וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: הקבוצה נענשה בשני משחקי רדיוס עם קהל

29.11.2012 / 13:50

בית הדין גזר עונש קל על בית"ר ירושלים בעקבות האירועים מול מכבי חיפה. המשחק מול מכבי ת"א ייערך באיצטדיון רמת גן

ברני ארדוב

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קבע היום (חמישי) את עונשה של בית"ר ירושלים בעקבות אירועי המשחק מול מכבי חיפה (2:1): שני משחקי רדיוס עם קהל, וקנס של 70 אלף שקל. המשמעות היא ששני המשחקים הבאים של הקבוצה ייערכו מחוץ לטדי.

בפסק הדין נכתב: "הפגיעה בקוון לא הייתה זניחה, אלא גרמה להתמוטטות הקוון ולהפסקת המשחק עד התאוששותו. דומני כי חסד עשה השופט עם בית"ר כשלא הפסיק את המשחק, וחסד עשה עמה התובע כשלא העמיד אותה לדין באישום חמור יותר הנוגע בפגיעה גופנית בשופט.

"לכל אלה מתלווה הרשעה בגין התפרצות של אוהד, אך מול אלה עומדים המאמצים הברורים של הקבוצה להילחם בתופעות מהסוג הזה".

מבית"ר נמסר בתגובה: "זה עדיין עונש לא קל אך הרע במיעוטו. אנו שמחים שבית הדין הבין שעונשים של משחקים ללא קהל אינו הפיתרון וכמו כם שמחים שהמשחק מול מכבי תל אביב יהיה עם קהל וכתוצאה מכך נימנע מפגיעה כלכלית משמעותית. אנו מקווים שהקהל יבין ויפנים שמקרים כאלה גורמים נזק משמעותי וגדול גם אם מדובר באוהד בודד שמבצע את העבירות הללו".

כמו כן, בבית"ר החליטו כי המשחק ייערך באיצטדיון רמת גן מתוך תקווה להביא לכ-30 אלף איש לאיצטדיון: "למרות שהמשחק יהיה מחוץ לטדי, נעשה הכל כדי לדאוג שהאירוע הזה יהיה חוויה לכל אוהדי בית"ר". אגב, בבית"ר יבדקו בתקנון ואם אין תקנה לקיים את שני המשחקים באותו איצטדיון אזי המשחק הבא נגד קרית שמונה ייערך ככל הנראה במושבה.

עורך דין ישראל שלו עם יושב ראש בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. ברני ארדוב
כבר לא יודע מה אפשר לעשות. קורנפיין/ברני ארדוב

כזכור, ביום שני שופט המשחק מנשה משיח ציין בדו"ח השיפוט שלו את המצת שנזרקה מהיציע ופגעה בראשו של הקוון לקראת תום המחצית הראשונה, את התפרצות אוהד הקבוצה לכר הדשא ואת העובדה ששקית גרעינים נזרקה למגרש. הקבוצה מואשמת בשני סעיפים: התפרעות אוהדים והתפרצות לשדה המשחק.

בבית"ר עשו כל שביכולתם על מנת להקל על העונש. בקבוצה ציינו כי המועדון עושה מאמצים רבים למיגור האלימות, שהקבוצה משקיעה מאות אלפי שקלים בשיטור, שאפילו ארגון האוהדים "לה פמילייה" חילק פלאיירים נגד אלימות, שהמועדון מתכוון לתבוע את האוהדים המתפרעים, ושאלו שנעצרו הורחקו לשנתיים מהמגרשים.

בבית"ר מאמינים כי כבר היום יצליחו להגיע אל האוהד שזרק את המצת לעבר הקוון, או לפחות אל חברו שעמד לידו, ולפי צילומי הטלוויזיה התכופף יחד עימו ברגע שהמצת פגע בקוון. בבית"ר משוכנעים כי תפיסת הזורק יכולה להיות יעילה בערעור שיוגש.

כמו כן, בקבוצה ציינו שעונש רדיוס דווקא במשחק מול מכבי תל אביב יגרום למועדון נזק של למעלה ממיליון שקל, דבר שישפיע עליו בצורה דרמטית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully