וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים הסופיים לכדור הזהב: מסי, רונאלדו ואינייסטה

שלושת הכוכבים יתמודדו ראש בראש על התואר שיוענק בשביעי בינואר. צפו במועמדים הסופיים לתואר שער השנה בעולם

פיפ"א הכריזה היום (חמישי) על ליאונל מסי, אנדרס אינייסטה וכריסטיאנו רונאלדו כשלושת המועמדים הסופיים שלה לכדור הזהב של 2012. בגיזרת המאמנים, הוכרזו ויסנטה דל בוסקה, פפ גווארדיולה וז'וז'ה מוריניו כמועמדים הסופיים לתואר מאמן השנה.

ליאונל מסי זכה בכדור הזהב בשלוש השנים האחרונות, כאשר ב-2011 הקדים את רונאלדו וב-2010 את אינייסטה. הפורטוגלי עצמו, שמחפש זכייה שנייה בתואר הנכסף מאז 2008, הגיע למקום השני גם ב-2007 (אחרי קאקה) וב-2009 (אחרי מסי). גם אינייסטה כבר זכה העונה במפתיע בתואר שחקן השנה של אופ"א וגם נבחר לשחקן המצטיין של יורו 2012, כך שהוא בהחלט מועמד חזק לנצח בבחירה את שני הגדולים שמתמודדים מולו. בגיזרת הנשים נבחרו מרתה הברזילאית, אלכס מורגן ואבי וואמבך מארה"ב.

שחקן ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו, מול שחקן ברצלונה, ליאונל מסי. רויטרס
מפגש טיטאנים נוסף. רונאלדו ומסי/רויטרס

בנוסף, בחרה פיפ"א את שלושת המועמדים הסופיים שלה לתואר שער השנה. שערים מדהימים נכבשו ב-2012, אך המועמדים שהגיעו עד הסוף בסופו של דבר הם:

1. שערו של רדאמל פלקאו - במשחק של אתלטיקו מדריד מול אמריקה דה קאלי ב-19 במאי. מדובר בשער שכבש השחקן במשחק קדם עונה שערכה הקבוצה בדרום אמריקה.

2. שערו של ניימאר - במדי סאנטוס מול אינטרנסיונל ב-7 במרץ. השער של ילד הפלא הברזילאי נכבש במשחק ליגה של קבוצתו מול הקבוצה מפורטו אלגרה, כאשר הוא לוקח כדור מהחצי ומתעתע בכל ההגנה של היריבה.

3. שערו של מירוסלאב סטוך - קשרה של פנרבחצ'ה במשחק ליגה של קבוצתו מול גנצ'רבירליג'י ב-3 במרץ. סטוך השתלט על כדור קרן ומהאוויר שלח כדור אדיר לחיבורי הקורות.

המועמדים הסופיים לתואר כדור הזהב אינם מפתיעים, כמו גם בגיזרת המאמנים. פפ גווארדיולה מועמד לתואר למרות שלא הצליח להוליך את ברצלונה לזכייה באליפות בעונה החולפת, אך למרות זאת זכה בתואר מאמן השנה בליגה הספרדית ב-2012. ז'וז'ה מוריניו, שהוליך את ריאל לזכייה באליפות, יקווה לנצח את יריבו הגדול בבחירה הנכספת יותר ואילו ויסנטה דל בוסקה יגיע לבחירה הסופית עם רזומה של זכייה בגביע העולמי וביורו עם נבחרת ספרד.

כל המועמדים הסופיים הוכרזו אחרי שפיפ"א ביצעה שיקלול בחירותיהם של קפטנים ומאמנים ראשיים של נבחרות לאומיות ברחבי העולם (נשים וגברים) וכן של כלי מדיה ברחבי העולם, כפי שבחר אותם הפראנס פוטבול.

מאמן ברצלונה פפ גווארדיולה. רויטרס
ייבחר כמאמן העונה למרות שסיים אותה בלי תואר? גווארדיולה/רויטרס

מהו שער השנה בעולם?

שערו של רדאמל פלקאו
54%
שערו של ניימאר
32%
שערו של מירוסלאב סטוך
14%
הסקר הסתיים
1151 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully