וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטון יצוק: שלום תקווה על טוטו תמוז, הבורג המרכזי בהפועל תל אביב

3.12.2012 / 23:45

עם העוצמה הפיזית והעליונות ברחבה, טוטו תמוז שוב הוכיח שהוא המניה הבטוחה של הפועל תל אביב. שלום תקווה מסכם

one

צפו בניצחון של הפועל תל אביב 1:2 באשדוד

ממפגש צמרת בין שתי קבוצות טכניות כמו מ.ס. אשדוד והפועל תל אביב ציפינו שיהיה מהיר, דינמי וקצבי, אבל מהר מאוד התאכזבנו וגילינו שתי קבוצות שדי חששו אחת מהשנייה. לאחר גישושים של הדקות הראשונות אשדוד השתלטה על המשחק, ולאורך המחצית הראשונה הייתה דומיננטית, ניווטה היטב במרכז המגרש, הניעה את הכדור בצורה מסודרת ויצאה נכון להתקפות דרך האגפים. היא ניצלה את המהירות של מגניה ואף הצליחה להגיע להזדמנויות, שאחת מהן, ממש לקראת השריקה להפסקה, גם תורגמה לשער.

אין ספק שזו הייתה מחצית של אשדוד. היא נראתה בטוחה ומאורגנת וביטלה לחלוטין את הפועל תל אביב. אפשר לומר שהאורחים כמעט לא הגיעו למשחק במחצית הראשונה, ולאורך כל 45 הדקות לא רשמו אפילו איום אחד על שערו של אופיר מרציאנו. הפועל תל אביב ידועה בכוח שהיא מפעילה במרכז השדה וביכולת שלה ללחוץ את היריבה, לחטוף כדורים, לצאת במהירות עם החלק ההתקפי, האגרסיבי שלה ולהפתיע. אלא שחוליית הקישור הזו כמעט לא הורגשה. יכול להיות שפציעתו של רועי גורדנה הקהתה מהלחץ של הקבוצה, והתוצאה הייתה שליטה מוחלטת של אשדוד. כל זאת, עד שאיתן שמואלביץ' הוציא את המחצית השנייה לדרך.

שחקני מ.ס. אשדוד חוגגים. ברני ארדוב
ביטלו לחלוטין את הפועל תל אביב ובאו על שכרם, אבל איפה המחצית השנייה? שחקני אשדוד חוגגים יתרון/ברני ארדוב

ואז, לאחר ההפסקה, ראינו משחק שונה לחלוטין. דווקא אשדוד, שכבר הובילה, נראתה טוב ויצרה מומנטום, פשוט ויתרה על היתרון. היא הייתה מבולבלת, עייפה ומסורבלת ולעתים נראה היה ששחקניה בקושי עומדים על הרגליים. קבוצה ששואפת להיאבק על התואר לא יכולה להיראות כך בביתה ולבטל את עצמה כמעט לחלוטין בכל מה שקשור לפיתוח נאות של משחק. את ההופעה של המארחים במחצית השנייה אפשר אפילו להגדיר כמבישה.

מנגד, הפועל תל אביב ביצעה שינוי אחד עם יציאתו של גורדנה והכנסתו של סלים טועמה, ובכך יצרה יתרון משמעותי בהנעת הכדור במרכז השדה. ורמוט, טועמה וממן, ביכולות טכניות אישיות, ביטלו את הקישור של אשדוד והתקדמו לרחבת היריבה בצורה חכמה, שאחת מהן, לאחר מסירת אמן של ממן, הגיעה לטוטו תמוז. זה לא התקשה להכניע את מרציאנו בדרך לעוד שער קליל.

היתרון של הפועל תל אביב על שאר הקבוצות מתבטא ביכולת שיש לה על הספסל – השינוי והגיוון שמתאפשרים באמצעות המחליפים. השחקנים ההתקפיים של הפועל תל אביב שנכנסים למגרש מסוגלים לשנות ולהשפיע על מהלכי המשחק. הם לא בהכרח צריכים את היכולת הקבוצתית, אלא מסוגלים להשתמש בפעולות אישיות כדי לסיים את ההתמודדות בצד שלהם, וכך קרה גם באשדוד. אבל עם כל הכבוד לכל אלה, המהפך לא היה מתאפשר ללא תמוז, השחקן הכי חשוב של הפועל תל אביב. היכולות הפיזיות של החלוץ גדולות על ההגנות בליגה, מקשות מאוד להתמודד אתו ברחבה וניתן לראות עד כמה הפועל תל אביב זקוקה לפיזיות שלו. אין ספק, תמוז הפך להיות הכוח המניע של הקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אי אפשר להתמודד אתו ברחבה, ובכל שבוע הוא נותן מנה. טוטו תמוז/ברני ארדוב

הבשורה הטובה להפועל תל אביב במחצית השנייה, מלבד המניה הבטוחה הזו, הייתה הנעת הכדור הטובה והמסודרת. כדי להגיע למצב שבו תשלוט ותלחץ את היריב אתה זקוק לשחקנים בעלי יכולת טכנית כשל טועמה, ממן ו-וורמוט, שעליו ראוי, לסיום, להתעכב. אנחנו מכירים את ורמוט ויודעים מה הוא מסוגל לעשות, אבל אי אפשר לשכוח שלפני חודשיים הוא שיחק בבונדסליגה. כשחוזרים מעוצמה ומליגה כזו, גם שחקן כמוהו צריך את ההתאקלמות המחודשת. אם נוסיף את הפציעה שעבר, זו הסיבה שלא ראינו עד כה את ורמוט שאנחנו רוצים ואוהבים לראות. ככל שהליגה תתקדם, אין ספק שהוא יהווה בורג חשוב מאוד בכל הקשור להפועל תל אביב.

1:2 להפועל תל אביב על אשדוד

יוסי אבוקסיס מאושר: "עברנו משחק חוץ קשה מאוד"

  • עוד באותו נושא:
  • טוטו תמוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully