וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשדוד - הפועל ת"א: אבוקסיס נזכר בברצלונה, פטי ייעדר

המאמן ביקש משחקניו (ב', 20:50, ע' 1): "קחו דוגמה מבארסה שמגיעה רעבה לכל משחק". סירושטן במקום יא יא פטי הוותיק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* הפועל תל אביב ואשדוד נפגשו 47 פעמים. אשדוד ניצחה בעשרה משחקים, הפועל ב-25 ו-12 נגמרו בתיקו. שערים: 48:80 לאדומים.

* כשאשדוד מארחת: שבעה ניצחונות לאשדוד, שמונה להפועל ושמונה תוצאות תיקו.

* לאשדוד 43 אחוזי הצלחה עם איתן שמואלביץ' כשופט. בבית יש לה איתו שני ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד בודד (לבני יהודה, בינואר 2009).

* הפועל תל אביב מעולם לא סיימה עם שמואלביץ' בתיקו. בבית: שני ניצחונות. בחוץ: שלושה ניצחונות ושלושה הפסדים.

* יוסי אבוקסיס מאוזן מול אשדוד: ניצחון, תיקו והפסד, כולם עם בני יהודה בעונה שעברה.

* ב-16 השנים האחרונות יוסי מזרחי אימן 33 פעמים מול הפועל תל אביב. הוא ניצח שמונה משחקים, סיים תשע פעמים בתיקו והפסיד ב-16 משחקים. מאזן השערים שלו: 48-24.

* מחצית מהשערים שספגה הפועל תל אביב בחוץ (3 מ-6) נכבשו בנגיחות. מצד שני, אשדוד לא כבשה העונה בבית בנגיחה.

נתונים: אתר דריבליסט

מאמן הפועל תל אביב יוסי אבוקסיס מחבק את שחקנו, טוטו תמוז. ברני ארדוב
מאוזן מול אשדוד: ניצחון, תיקו והפסד. יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

מ.ס. אשדוד:

המאמן יוסי מזרחי יאלץ להסתדר מול האדומים ללא אחד משחקני המפתח שלו, הבלם הקונגולזי יא יא פטי, שלא הצליח להתאושש מפציעה במפשעה ולא יכלל בסגל. מי שימלא את מקומו הוא הקשר מיכאל סירושטן, שכבר תופקד העונה כבלם באחד ממשחקי הקבוצה. למזרחי יש התלבטות אחת לגבי ההרכב בין סאנדי ארצ'ון ובן בוטבול בקישור.

אופיר מרציאנו, שנמצא בכושר נפלא, יפתח כרגיל בין הקורות, כאשר ישראל ראש יתופקד לצידו של סירושטן במרכז ההגנה. ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד ישחקו בקישור האחורי, כאשר דוד רביבו ינהל את המשחק במרכז המגרש. מוראד אבו ענזה ודימיטאר מקרייב יפתחו בהתקפה.

בתדריך הטקטי דיבר מזרחי על נושא ניצול המצבים של שחקני החלק הקדמי, וביקש מהם להיות מרוכזים מאוד ליד השער כי ייתכן שבמשחק מסוג זה לא תגיע הקבוצה להזדמנויות רבות. בצוות המקצועי הזהירו גם מפני החלק הקדמי של הפועל תל אביב, ואמרו: "להפועל יש חלק התקפי קטלני ונצטרך להיות מוכנים בהגנה. אסור לנו לעשות טעויות, כי נשלם על כך באופן מיידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
יא יא פטי שחקן מ.ס. אשדוד (שמאל) עם גדי קינדה. קובי אליהו
חיסרון גדול בהגנה. יא יא פטי/קובי אליהו

הפועל תל אביב:

למרות שהאדומים מגיעים אחרי שלושה ניצחונות, המאמן יוסי אבוקסיס מודאג מאוד ממפגש הצמרת, וכבר היום באסיפת הקבוצה הוא דאג להוריד את שחקניו לקרקע. "אסור לבוא יהירים ולחשוב שבגלל שניצחנו שלושה משחקים עשינו משהו", אמר המאמן. "אתם צריכים לקחת דוגמה מברצלונה הגדולה. למרות שהם לקחו כל כך הרבה תארים הם עדיין מגיעים לכל משחק רעבים. אתם חייבים להגיע למשחק באותה רמת ריכוז כמו במשחקים הקודמים".

בצד המקצועי, החלוץ עומר דמארי המחלים מווירוס בבטנו עדיין בספק למשחק. למרות שדמארי נכלל בסגל, הוא עדיין לא חש בטוב ורק ביום המשחק יקבע אם ישב על הספסל. בכל מקרה, אבוקסיס הזמין 19 שחקנים למשחק, ואם דמארי לא יהיה כשיר, זאב חיימוביץ' יהיה בסגל במקומו. פרט לכך, אבוקסיס לא מתכנן שינויים בהרכב מהמשחק מול באר שבע. המשמעות היא שטוטו תמוז יפתח כחלוץ חוד יחיד כשמאחוריו ישחקו חמישה קשרים. ניקולה פטקוביץ' ימשיך לקבל את האשראי לצד וואליד באדיר במרכז ההגנה. השוער אפולה אדל ממשיך לרצות את עונש ההרחקה משלושה משחקים.

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
עדיין בספק. עומר דמארי/מגד גוזני

יעמדו למבחן

מ.ס. אשדוד: דוד רביבו

בכל משחק גדול של אשדוד, דוד רביבו הוא הברומטר של הקבוצה, גם בפן המנטלי ובטח בחלק המקצועי. רביבו המנוסה יצטרך לסחוף אחריו את חבורת הצעירים של אשדוד, שתעמוד למבחן בגרות רציני מאוד, כאשר בקבוצה ירצו להוכיח שהפעם הם בשלים מספיק וחזקים כדי לתת פייט אמיתי להפועל תל אביב בקרב הצמרת הזה. רביבו יהיה זה שיצטרך להיות המנהיג במרכז המגרש ועליו תוטל מלאכת בניית משחק ההתקפה של הקבוצה.

הפועל תל אביב: ניקולה פטקוביץ'

הבלם שהחל את העונה מבלי לקבל דקות כלל, מקבל יותר ויותר קרדיט מאבוקסיס במשחקים האחרונים. ביום שני הוא שוב יפתח במרכז ההגנה ויצטרך לעבוד קשה מאוד בכדי למנוע ממקרייב ואבו ענזה לכבוש. אם יעשה זאת, יכול להיות שהוא יקנה לעצמו את המקום בהפועל עד לסוף העונה.

שחקן הפועל תל אביב, ניקולה פטקוביץ', מול שחקן הפועל באר שבע תומר סוויסה. ברני ארדוב
יקנה לעצמו מקום בהפועל עד לסוף העונה? ניקולה פטקוביץ'/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

מ.ס. אשדוד: אופיר מרציאנו, עופר ורטה, מיכאל סירושטן, ישראל ראש, ג'ואון אושאניווה, ניר ביטון, חאתם עבד אלחמיד, סאנדי ארצ'ון (בן בוטבול), דוד רביבו, מוראד אבו ענזה, דימיטאר מקרייב.

הפועל תל אביב: בוריס קליימן, ג'ון פיינטסיל, וואליד באדיר, ניקולה פטקוביץ', יגאל אנטבי, אריק דג'מבה דג'מבה, רועי גורדנה, חנן ממן, גילי ורמוט, טל בן חיים, טוטו תמוז.

חיים רביבו. נמרוד סונדרס
בדקה ה-24 חיים רביבו העלה את אשדוד ל-0:2 בשערו ה-80 בליגה הראשונה. חיים רביבו/נמרוד סונדרס

משחק אחד מהעבר: מ.ס. אשדוד – הפועל ת"א, עונת 03/04, מחזור 10, 30.11.03

* בדיוק כמו בשבת בווסרמיל, זה היה משחק בין קבוצה דרומית שמאמן אלישע לוי לקבוצה מתל אביב שמאמן דרור קשטן. וכאן בערך נגמר הדמיון.

* בקיץ 2003 החליטו באשדוד ללכת על פרויקט גלאקטיקוס: החזירו את חיים רביבו מטורקיה, צירפו את אסי דומב, יוסי אבוקסיס ועוד כמה כוכבים לסגל הקיים (שי הולצמן, דוד רביבו ואלון חזן) וקיוו להסתער על הצמרת. בסוף העונה התברר שזה לא ממש הצליח.

* הפועל תל אביב הגיעה למשחק הזה עם 12 נקודות: שני ניצחונות, שש תוצאות תיקו והפסד. אשדוד הגיעה עם 14 נקודות: ארבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושלושה הפסדים.

* את מסכת הכיבושים פתח שי הולצמן כבר בדקה הרביעית (הכי מהיר של אשדוד עד אז), עם שערו ה-111 בקריירה. הולצמן המשיך לכבוש באשדוד עד שפרש – עם 168 שערים (בדיוק כמו למורו ורבו, מרדכי שפיגלר).

* בדקה ה-24 חיים רביבו העלה את אשדוד ל-0:2 בשערו ה-80 בליגה הראשונה. 19 יום לאחר מכן הגיע השער האחרון של רביבו בקריירה (סיים עם 81), בהפסד הביתי 5:3 לאחי נצרת.

* דרור קשטן, מאמן הפועל תל אביב, ביצע במשחק הזה חילוף אחד בלבד – דבר לא נדיר אצל קשטן, שב-16 השנים האחרונות ביצע רק 2.48 חילופים למשחק (מהנמוכים בליגה) – בדקה ה-29: איבזיטו אוגבונה במקום יקיר לוסקי.

* עברו בקושי חמש דקות מאז החילוף של קשטן, והפועל תל אביב חזרה למשחק עם שערו ה-12 (מתוך 18) בקריירה של יגאל אנטבי.

* הפועל תל אביב המשיכה ללחוץ, ובדקה ה-54 השיגה את מבוקשה: בלם אשדוד, אסי דומב, כבש את השער העצמי החמישי (והאחרון) שלו בקריירה. פעמיים מתוך החמש, אגב, דומב כבש גם לזכות קבוצתו.

* העניינים המשיכו להסתבך עבור אלישע לוי: בדקה ה-65 הורחק המגן שוקי נגר, וכעבור תשע דקות הורחק השוער הפולני שלו, ראדק מיידן.

* בדקה ה-89 הגיע המהפך: כפיר אדרי בשערו ה-24 בקריירה (מתוך 37) כבש והעלה את הפועל ת"א ל-2:3.

* אבל המילה האחרונה הייתה של אשדוד: בדקה ה-90 כבש הגנאי עמנואל פאפו את שער הבכורה שלו בישראל. מאז הוא הוסיף עוד שמונה, כשגם האחרון שלו היה נגד הפועל תל אביב.

* בסופו של דבר, נגמר 3:3. זו הייתה הפעם החמישית בה אשדוד השיגה את התוצאה הזו. עבור הפועל תל אביב מדובר בתוצאה כמעט נדירה, אחרי שבמשך 23 שנים, מאז אוקטובר 1980, לא נגמר משחק של הקבוצה בתיקו 3:3.

נתונים: אתר דריבליסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully