וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבושה: הודו לא תיוצג בריו 2016?

הוועד האולימפי ההודי הושעה בשל עבירות על קוד הספורט והתערבות ממשלתית בבחירות. שר הספורט: "החלטה אומללה"

הוועד האולימפי הבינלאומי השעה אמש (שלישי) את הוועד האולימפי ההודי מכל פעילות. אם העונש לא יוסר, האתלטים ההודים לא יוכלו להתחרות תחת דגלם במשחקים האולימפיים בריו 2016. על פי הדיווחים, הודו הושעתה בשל התערבות גורמי ממשל בכירים בבחירות לוועד המקומי, ובעבירה על קוד הספורט, בפרשה שכבר מכונה כאחת הבושות הגדולות בהיסטוריית הספורט ההודי.

משלחת הודו באולימפיאדת לונדון 2012. Michael Regan, GettyImages
"הודו הושעתה בגלל שנכשלה לעבוד בתיאום לוועד הבינלאומי, ולא פעלה כנגד התערבות בכירי ממשל בבחירות לוועד המקומי". המשלחת ההודית בלונדון 2012/GettyImages, Michael Regan

בהודעה שמסר הוועד הבינלאומי נכתב: "הודו הושעתה בגלל שנכשלה לעבוד בתיאום לוועד הבינלאומי, ולא פעלה כנגד התערבות בכירי ממשל בבחירות לוועד המקומי". הנשיא המכהן של הוועד ההודי, ויג'יי קומאר מלהוטרה, אמר בראיון טלוויזיוני: "אנחנו לא יכולים לצאת כנגד בית המשפט ההודי, אנחנו לא יכולים לצאת כנגד ממשלת הודו ואנחנו לא יכולים לצאת כנגד הוועד האולימפי הבינלאומי. ננסה למצוא דרך לצאת מזה".

הוועד הבינלאומי, אוסר על אנשים לשרת בתפקיד ספורט בכיר אם הם מעל לגיל 70 או כיהנו בתפקיד יותר משמונה שנים. מלהוטרה, למשל, בן 81 ושירת כנשיא איגוד החץ וקשת ההודי מעל ל-30 שנה. הוא מכהן כמנהיג האופוזיציה בדלהי, ונעצר בעבר בפרשיות שחיתות.

בוועד ההודי סירבו להתייחס לאזהרות החוזרות של הוועד הבינלאומי, ועכשיו, כך נכתב ב"דיילי מייל", "האתלטים יצטרכו לשלם את המחיר". כפי הנראה, הם ייאלצו מעתה להתחרות תחת הדגל האולימפי ולא ההודי.

סושיל קומאר, מתאבק הודי. Ryan Pierse, GettyImages
מדליית כסף תוצרת הודו בלונדון. בריו לא תהיה כזו? המתאבק סושיל קומאר/GettyImages, Ryan Pierse

החדשות על ההשעיה הגיעו מלוזאן, שם התכנס אמש הוועד הבינלאומי. הממשלה ההודית ניסתה להתחמק מההשעיה עד הרגע האחרון. שר הספורט ג'יטנדרה סינג אמר שכשנודע לממשלה על כוונת הוועד הבינלאומי להשעות את הודו, הוא ניסה ליצור קשר עם הוועד, אך ללא הצלחה. "זו החלטה אומללה", אמר השר. "אני עדיין לא יודע את כל הפרטים. כשהבנו שיש בלגן, כתבנו לוועד הבינלאומי אבל הם לא חזרו אלינו".

"הוועד ההודי לא עשה כלום כדי למנוע את ההשעיה, בגלל שאנשים היו צריכים לוותר על הכיסאות שלהם בשביל זה", אמר בוריה מאג'ומדר, פרופסור אוסטרלי להיסטוריה ומחבר הספר "אולימפיאדה: הסיפור ההודי".

באולימפיאדת לונדון זכו ההודים בשש מדליות - שתיים מכסף וארבע מארד. מלבד קריקט והוקי שדה, להודים אין יותר מדי להציע בזירה הבינלאומית, והמשחקים בלונדון היו המוצלחים בהיסטוריה ההודית. הזוכה היחיד במדליית זהב, הקלע אבהינב בינדרה, הגיב בציניות להתפתחויות: "ביי ביי לוועד האולימפי ההודי", אמר, "מקווה שנתראה בעתיד, בתקווה לעתיד נקי יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully