וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח: "נביא להגדלה של פי חמישה בכמות הספורטאים"

יש עתיד הציגה את המצע הספורטיבי בנוכחות קטש וזאבי. רזבוזוב: "יש כסף, אבל יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה"

מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד חרטה על דגלה נושאים, ובהם גם תחום הספורט לקראת הבחירות לכנסת. הערב (רביעי) הציגו שניים מחברי הרשימה, הפרשן עפר שלח והג'ודוקא לשעבר יואל רזבוזוב, את המצע הספורטיבי של המפלגה במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית סוקולוב בתל אביב. כידוע, שלח שובץ כמספר 6 של לפיד בבחירות ורזבוזוב נמצא במקום השמיני. יחד איתם נכחו גם מאמן הכדורסל עודד קטש, הג'ודוקא הפורש אריק זאבי והגולשת מעין דוידוביץ'.

חברי מפלגת יש עתיד, עפר שלח, יואל רזבוזוב. קובי אליהו
מציעים אלטרנטיבה. עפר שלח ויואל רזבוזוב/קובי אליהו

עפר שלח אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "כשכתבנו את המצע, עברנו על דוחות של ועדות ו'יש עתיד' חושבת שספורט זה הרבה יותר מחשוב. זה מפתח ובסיס של חברה בריאה. הספורט עד היום ברמה הממשלתית נחשב לספח. מבלי להעביר ביקורת תפקידו של שר ספורט מגיע או כשיש קטסטרופה או כשיש מדליה ואז הוא קופץ על הפודיום. מצע הספורט שלנו נוגע בכמה שכבות. 'יש עתיד' עומדת להיות המפלגה הכי ספורטיבית שהייתה בישראל. אין הרבה ראשי מפלגה שיש להם חגורה שחורה".

שלח התייחס למהות השינוי שהרשימה שלו מציעה, ואמר: "ההסתכלות שלנו על ספורט היא כמו על שאר הדברים כמשהו שאנחנו רוצים להציג בו תוכנית מעשית. אנחנו מדברים על שימוש במשאבים שיש באופן נכון. כששמים את סדר העדיפויות הנכון, השאלה היא לא כמה כסף יש אלא איך שמים אותו. מדובר בבסיס של הפרמידה שקשורה למערכת הספורט בבתי הספר, ואמורה לייצר כמטרה פי חמישה עוסקים בספורט ממה שיש היום. יש גם את רובד האלופים בענפים האולימפיים. יהיו גם סעיפים שעוסקים באתיקה והניהול".

חברי מפלגת יש עתיד, עפר שלח, יואל רזבוזוב, לצד הספורטאים אריק זאבי, מעיין דוידוביץ', עודד קטש. קובי אליהו
הגיעו לתמוך. זאבי, דוידוביץ' וקטש/קובי אליהו

יואל רזבוזוב, שמשמש כמחזיק תיק הספורט בעיריית נתניה, אמר: "זה יום חג בשבילי ובשביל המדינה שכן מפלגה מרכזית מחליטה ליזום מצע ספורט. יש ספורטאים שנאלצים לעבוד בעבודות צדדיות. ראיתי ספורטאים שנאבקים בחברה שלא מתעניינת בספורט באופן יומיומי אבל דורשת מדליות. בנינו את המצע כך שיש תשובה לכל מכשול. אנחנו מאבדים כשרונות ואת החינוך הספורטיבי. נשים את הדגש על בתי הספר, שזה אומר שש שעות חינוך גופני בשבוע במקום שעתיים. יחס רציני לאתלטיקה ולמקצועות שנעלמו מהמפה.

"המטרה היא שמספר העוסקים בספורט שהוא נמוך משמעותי לעומת העולם המערבי יוכפל פי חמישה. זה ייעשה במתקנים ראויים. לא יכול להיות שמבוגרים שרוצים לרוץ, לא יהיה להם איפה. יש כסף בטוטו וברשויות המוניציפליות, אבל יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. נדאג למתקן ראוי לכל מי שרוצה לרוץ, להתאמן או לשחות. לא יכול להיות שמתאמנים אולימפיים יתאמנו על ציוד יותר מבן 40. אם כבר בונים, לא בונים אולמות פונקציונליים".

מאמן הפועל אילת עודד קטש. קובי אליהו
"גם אם יתבצע רק עשרה אחוז, זה כבר יהיה צעד אחד". עודד קטש/קובי אליהו

מאמן הפועל אילת, עודד קטש, הביע תמיכה במצע הרשימה, ואמר: "מבחינתי רק לשמוע את יואל מדבר בכאב ובמצוקה על הספורט, זה רק מתאר את הבעיה שכולנו מכירים כל אחד בתחומו. גם בענף שלנו איפה שלא מסובבים את הראש הצידה אפשר לשפר מתקנים, את מעמד המאמן, שיטות ודרכי אימון, מרכזים, עסקנות ובעיקר תרבות. זה אחד הדברים שחסרים לנו. אם הייתה תרבות כמו שצריכה להיות בספורט, זה היה נוגע בהמון תחומים. כשיש תרבות, זה נראה הרבה יותר זמין ויותר כיף. מי שהיה מתכנן אולם כדורסל, היה מכבד את האנשים שהשתמשו בו ובונה מקלחות כמו שצריך ושירותים נגישים. כמעט כל דבר צריך לגעת ולשפר. הרשימה מצאה לנכון לשים את הספורט בפרונט ואי אפשר להתעלם מזה. גם אם יתבצע רק עשרה אחוז, זה כבר יהיה צעד אחד. לי היה ברור שאני מגיע לפה ותומך, ואני חושב שזה מבורך".

אריק זאבי הוסיף: "כשנסעתי לפה, חשבתי שזה מוזר שעד היום אף מפלגה לא נתנה מצע של ספורט. כשיש אולימפיאדה, כולם מתקבצים סביב הטלוויזיה ומחזיקים אצבעות ומייחלים להצלחת הספורטאים. יש דרישה גבוהה מהספורטאים, בזמן שההשקעה שמתבצעת בפועל מאוד נמוכה. זה כל כך מתבקש ואני שמח שהרימו את הכפפה כדי לתת מקום של כבוד לספורט. כל מי שהגיע להישגים, זה די במקרה. מישהו הגיע כי הוא נפל על מאמן טוב, אבל לא כך מגדלים אלופים. רק דרך הפוליטיקה אפשר לעשות שינוי אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully