וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: סיינה הביסה 71:92 את מלאגה

הצגה של האיטלקים קירבה את מכבי תל אביב לזכייה בבית ב'. אולימפיאקוס ניצחה את ז'לגיריס 63:77, ברצלונה ללא הפסד

המחזור השמיני ביורוליג הושלם הערב, עם ארבעה משחקים. בבית ב' סיינה הביסה 72:91 את מלאגה בתצוגה נהדרת. התוצאה הזו מקרבת דווקא את מכבי תל אביב לזכייה בבית. בבית א' ריאל מדריד השיגה 61:77 על פנרבחצ'ה/אולקר, שמקרב גם אותה לזכייה בבית. אולימפיאקוס החזירה במעט את ז'לגיריס למקומה הטבעי, עם 63:77 בליטא, שיאפשר עדיין למפסידה להקדים את אלופת אירופה במצב של שובר שוויון ביניהן, שכן היא ניצחה את המשחק ביוון ב-18 הפרש. בבית ד', במפגש בין שתי קבוצות שכבר עלו, סיפקה ברצלונה הפגנת כוח, עם 48:78 אדיר בחוץ על בשיקטאש. הקטאלנים נותרו היחידים ללא הפסד במפעל העונה.

דייויד מוס שחקן סיינה משמאל. AP
סיינה בכושר אדיר. דייויד מוס/AP

בית ב'

סיינה - מלאגה 72:91

ממש כמו במשחק הבית שלה מול מכבי תל אביב, סיינה קלעה ללא הכרה והוכיחה שהיא, כרגע לפחות, הקבוצה הטובה בבית. למרות זאת ולמרות הניצחון הענק הזה, האיטלקים כנראה יסיימו רק במקום השלישי בבית. מי שמאוד שמחה מהתוצאה שהושגה בטוסקנה היא מכבי תל אביב, שהניצחון של סיינה ובעיקר ההפסד של מלאגה, מקרב אותה מאוד לזכייה במקום הראשון בבית.

דייויד מוס פתח בטירוף עם שמונה נקודות תוך חמש דקות ויחד עם סאנקידזה, האיטלקים נותרו ביתרון קל, כשהם שוב, כמו מול מכבי תל אביב, יורים מהשלוש. לוקה זוריץ' השאיר את מלאגה בתמונה. קרונוסלב סימון סיפק נקודות גם הוא לספרדים, אבל הם נתקעו ללא מוביל כדור ויחד עם שבע נקודות של דניאל האקט, סיינה ירדה למנוחה הראשונה ביתרון עשר, 20:30.

סיינה לא עצרה גם בפתיחת הרבע הבא ושלשה של כריסטאן קאנגור קבע יתרון שיא, 26:38. ראשיץ' צלף את השלשה השמינית של האיטלקים ב-13 וחצי דקות והפער הלך וצמח. מלאגה ניסתה להתקרב עד למחצית ולרדת בפיגור חד ספרתי, אבל פשוט לא הייתה לה תשובה להתקפה הטוסקנית, שקלעה עוד ועוד. 40:56 במחצית.

סיינה עלתה קצת מנומנמת למחצית השנייה, אבל מהר מאוד נכנסה לקצב. שלשה של מוס ודאנק במתפרצת של סנקידזה קבעו 19 הבדל. בנקודה הזו סיינה נרדמה ולא מצאה את הטבעת, מה שאיפשר לאנדלוסים לצמצם את ההפרש משמעותית. מי שעצר את השטף היה תומאס רס, עם שלשה כמובן. זוריץ' נלחם וקלע, אבל סיינה פשוט לא נתנה למלאגה להתקרב ולעשר הדקות האחרונות היא הגיעה ביתרון 59:74.

מלאגה פתחה טוב את הרבע האחרון והורידה כבר לעשר בלבד, אבל קאנגור צינן אותה בעוד שלשה. מאותו רגע הייתה רק קבוצה אחת על המגרש והיא לא הייתה מלאגה. סיינה שוב עצרה את הספרדים בהגנה ושוב חיממה את הידית, בדרך לריצת 0:15, שפתחה פער של 25 נקודות. משם זה הפך לגארבג' טיים ובסיום, 72:91 לאיטלקים.

חלוקה יפה בסיינה: 13 לדייויד מוס, 12 לבנג'מין אורטנר, 11 לקאנגור, 10 לראשיץ' ו-9 לקרארטו. 29 נפלאות לזוריץ' לא הספיקו למפסידה.

דניאל האקט שחקן סיינה. Elio Castoria, GettyImages
תוצאה נהדרת לסיינה, ולמכבי. דניאל האקט/GettyImages, Elio Castoria

בית א'

ריאל מדריד - פנרבחצ'ה/אולקר 61:77

מחצית שנייה מושלמת סידרה לריאל מקום בטופ 16 וכנראה שגם את הזכייה בבית כולו. פנר עשתה קולות של מאבק ב-20 הדקות הראשונות, אותן סיימה ביתרון שלוש נקודות. אבל ריאל עלתה כמו מלוע תותח בחזרה מחדרי ההלבשה ועצרה את הטורקים על 22 נקודות בלבד במחצית השנייה, כולל 9:23 מוחץ ברבע האחרון. ניקולה מירוטיץ' הוביל עם 18 נקודות, אותה כמות שקלע בויאן בוגדנוביץ' בצד השני.

ניקולה מירוטיץ' שחקן ריאל מדריד מטביע מול פנרבחצ'ה/אולקר. Emilio Cobos, GettyImages
מחצית שנייה מושלמת. מירוטיץ' מטביע את פנר/GettyImages, Emilio Cobos

בית ג'

ז'לגיריס - אולימפיאקוס 77:63

אלופת אירופה הגיעה לאחד המשחקים הכי קשים שיש, בליטא מול 15 אלף אוהדים מוטרפים ומול הפתעת העונה, שגם הביסה אותה ב-18 הפרש ביוון. הנקמה הושגה, אבל לא הייתה מושלמת, כי ההפרש בו ניצחו האורחים ייאפשר לז'לגיריס להקדים אותם במצב של שוויון במאבק על ראשות הבית.

בכל מקרה, מדובר בהצהרת כוונות מצד אולימפיאקוס, ששוב נמצאת בכושר נהדר ונהנתה מיכולת מצוינת של ואסיליס ספאנוליס, שהוביל עם 16 נקודות ומהגנת ברזל. פפאניקולאו הוסיף 13, ג'וש פאוול סיים עם 10 והיוונים השאירו את המארחת על תשע נקודות בלבד ברבע השני, שרדו קאמבק בהמשך וניצחו בענק 13:29 ברבע האחרון, בו ספאנוליס, פרו אנטיץ' ואייסי לואו היו בלתי עצירים. רימאס קאוקינאס מיודענו הוביל את ז'לגיריס עם 17.

ואסיליס ספאנוליס שחקן אולימפיאקוס. Robertas Dackus, GettyImages
איזה שחקן. ספאנוליס משתיק את ליטא/GettyImages, Robertas Dackus

בית ד'

בשיקטאש - ברצלונה 78:48

קונצרט גדול של הקטאלנים, שממשיכים לספק הצהרות כוונות ונותרו ללא הפסד ביורוליג. הטורקים, שכבר עלו לשלב הבא אף הם, הגיעו אולי רגועים ושאננים מדי וספגו הפסד שני בבית העונה במפעל ואיזה הפסד זה היה. בארסה טסה קדימה כבר מהפתיחה וההגנה שלה, הטובה במפעל, פשוט לא איפשרה לטורקים לנשום. בשיקטאש קלעה 14, 10, 14 ו-10 וככה אי אפשר להימנע מתבוסה מבישה. ג'ו אינגלס הוביל את האורחים עם 22 נקודות וללא החטאה (7 מ-7 מהשדה, 4 מ-4 מהקו). לטורקים, שקלעו ב-12 אחוז מהשלוש ו-38 מהשתיים בלבד, קלע גספר וידמאר 18 נקודות, בעוד כל השאר מוסיפים 30 בלבד. ברצלונה מסרה 22 אסיסטים במשחק, בשיקטאש רק ארבעה.

ג'ו אינגלס שחקן ברצלונה מול סרחאט סטין בשיקטאש. Salih Zeki Sayar, GettyImages
משחק ענק לג'ו אינגלס, שלא ספר את סרחאט סטין ובשיקטאש/GettyImages, Salih Zeki Sayar

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully