלישי ומשום מקום, ימנית אדירה של המקסיקני היממה את פאקיאו, ולראשונה בסאגה המטורפת בין השניים, הפיליפיני טעם את הרצפה. ראו שהוא היה המום מכך, ראו שגם מארקס.

מני פאקיאו מתאגרף מקסיקני חואן מנואל מארקס. Al Bello, GettyImages
קרב חמישי? "נראה". מארקס ופאקיאו/GettyImages, Al Bello

בסיבוב הרביעי הרגיעה חזרה, וגם פאקיאו חזר לעצמו. זה הוביל לסיבוב חמישי ענק, כשהפעם מארקס היה זה שהרגיש את המזרן תודות לשמאלית זריזה של הפיליפיני. נוקדאאון לכל אחד, בתוך חמישה סיבובים - לא יכולנו לבקש יותר. בטח שיכולנו. כי אז פאקיאו התחיל לחסל. קמבינציה רדפה קומבינציה, מארקס החל לדמם מהאף ומהעין ולא ברור איך הוא נשאר עומד.סיבוב חמישי עצום, ופתאום גילינו שיש גם לא מעט פיליפינים ב-MGM גראנד.

חואן מנואל מארקס מתאגרף מקסיקני. Al Bello, GettyImages
הניצחון הכי גדול בקריירה. חואן מנואל מארקס/GettyImages, Al Bello

בסיבוב השישי פאקיאו חיזק אחיזה עוד יותר. מארקס התחיל לחזור לעצמו, אבל עדיין היה נראה לא בעניינים, והאף היה נראה שבור. פאקיאו המשיך לפרק ולפרק, לחפש את הנוקאאוט שהוא כל כך רצה. כשנשארו שלוש שניות לסיבוב, שבוודאות היה כבר שלו, הוא לא הפסיק. הוא דחק את המקסיקני לחבלים, רצה את האגרוף האחרון.

הוא קיבל אותו.

לתוך הפנים.

מני פאקיאו מתאגרף פיליפיני. AP
שוק. אין דרך אחרת לתאר את הסיום של הקרב הרביעי. פאקיאו לא בהכרה/AP

ימנית מפתיעה של מארקס התחברה לפיליפיני ישר לאף, והוא נפל כמו שק תפוחי אדמה, על הבטן. הוא לא זז. גם אחרי ספירת ה-10 שנתנה למארקס את הניצחון הכי גדול בקריירה. גם הרבה אחריה.

מאז 1999, מול התאילנדי מגדואן סינגסוראט, פאקיאו לא חטף נוקאאוט. לא ייאמן.

"זה לא רק ניצחון שלי", אמר מארקס בסיום, כשהוא עדיין מדמם. "זה ניצחון של כל מקסיקו". אז מה, קרב חמישי? "אני לא יודע", ענה האלוף, שעדכן את הרזומה מול פאקיאו לתיקו, שני הפסדים וניצחון אחד. אבל הניצחון הזה גדול יותר מהכל. הוא סימן קריאה מהדהד ביריבות הכי גדולה בשנים האחרונות. "אני צריך לנוח", הוסיף מארקס, שזכה גם בחגורת "אלוף העשור". "אני צריך לדבר עם המשפחה, נראה". פאקיאו ידע למה הפסיד: "נהייתי חסר אחריות בשניות האחרונות של הסיבוב, לרגע לא ציפיתי לאגרוף הזה. חשבתי שהוא בידיים שלי וזה לא היה חכם. הוא תפס אותי, הוא תפס אותי".

פאקיאו היה שבור. הפסד שני רצוף שלו, הפסד רביעי רצוף למאמנו פרדי רואץ'. הפיליפיני הוביל בקרב 46-47 אצל שלושת השופטים, ולכו תדעו מתי ואם תראו אותו שוב. הוא לפחות יתנחם בכ-26 מיליון דולר שייכנסו לארנק על הערב הזה. מארקס ישלשל לכיס כ-6 מיליון דולר.

חואן מנואל מארקס מתאגרף מקסיקני מפיל את מני פאקיאו. AP
"אלוף העשור". חואן מנואל מארקס/AP

בקרב המוקדם, יוריורקיס גמבואה הקובני (0-22) ניצח את הפיליפיני מייקל פארינס (4-30) בהחלטת שופטים. הקרב היה מעניין, ושני המתאגרפים נפלו למזרן, אבל אין ספק שאת ההצגה גנב האמרגן של הקובני, קרטיס ג'קסון (50 סנט), שצנח מתקרת האולם בשירה כדי להציג את הטאלנט החדש שלו.

יוריורקיס גמבואה מתאגרף קובני מפיל את מייקל פארינס. AP
גמבואה מפיל את פארינס. הרכש של 50 סנט עדיין בלתי מנוצח/AP
50 סנט קרטיס ג'קסון אמרגן אגרוף זמר. AP
ככה מגיעים לקרב אגרוף. 50 סנט מציג את גמבואה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully