וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה את פרינאיי 79:92

שלשה ענקית של פלס העניק את היתרון שהפועל ירושלים היתה צריכה, והותירה סיכוי קלוש לקבוצה מהבירה לעלות לשלב הבא

האם העונה של הפועל ירושלים באירופה עדיין בחיים? הקבוצה של שרון דרוקר היתה חייבת להשיג הערב (רביעי) ניצחון ב-13 נקודות ומעלה מול פרינאיי כדי לשמור על סיכויים להעפיל לשלב הבא ביורוקאפ, והיא עשתה זאת עם 79:92 ענק, בזכות שלשה מדהימה של קורטני פלס על הבאזר. הקבוצה מהבירה עדיין נמצאת במאבק על הכרטיס הנכסף, אם כי ניצחונה של בודינוויק מול נימברוק במשחק המקביל של הערב (62:72)הפך את המשימה של ירושלים להגיע לשלב הבא למסובכת במיוחד.

קורטני פלס שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
איזה ווינר. פלס/ברני ארדוב

למעשה, במצב שנוצר הסיכוי של ירושלים לעלות לשלב הבא הוא די נמוך ויקרה רק במידה שהקבוצה של דרוקר תנצח בחוץ את נימבורק, שהביסה אותה במלחה ב-17 נקודות הפרש. קיימות שתי אפשרויות שיעלו את הקבוצה מהבירה: האפשרות הראשונה היא שפרינאיי תנצח את בודיוולניק במחזור האחרון. במידה שזה יקרה, וירושלים תנצח, יווצר בית של ארבע קבוצות עם מאזן 3:3. במצב הזה, ירושלים זקוקה להפרש 27 מצטבר בין שני המשחקים (ניצחון של ירושלים ב-14 ושל פרינאיי ב-13, לצורך הדוגמה). במידה שבודיוולניק תנצח, ירושלים זקוקה לניצחון ביותר מ-17 נקודות, ההפרש בו הפסידה בבית לנימבורק, בצ'כיה.

הקבוצה של דרוקר סבלה גם הערב מחוסר יציבות נוראי. פולן, דאנקן ופלס הוכיחו שכשהם ממוקדים בהתקפה, קשה מאוד לעצור אותם, אבל מנגד, הקבוצה מהבירה סבלה מלא מעט נפילות מתח, בעיקר בהגנה, שאיפשרו לקבוצה הבינונית מליטא לחזור פעם אחר פעם, ולנפץ את היתרון הדו ספרתי שנבנה בבירה. עם זאת, בירושלים יכולים להיות אופטימיים מהרוח שהציגו שחקניה בשניות הסיום, ואם יצליחו לתעל את האנרגיה הזו למשחק הבא מול נימברוק, הם עוד עשויים לחולל נס ולהחיות מחדש את העונה האירופאית שלהם.

אלישי כדיר שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
עשו לאוהדים שלהם התקף לב. כדיר/קובי אליהו

מהלך המשחק

דאנקן פתח את המשחק עם קליעה מוצלחת מחוץ לקשת, ויכולת טובה של אלישי כדיר העלתה את ירושלים ליתרון 4. האורחים נתקעו בהתקפה, אורליק קבר שלשה גדולה עם תום שעון הזריקות, אבל היכולת הטובה של הקבוצה מהבירה נמשך, כששלשות של דאנקן וגרונפלד העלו ל-15:21. ונה ומילאקניס התעוררו אצל האורחים, ועם דקות טובות צימקו את הפיגור ל-25:21 בסיום הרבע הראשון. דאנקן המשיך להיות האיש של דרוקר על הפרקט, ההגנה החלה גם היא לתפקד, ומתפרצת של כדיר יחד עם שלשה של פולן הביאה את ירושלים לראשונה ליתרון הנכסף: 33:46. פולן המשיך ללהוט, אבל פרינאיי שוב צימקה הודות לריבאונד התקפה ושלשה גדולה של מילאקניס. 39:51 לירושלים במחצית.

פולן היה בלתי ניתן לעצירה בהתקפה והיתרון של ירושלים כבר הגיע עד 16 ברבע השלישי, אבל הליטאים לא אמרו נואש. ונה הגיב עם שבע נקודות רצופות, ופרינאיי הצליחה לצמק את ההפרש ל-8 בלבד. פלס חפר היטב בצבע של פרינאיי ומצא ארבע נקודות מהירות, וסל על הבאזר של קרייג סמית' הטיס את ירושלים ליתרון 56:72 בסיום הרבע השלישי. הליטאים עלו בטירוף לרבע האחרון, אותו פתחו עם ריצת 0:9, הרבה בזכות איבודים של ירושלים ומתפרצות של לאבוקאס. המקומיים החלו להחטיא, ונה המשיך ביכולת המצויינת שלו, כשיאנוביץ' מוריד את הפיגור של פרינאיי ל-8 בתוך הדקה האחרונה. פלס קלע במתפרצת והחזיר את היתרון ל-10, אורליק נלחץ ואיבד כדור מטופש במיוחד, ופלס טס לצד השני, עלה לג'אמפ וקבר שלשה נפלאה כדי לקבוע 79:92 ולהעניק לקבוצתו את היתרון הדרוש. מטורף.

שחקן הפועל ירושלים ג'ייקוב פולן. מגד גוזני
נשארו בחיים. בינתיים. פולן/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: קורטני פלס 25 נקודות (11 מ-13 מהשדה), 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, קרייג סמית' 18 (7 מ-11 מהשדה), אלישי כדיר 15, ג'וש דאנקן 12 ו-10 ריבאונדים, ג'ייקוב פולן 10 (3 מ-14 מהשדה) ו-6 אסיסטים, רביב לימונד 7 ו-4 איבודים, דן גרונפלד 5, מאיר טפירו ורפי מנקו שיחקו ולא קלעו.

קלעו לפרינאיי: סים-סאנדר ונה 18 (4 מ-7 לשלוש) ו-7 ריבאונדים, ארטוראס מילאקניס 14 (4 מ-5 לשלוש), ארמינאס אורבוטיס 12 ו-6 ריבאונדים, ציגמנטאס ינאביצ'יוס 10 ו-6 אסיסטים, ארטוראס ולייקה וגדימינאס אורליק קלעו 8 כל אחד, ארנאס לאבוקאס 5.

  • עוד באותו נושא:
  • פרינאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully