וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקון: "גם הליגה האירופית חשובה מאוד בשבילנו"

מגן מנצ'סטר סיטי לא מקל ראש במשחק מול דורטמונד. פ.ס.ז' ופורטו ייאבקו על הפסגה, גם ארסנל ושאלקה (ג', 21:45)

המחזור השישי והאחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות ייפתח מחר (שלישי) עם שמונת המשחקים של הבתים א'-ד'. כל שמונה העולות לשמינית הגמר מן הבתים הללו כבר נקבעו, אך עדיין יש מאבקים על המקומות הראשונים החשובים ועל המקומות השלישייים, שמוליכים לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. פורטו ופריס סן ז'רמן ייאבקו על המקום הראשון בבית א', בעוד דינמו קייבו ודינמו זאגרב יתמודדו במשחק חסר חשיבות. בבית ב' יתמודדו ארסנל (בחוץ מול אולימפיאקוס) ושאלקה (במונפלייה) על המקום הראשון. בבית ג', המאבק היחיד הוא על המקום השלישי בין זניט לאנדרלכט ובבית ד' מנצ'סטר סיטי תנסה להציל משהו מכבודה ולסיים שלישית. כל המשחקים ייערכו ב-21:45.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. Laurent Cipriani, AP
מאבק על המקום הראשון. איברהימוביץ'/AP, Laurent Cipriani

בית א'

פריס סן ז'רמן - פורטו (ספורט 5+)

המאבק הישיר היחיד שייערך במחזור הסיום על המקום הראשון הוא בין הקבוצה מבירת צרפת לפורטוגלים. הקבוצה המנצחת בין השתיים תבטיח את המקום הראשון, כשבמקרה של תיקו תעלה פורטו לה יש עכשיו 13 נקודות, בעוד לפריס סן ז'רמן יש 12. הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי מגמגמת מאוד בליגה והפסידה במחזור האחרון 2:1 לניס, מה שהרחיק אותה חמש נקודות מליון הראשונה. עכשיו, היא תנסה לחזור לעצמה בליגת האלופות כדי להבטיח לעצמה את המקום הראשון בבית על מנת להימנע ממפגש עם הקבוצות שסיימו במקומות הראשונים בבתים אחרים.

בניגוד לפריס סן ז'רמן, פורטו מגיעה במומנטום מצוין ומהמקום הראשון בליגה המקומית. אמנם הדרקונים הפסידו 2:1 בגביע לבראגה, אבל ניצחו בכל חמשת משחקי הליגה האחרונים שלהם ובסך הכל ניצחו סיימו את כל משחקיהם בליגה העונה עם ניצחונות, פרט לשתי תוצאות תיקו. במשחק הראשון מול פריס סן ז'רמן, הצליחה פורטו לנצח 0:1 בזכות שער של חאמס רודריגס בדקה ה-83, בתום שליטה מוחלטת של הקבוצה המקומית.

דינמו זאגרב - דינמו קייב

לכאורה מדובר במשחק חסר כל חשיבות ספורטיבית, אך מבחינה סטטיסטית יש בו עניין מסוים. לדינמו קייב יש ארבע נקודות והיא תשחק בליגה האירופית, כשמנגד לדינמו זאגרב יש אפס נקודות ואפס שערים והיא עלולה להפוך לקבוצה השנייה בהיסטוריה שמסיימת עונה בשלב הבתים של ליגת האלופות עם המאזן המביש הזה אחרי מכבי חיפה בעונת 2009/10.

ארסן ונגר מנג'ר ארסנל. Richard Heathcote, GettyImages
יציין את ההופעה ה-150 בליגת האלופות. ונגר/GettyImages, Richard Heathcote

בית ב'

אולימפיאקוס - ארסנל (ספורט 1)

התותחנים נמצאים במשבר קשה ופתחו את העונה בפרמיירליג בצורה הכי אומללה שפתחו עונה בעידן ארסן ונגר ולמעשה מאז עונת 1994/5. לארסנל יש 21 נקודות בלבד מ-45 אפשריות בליגה, אבל לפחות בליגת האלופות היא כבר הבטיחה את מקומה בין 16 האחרונות עם 10 נקודות אחרי חמישה מחזורים. הקבוצה מצפון לונדון, שספגה הפסד 2:0 משפיל לסוונסי בבית במחזור האחרון, חייבת לנצח את אולימפיאקוס בחוץ ולקוות ששאלקה לא תנצח במונפלייה על מנת לסיים במקום הראשון. תוצאת תיקו לא תספיק לארסנל לסיים במקום הראשון בכל אופן, כיוון שבמאזן הראש בראש יש לקבוצה מגלזנקירשן יתרון על פניה.

מי שהתראיין לאחר המבוכה בשבת היה הקשר הספרדי מיקל ארטטה, שאמר: "בשנה שעברה היינו בפיגור של 10 נקודות מטוטנהאם וסגרנו אותו, אבל אנחנו צריכים להתחיל לחזור גם עכשיו. יכולנו להתחיל בזה בשבת ואנחנו צריכים להיות עקביים, אם אנחנו רוצים לסיים בצמרת. אבל לא עשינו את זה. אנחנו יודעים שהתוצאות יכולות לאחד את כולם סביב הקבוצה. כשהתוצאות לא מגיעות, הביקורת תהיה נגד כולנו - המנג'ר, השחקנים והצוות. זו אשמתנו שלא שיחקנו מספיק טוב ולאוהדים יש כל סיבה להגיב. אנחנו לא יכולים לבקש מהם לעמוד מאחורינו אם אנחנו לא נותנים להם מה שמגיע להם". ארסן ונגר אגב ירשום את ההופעה ה-150 שלו בליגת האלופות. ארסנל תסתדר ללא סנטי קאסורלה, ג'ק ווילשר, מיקל ארטטה, לוקאס פודולסקי, תיאו וולקוט ופר מרטסאקר, שלא נכללו בסגל.

מונפלייה - שאלקה

כמו ארסנל, גם הרויאל בלוז נמצאים בתקופה ממש לא טובה בבונדסליגה. שאלקה סיימה ב-1:1 בבית מול מנשנגלדבאך במחזור האחרון ולא ניצחו כבר בארבעה משחקי ליגה ברציפות, מה שהוריד אותה עד למקום הרביעי עם 25 נקודות, מרחק 13 נקודות מהמקום הראשון. מנגד, מונפלייה במצב רע מאוד ותסיים את הבית בכל מקרה במקום האחרון. הצרפתים הוציאו עד כה נקודה אחת בלבד מהבית אליו הוגרלו והיא דווקא הושגה נגד שאלקה ועוד בחוץ.

"אנחנו רוצים לנצח במשחק כדי לסיים במקום הראשון בבית", אמר בלם שאלקה בנדיקט הובדס, "זה יעזור לנו להימנע מיריבות קשות יותר בשמינית הגמר. אנחנו מגיעים למשחק בהרגשה טובה כיוון שכבר עלינו, כי אנחנו יכולים לשחק בחופשיות. נסתכל שוב על הווידאו מהמשחק הקודם מולם ונסיק מסקנות".

סטפן אל שעראווי שחקן מילאן חוגג שער. רויטרס
משחק על ספורטיביות. אל שעראווי/רויטרס

בית ג'

מלאגה - אנדרלכט

הקבוצה הספרדית הבטיחה כבר את המקום הראשון בבית עם 11 נקודות ומאזן ראש בראש טוב יותר ממילאן, לה יש שמונה נקודות. בכל מקרה, הקבוצה הספרדית של מנואל פלגריני תנסה לשמור על ספורטיביות עד הסוף ויודעת שהיא יכולה להכריע את המאבק על המקום השלישי בבית. לאנדרלכט יש כרגע ארבע נקודות, כמו לזניט, כשהבלגים זקוקים לתוצאה טובה יותר מהרוסים על מנת לעלות לשלב הבא (כלומר, לנצח אם זניט מסיימת בתיקו במשחק המקביל או לסיים בתיקו אם זניט מפסידה).

מילאן - זניט

למרות יכולת לא מרשימה ופתיחת עונה קשה, הרוסונרי הצליחו להבטיח את המקום בשמינית הגמר כבר במחזור שעבר לאחר 1:2 בחוץ על אנדרלכט, אבל ינסו גם להיות ספורטיביים עד הסוף מול הקבוצה הרוסית. כאמור, זניט נאבקת על המקום השלישי מול אנדרלכט, כשניצחון בסן סירו יעניק לרוסים את המקום השלישי בוודאות וישלח אותם לליגה האירופית.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג שער. רויטרס
יקבל מנוחה? רונאלדו/רויטרס

בית ד'

דורטמונד - מנצ'סטר סיטי (ספורט 5+ גולד)

השוורצגלבן הבטיחו כבר את המקום הראשון בבית לאחר ה-1:4 המרשים במיוחד במחזור הקודם מול אייאקס, ששיפר את מאזן הנקודות שלהם ל-11 לעומת 8 של ריאל, כשאלופת גרמניה גם מחזיקה במאזן ראש בראש טוב יותר מאלופת ספרד. לכן, מבחינת דורטמונד המשחק מול מנצ'סטר סיטי הוא לא גורלי במיוחד ויורגן קלופ עשוי להעניק מנוחה למספר שחקני מפתח שלו, כשבין היתר מריו גצה, מאטס הומלס, מרקו רויס ונבן סובוטיץ', שנפצע קלות במשחק מול באיירן מינכן בשבת, עשויים להיעדר.

מנגד, הקבוצה רוברטו מאנצ'יני נמצאת במקום הרביעי והאחרון בבית עם שלוש נקודות בלבד וזקוקה לניצחון חוץ בזיגנל אידונה פארק, כיוון שכל תוצאה אחרת תסיים את העונה האירופית שלה. זאת מכיוון שלאייאקס יש מאזן ראש בראש עדיף על פניה. סיטי צריכה ניצחון ולקוות שאייאקס לא תנצח את ריאל מדריד. "זה מועדון גדול ואנחנו עובדים כדי להשתפר בליגת האלופות", אמר מייקון, "אפשר לראות את ההתקדמות שלנו. השחקנים שלנו צריכים יותר ניסיון בליגת האלופות. גם הליגה האירופית חשובה בשבילנו, אז אנחנו צריכים להישאר באירופה עד כמה שאפשר". דויד סילבה הפצוע ייעדר.

ריאל מדריד - אייאקס (ספורט 5)

הבלאנקוס מגיעים במצב רוח די מעודד לאחר שניצחו בדרבי 0:2 את אתלטיקו מדריד בשבת האחרונה. יחד עם זאת, הרוחות במועדון ובעיקר השמועות סביב עתידו של המאמן ז'וזה מוריניו ממש לא נותנות מנוחה למישהו בריאל מדריד. עם כל זה, ויחד עם העובדה שאלופת ספרד תסיים במקום השני בבית בלי קשר לתוצאת המשחק האחרון, ריאל מדריד תתייצב למשחק חסר חשיבות מבחינתה מול אייאקס, שלאחר התבוסה הביתית מול דורטמונד במחזור האחרון איבדה סיכוי לעלות לשמינית הגמר. אייאקס זקוקה לניצחון בסנטיאגו ברנבאו על מנת להבטיח את המקום השלישי והכרטיס לליגה האירופית, או לחילופין לקוות שמנצ'סטר סיטי לא תנצח בחוץ את דורטמונד.

מרקו רויס שחקן דורטמונד. GettyImages
גם הוא יקבל מנוחה? רויס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully