וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב נקנסה בשל השלט: "100 אחוז אנטי מכבי"

השלט עלה לאדומים ב-8,000 יורו בוועדת המשמעת של אופ"א: "פרובוקציה". ניסיון להאריך את חוזהו של תמוז, שביעות רצון מדג'מבה דג'מבה

one

הפועל תל אביב נקנסה ב-8,000 יורו על ידי ועדת המשמעת של אופ"א וזאת בשל השלט המפורסם: "100 אחוז אנטי מכבי", שהניפו אוהדיה במשחק החוץ מול אקדמיקה לפני חודשיים. האדומים עמדו לדין בשל השלט המדובר וכן בשל השלט: "מייצגים את הפועל ולא את ישראל". תקנון אופ"א אוסר על "קריאות/מחוות/שלטים שלא הולמים אירוע ספורטיבי הם בעלי אופי פוליטי או פוגעני".

לגבי השלט: "100 אחוז אנטי מכבי", נכתב בהחלטה כי מדובר בפרובוקציה כלפי אוהדי ואנשי מכבי תל אביב שלא היה לה כל קשר למשחק מול אקדמיקה ולכן אסור היה להניפו. האדומים הורשעו ונקנסו ב-8,000 יורו כשהוועדה מציינת את העבר העשיר של האדומים במסגרות האירופיות.

לעומת זאת, האדומים זוכו בכל הקשור לשלט השני. יו"ר ועדת המשמעת, האוסטרי תומאס פארטל, כתב: "אפשר לפרש את השלט הזה כמחאה פוליטית נגד ישראל, אבל הוועדה לא רואה זאת ככה... לא מצאנו הוכחה חותכת שאוהדי הפועל רצו למחות פוליטית", אך במקרים עתידיים בהם השלט יונף ייתכן וההחלטה תהיה שונה. ראוי לציין כי בתשובת המועדון להעמדה לדין טענו בהפועל תל אביב כי השלט נוגע למועד הקמת המועדון שקדם לקום מדינת ישראל.

כמו כן, הפועל תועמד לדין על ידי ההתאחדות לכדורגל על השלט "פניני לגז", שנתלה אמש באשדוד במשחק מול מ.ס המקומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרובוקציה? השלט המדובר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניצחון על אשדוד פתח את התיאבון

הניצחון על אשדוד אתמול גרם לשביעות רצון גדולה בהפועל תל אביב. "עשינו את זה", צרח אריק דג'מבה דג'מבה בכניסה לחדר ההלבשה, ונתן את האות לחגיגה באדום. לא מעט לחץ השתחרר אצל האדומים שהגיעו דרוכים במיוחד למשחק. הסיבה: לאורך כל השבוע דאג יוסי אבוקסיס לטפטף לשחקניו על חשיבות המשחק, במיוחד באסיפה המסמכת ביום שישי. "אני יודע שבכדורגל הישראלי כמה ניצחונות והשחקנים מאבדים פוקוס כי זה עולה להם לראש", אמר המאמן בסיום המשחק. "זה הדבר העיקרי שהתייחסתי אליו ביום שישי והיה לי חשוב שהשחקנים יגיעו מפוקסים. אני שמח שזה בא לידי ביטוי במגרש".

אפשר עדיין לבקר את רמת המשחק של האדומים שעדיין לוקה בחסר ואמש במחצית הראשונה של המשחק הפועל כמעט ולא הייתה קיימת על המגרש, אך המחצית השנייה המצוינת לא רק שהביאה את הניצחון, אלא גם פתחה את התיאבון לשחקני הפועל לקראת המשחקים הבאים: "לפעמים אתה פותח את המשחק לא טוב ולא הולך לך והמאמן עושה שינוי ומחליף שחקן ושיטה וזה הולך", ניסה להסביר אמש סלים טועמה את השינוי שהביא עם כניסתו במחצית השנייה.

שחקן הפועל תל אביב אריק דג'מבה דג'מבה. ברני ארדוב
נתן את האות לחגיגה באדום. דג'מבה דג'מבה/ברני ארדוב

"לפעמים אתה פותח את המשחק לא טוב ולא הולך לך, והמאמן עושה שינוי ומחליף שחקן ושיטה, וזה הולך", ניסה להסביר אמש סלים טועמה את השינוי שהביא עם כניסתו במחצית השנייה. "אני שמח מאוד שהפעם זה תפס, כי בכמה משחקים העונה לא פתחנו טוב את המחצית השנייה. היום זה עבד וזה הכי חשוב, גם בעזרת השער המצוין של גילי (ורמוט)".

"אני שמח שנכנסתי והצלחתי להביא שינוי, אבל מה שיותר חשוב זה שניצחנו", המשיך הקשר. "באנו למגרש מאוד קשה, שבשנים האחרונות הפועל תל אביב מתקשה בו, והשגנו את הניצחון החשוב הזה. אמרו בצדק כי זה אחד המשחקים החשובים שלנו בעונה, כי אנחנו תמיד מתקשים באשדוד. היום אחרי פיגור ידענו לחזור למשחק וגם לנצח. זה חשוב מאוד להמשך הדרך. יש לנו כרגע שני משחקים שעל הנייר הם משחקים קלים, אבל אם לא נבוא מוכנים אליהם, אז לא עשינו כלום. אנחנו חייבים להמשיך לעבוד קשה בכדי שבסוף השנה נגיע לאן שאנחנו רוצים".

למרות הניצחון, בהפועל ממשיכים להסתכל קדימה. ככל שהזמן עובר והאדומים ממשיכים לנצח, אבוקסיס מפחית בדרישותיו. כרגע נראה שמי שייפרד מהפועל בינואר יהיו ברונו קוטניו וויקטור מרעי, שכמעט לא זוכים לדקות, ואם הפועל תתחזק, זה יהיה בעמדת הבלם. אבוקסיס עדיין רוצה חיזוק בחלק האחורי, למרות היכולת הסבירה של ניקולה פטקוביץ'.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עדיין רוצה חיזוק בחלק האחורי. יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

כמו כן, המניות של דג'מבה דג'מבה עלו מאוד בקבוצה מאז הדרבי התל אביבי, וגם מהמשחק אתמול, ואם הייתה מחשבה לנסות ולשחרר אותו בינואר, נראה כי הקמרוני ימשיך לפחות עד תום העונה אצל האדומים.

מלבד אלה, בהפועל עדיין שוברים את הראש בכל הקשור לטוטו תמוז. הנהלת הקבוצה כבר יושבת עם השחקן למשא ומתן והציעה לו להאריך את החוזה בשנתיים, אך כרגע אין הסכמה על התנאים. בסביבת תמוז אומרים כי השחקן כן רוצה להמשיך במועדון, אך ההערכה היא שהוא קודם ינסה את מזלו באירופה ואפילו בינואר הקרוב. בשל כך, מנסים לנתב בהפועל חוזה עם סעיף יציאה יחסית נמוך לחלוץ, אך בינתיים ללא הצלחה.

מעבר לכך, בהפועל מודאגים כרגע מהפציעה של רועי גורדנה, שנראה כי סובל ממתיחה בשריר הארבע הראשי והיום יעבור הקשר MRI לקבוע את חומרת פציעתו. לקראת המשחק בליגה האירופית ביום חמישי, צפוי אבוקסיס שוב לתת מנוחה למספר שחקנים. החלוץ עומר דמארי יבקש עוד מנוחה על מנת להחלים מהווירוס בבטנו. אופלה אדל צפוי לחזור לשער, אך בגזרה זו שוב כאב ראש חיובי למאמן האדום שכן גם אמש בוריס קליימן הציג יכולת טובה בשער.

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עדיין אין הסכמה בינו לבין הפועל תל אביב. טוטו תמוז/ברני ארדוב

כאמור, הפועל תועמד לדין על ידי ההתאחדות על השלט "פניני לגז", שנתלה אמש באשדוד. "אנחנו מגנים בתוקף שימוש בביטויים הפוגעים בזכר השואה" נמסר מהפועל, "ההנהלה פנתה הבוקר לראשי עמותת האוהדים בבקשה להגביר את הפעולות שיביאו להיעלמות התופעה לה אין מקום במגרשי הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully