וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ליברפול עלתה מהמקום הראשון

ניצחה 0:1 את אודינזה וניצלה הפסד של אנז'י. רפאלוב כבש בפנדל בהפסד ברוז', אתלטיקו הפסידה לפלזן, טוטנהאם עלתה

שלב הבתים של הליגה האירופית ננעל הערב (חמישי) עם עלייתה של ליברפול לשלב 32 האחרונות, לאחר שניצחה 0:1 את אודינזה ואף סיימה ראשונה בבית א' הודות להפסד 3:1 של אנז'י מחצ'קאלה ליאנג בויז המתוסכלת, שנותרה בחוץ למרות 10 הנקודות שצברה. בבית ב', אתלטיקו מדריד הפסידה 1:0 לוויקטוריה פלזן ואיבדה לטובת הצ'כים את המקום הראשון בבית בו הן שיחקו עם הפועל תל אביב. דרמה הייתה בבית ה', שם שטוטגרט הפסידה בבית 1:0 למולדה, אך הבטיחה מקומה בהגרלה שתיערך ב-20 בדצמבר בזכות ה-1:1 בין קופנהאגן לסטיאווה בוקרשט שסיימה ראשונה. גנק של אליניב ברדה (69 דקות) עלתה מהמקום הראשון בבית ז' עם 0:0 מול באזל, כשטוטנהאם עבדה קשה בדרך ל-1:3 על פנאתינייקוס והצטרפות ללאציו שהביסה 1:4 את מאריבור.

העולות מהמקום הראשון: ליברפול, ויקטוריה פלזן, פנרבחצ'ה, בורדו, סטיאווה בוקרשט, דניפרו, גנק, רובין קאזאן, ליון, לאציו, מטאליסט חרקוב, האנובר.

העולות מהמקום השני: אנז'י מחצ'קאלה, אתלטיקו מדריד, בורוסיה מנשנגלדבאך, ניוקאסל, שטוטגרט, נאפולי, באזל, אינטר, ספרטה פראג, טוטנהאם, לברקוזן, לבנטה.

מצטרפות מליגת האלופות: דינמו קייב, אולימפיאקוס, זניט סנט פטרסבורג, אייאקס, צ'לסי, באטה בוריסוב, בנפיקה, קלוז'.

שחקני ליברפול עם ג'ורדן הנדרסון (שני משמאל). AP
הגיבור המפתיע. שחקני ליברפול עם ג'ורדן הנדרסון, שני משמאל/AP

בית א'

אודינזה - ליברפול 1:0

המרסיסיידרס הבטיחו את עלייתם בזכות ניצחון בפריולי על מחליפי אודינזה, ללא אנטוניו די נטאלה שימתין עם השוואת שיא ההופעות של המועדון לעונות הבאות, ואף סיימו במקום הראשון בבית הודות להפסד של אנז'י. ליברפול ניצלה את העובדה כי אודינזה כבר איבדה סיכוי (לראשונה בארבעה קמפיינים שלה במפעל) והבטיחה את מקומה בשלב הבא הודות לשער ממקור לא צפוי. כדור קרן של סטיוארט דאונינג בדקה ה-23 גרם לבלגן בהגנה האיטלקית, סוסו הספרדי השאיר לאחור וג'ורדן הנדרסון כבש את שער הבכורה שלו העונה. ג'ובאני פסקואלה הורחק בדקה ה-79.

יאנג בויז - אנז'י מחצ'קאלה 1:3

השוויצרים עשו את שלהם עם ניצחון ביתי, אך לצערם 10 הנקודות לא הספיקו להם כדי לעבור שלב, בגלל הבית המשולש שנוצר בין שלוש המוליכות. אנז'י מחצ'קאלה, לעומת זאת, עלתה למרות ההפסד, אם כי רק מהמקום השני בסופו של דבר. יאנג בויז עלתה ליתרון משער מוזר בדקה ה-38. גונסאלו סראטה בעט מקרוב לקורה תוך כדי נפילה, החליק אל מחוץ למגרש, אבל חזר כדי לכבוש לאחר שמסירת הרוחב הגיע אליו. שחקני אנז'י התלוננו, אבל השופט אישר את השער לאחר התייעצות עם הקוון. אודיל אחמדוב איזן אחרי מהלך יפה של סמואל אטו ולאסינה טראורה בדקה ה-45, אבל בדקה ה-52 מרקו קוסטנזו חטף כדור במרכז המגרש והצטרף להתקפה, שם הריבאונד נפל לרגליו והוא ירה לרשת מ-14 מטרים. טראורה הורחק משורות האורחים בדקה ה-69, ואלכס גונסאלס חתם בדקה ה-90. ניצחון עצוב לשוויצרים.

שחקני יאנג בויז ברן עם גונסאלו סראטה (משמאל). רויטרס
10 נקודות לא הספיקו. שחקני יאנג בויז עם גונסאלו סראטה/רויטרס

בית ב'

ויקטוריה פלזן - אתלטיקו מדריד 0:1

מחזיקת הגביע של המפעל לא הצליחה לשמור על המקום הראשון בבית, למרות שיצאה לצ'כיה עם מספר שחקנים בכירים, בניגוד למשחקים קודמים. המאמן פאבל ורבה, שבעונה שעברה ציין את יום הולדתו ה-48 עם 2:2 מול מילאן, חגג את יום הולדתו ה-49 עם ניצחון יוקרתי שגם העניק לוויקטוריה פלזן את המקום הראשון בבית. אתלטיקו אמנם החזיקה יותר בכדור, אבל בדקה ה-26 ולדימיר דארידה הגביה קרן, מיכל ג'וריש נגח פעם אחת והבלם וצלאב פרוכאזקה המשיך פנימה. דייגו קוסטה העצבני הורחק משורות הקולצ'ונרוס בדקה ה-90. פלזן מסיימת ראשונה בבית ב', אתלטיקו תקווה להגרלה נוחה למרות המקום השני.

בית ג'

א.א.ל לימסול - מארסיי 0:3
ללימסול: אורלנדו סה (41), אדמר סילבה (79), דוסה ג'וניור (82)

פנרבחצ'ה - מנשנגלדבאך 3:0
למנשנגלדבאך: טולגה צ'יארצ'י (23), מייק האנקה (28 בפנדל, לוק דה יונג (79)

טיאגו שחקן אתלטיקו מדריד מול מארק באקוש שחקן ויקטוריה פלזן. רויטרס
אתלטיקו עולה רק מהמקום השני. טיאגו מול מארק באקוש/רויטרס

בית ד'

בורדו - ניוקאסל 0:2

שתי הקבוצות כבר הבטיחו את עלייתן במחזור הקודם והופיעו עם הרכבים משניים, כשהצרפתים ידעו לשמור על המקום הראשון בבית ולהנחיל למגפייז הפסד ראשון במפעל. השער הראשון נכבש בדקה ה-29, אז פאהיד בן חלפאלה הגביה ושייק דיאבטה נגח מחמישה מטרים לרשת. דיאבטה היה גם האיש שסגר עניין בדקה ה-73 והשלים צמד אישי.

מריטימו - קלאב ברוז' 1:2

ליאור רפאלוב פתח בהרכב הבלגים ואף כבש את שערו השני העונה באירופה מהנקודה הלבנה בדקה ה-85, אך מריטימו שהוליכה משער של גונשאלו אבראו בדקה ה-18, ידעה לכבוש שוב ולנצח בזכות המחליף הלדון בדקה ה-87. שתי הקבוצות סיימו את דרכן כבר במחזור הקודם.

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' (משמאל) עם תומא מונייה. רויטרס
נפרד מהליגה האירופית עם שער. ליאור רפאלוב, משמאל/רויטרס

בית ה'

שטוטגרט - מולדה 1:0

התוצאה המפתיעה של הערב הגיעה מגרמניה, כשהקבוצה של אולה גונאר סולשיאר עקצה את שטוטגרט. למזלם של המארחים, קופנהאגן לא ניצחה וכך הם עלו בכל זאת לשלב הבא. ניצחון היה מקנה לשטוטגרט את המקום הראשון, אך היא נכנעה למתפרצת בדקה ה-45, אז סוון אולרייך עצר פעם אחת את דאבי אנגאן, שכבש בניסיון השני.

פ.צ. קופנהאגן - סטיאווה בוקרשט 1:1

הדנים לא ניצלו את המתנה שקיבלו מהשכנים מנורבגיה, השיגו רק נקודה וסיימו את דרכם במפעל. קופנהאגן לחצה בניסיון להשיג את הניצחון, והגבירה את הלחץ לאחר הרחקתו של כריסטיאן טנאסה. קשר מוליכת הליגה הרומנית, שכבש את שער הניצחון במפגש הקודם בין הקבוצות, קיבל צהוב שני בגין התחזות בדקה ה-49, אבל סטיאווה בוקרשט לא רק החזיקה מעמד עד הסוף, אלא הבטיחה את המקום הראשון בזכות שער מרהיב של מלך שעריה ראול רוססקו, שהפציץ מ-20 מטרים בדקה ה-73. איגור וטוקל השווה בדקה ה-87, אך לא מנע את הדחת קבוצתו.

בית ו'

נאפולי - פ.ס.וו איינדהובן 3:1

וולטר מצארי שוב למד עד כמה משמעותי ההבדל בין השוער הראשון לשני שלו. אנטוניו רוזאטי קיבל פעם נוספת את המקום בין הקורות, אבל עלה לנאפולי בהפסד ביתי ראשון באירופה מאז ה-7 בדצמבר 1994, אם כי לא כזה שהשפיע על העפלתה. הפתיחה דווקא הייתה של אדינסון קבאני. מלך שערי המפעל כבש בבעיטה חדה מחוץ לרחבה את השביעי שלו באירופה בדקה ה-18, אחרי שמרקו דונאדל חטף כדור מהגנת איינדהובן. בדקה ה-30 ג'רמיין לנס בעט לקורה, התקפת פ.ס.וו נמשכה, רוזאטי החלש שמט בעיטה מרחוק של פטר ואן אויין הצעיר וטים מטאבז' השווה מקרוב. המהלך חזר על עצמו כמעט במדויק בדקה ה-41. לנס בעט לעבר השער, רוזאטי האומלל נתן לכדור לחמוק מבין ידיו ומטאבז' שהיה ספק בנבדל דחק את השני שלו. החלוץ הסלובני, שפתח את העונה עם שלושער במוקדמות מול זטה, השלים שלושער נוסף בדקה ה-60 וחתם את תוצאת המשחק.

דניפרו - א.י.ק סולנה 0:4
לדניפרו: ניקולה קאליניץ' (20 בפנדל), רומן זוזוליה (39 ו-52), סרגיי קרבצ'נקו (86)

כריסטיאן מולינארו שחקן שטוטגרט (משמאל) מול ג'ושוע גאט שחקן מולדה. GettyImages
שטוטגרט ניצלה בנס. כריסטיאן מולינארו, משמאל, מול ג'ושוע גאט/GettyImages

בית ז'

גנק - פ.צ. באזל 0:0

אליניב ברדה פתח בהרכב גנק ושיחק 69 דקות, כשקבוצתו הבטיחה את המקום הראשון בבית בעזרת נקודה והעלתה יחד איתה את באזל, שמוליכה בשלוש נקודות על פני וידאוטון ומחזיקה ביתרון במאזן הפנימי מול ההונגרים הודות לשער החוץ שכבשה. מרקו שטרלר היה הקרוב ביותר לכיבוש, עם כדור לקורה בדקה ה-57. תיקו שירת את שתי הקבוצות.

ספורטינג ליסבון - וידאוטון 1:2
לספורטינג: זקריה לביאד (65), ולנטין ויולה (82). לווידאוטון: גיורגי שאנדור (80 בפנדל)

בית ח'

אינטר - נפצ'י באקו 2:2

הקמפיין ההיסטורי של קבוצה אזרית בשלב הבתים אולי לא כלל ניצחונות, אך שלוש נקודות ותיקו מחמיא בסן סירו דווקא יש לנפטצ'י באקו ברזומה. אינטר כבר ידעה כי לא תוכל להשיג את המקום הראשון, אך המחליפים שלה בכל זאת רצו להרשים את מאמנם. בדקה התשיעית היה זה אלברו פריירה ששלח כדור לרחבה, והקרואטי הצעיר מרקו ליבאיה כבש את השלישי שלו במפעל והשני מול נפטצ'י. רשאד סדיגוב הקפטן השווה עבור האורחים עם בעיטה נפלאה לחיבורים בדקה ה-52, אבל ליבאיה השלים צמד שתי דקות לאחר מכן בנגיחה לאחר הגבהה של יוטו נגאטומו. המילה האחרונה הייתה של הצ'יליאני ניקולאס קנאלס, שנגח מקרוב והשווה בדקה ה-89.

פרטיזן בלגרד - רובין קאזאן 1:1
לפרטיזן: סשה מרקוביץ' (53). לקאזאן: סלומון רונדון (59). ביברס נאתכו ישב על הספסל ולא שותף.

אליניב ברדה שחקן גנק. רויטרס
הוא יהיה בשלב הבא. אליניב ברדה/רויטרס

בית ט'

אתלטיק בילבאו - ספרטה פראג 0:0

המשחק האירופי האחרון של הבאסקים בסן מאמס, הסתיים כמו כל העונה של בילבאו - בצורה מאכזבת. הפיינליסטית מהעונה שעברה השיגה רק ניצחון אחד בקמפיין, במשחק הדחוי לפרוטוקול מול עירוני קרית שמונה, ולא השכילה לרשום אחד נוסף מול ספרטה פראג שעלתה בקלילות לשלב הבא. אחרי שבעה הפסדים רצופים ליריבות ספרדיות, ספרטה עצרה את הרצף והייתה קרובה לנצח, אך הבעיטה החזקה של יז'י סקאלק נעצרה במשקוף בדקה ה-17.

בית י'

טוטנהאם - פנאתינייקוס 1:3

המשחק ה-100 של התרנגולים בגביע אופ"א או בליגה האירופית הסתיים בעלייה לשלב הבא מהמקום השני, אחרי לא מעט דפיקות לב. פנאתינייקוס ידעה שרק ניצחון ראשון אי פעם באנגליה יעלה אותה לשלב הבא, אבל לא מצאה בפתיחה את הדרך לשערו של בראד פרידל הוותיק. בצד השני, עמנואל אדבאיור העניש בדקה ה-28 עם בעיטה מדויקת מ-10 מטרים, אחרי מסירת הולכה של קלינט דמפסי. שער בכורה העונה לאדבאיור באירופה. אחרי כדור של ג'רמיין דפו לקורה בדקה ה-49, היוונים המשיכו לנסות, ובדקה ה-54 זקה הפורטוגלי נגח לרשת לאחר הגבהה של ניקוס ספירופולוס. פאו תקפה ללא חשש ולא הייתה רחוקה משער שני, אך בדקה ה-76 נכנעה לשער מוזר, כשקייל ווקר הרים כדור חופשי, דמפסי נגח למשקוף ומשם הכדור ניתז לגבו של השוער אורנסיס קרנזיס ולרשת. דפו חתם בדקה ה-83 עם הקפצה קלה אחרי אסיסט גדול של ארון לנון.

מאריבור - לאציו 4:1

הביאנקוצ'לסטי לא הקלו ראש במשחק החוץ בסלובניה - ה-150 שלהם במפעלי אופ"א - שלחו לא מעט שחקנים בכירים והבטיחו את המקום הראשון בבית בזכות ניצחון קל. אדרסון הברזילאי, שבמשחק הראשון בין הקבוצות כבש את שער הניצחון, פירק את הגנת מאריבור עם כדור עומק לליבור קוזאק שהקשית את השלישי שלו במפעל בדקה ה-16. הרומני ספטן ראדו נגח את השני בדקה ה-32 אחרי קרן של הרנאנס, ואדרסון הוסיף עוד בישול שש דקות לאחר מכן לסרג'יו פלוקארי, שהשלים צמד בדקה ה-51. הברזילאי מרקוס טבארס צימק בדקה ה-84.

בית י"א

ראפיד וינה - מטליסט חרקוב 0:1
לראפיד: דני אלאר (13)

לברקוזן - רוזנבורג 0:1
ללברקוזן: יוליאן רידל (65)

בית י"ב

לבנטה - האנובר 2:2

המאבק הישיר על ראשות הבית הסתיים בדרמה גדולה, גם אם חסרת משמעות. ויסנטה איבורה נגח את שער השוויון הדרמטי בדקה ה-94, אבל האנובר גם כך שמרה על המקום הראשון בבית ולבנטה עלתה כסגניתה. התקפה יפה של האנובר הובילה לשער יתרון של לארס שטינדל בדקה ה-18, ושמונה דקות לאחר מכן שטינדל הגביה כדור קרן ודידייה יא קונאן כבש את השני. אנחל צימק בדקה ה-49 ואיבורה כאמור הקפיץ את האוהדים המקומיים בתוספת הזמן.

טוונטה - הלסינגבורג 3:1
לטוונטה: דושאן טאדיץ' (74). להלסינגבורג: ניקולה ג'ורג'יץ' (6), אלחנדרו בדויה (22), תומאס סורום (67)

עמנואל אדבאיור שחקן טוטנהאם. רויטרס
לא היה פשוט. עמנואל אדבאיור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully