וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ליון הביסה 1:4 את מארסיי ועלתה לפסגה

גומיס כבש שלושער והוביל את המוליכה לניצחון חוץ אדיר, השני שלה בסך הכל העונה. מונפלייה וליל בחצי גמר גביע הליגה

יותר משלושה חודשים חלפו מאז ניצחון החוץ האחרון והיחיד של ליון בליגה. זה קרה מול ראן במחזור הפתיחה של העונה. הערב (רביעי) יצאה הקבוצה של רמי גארד להשלים את המשחק הדחוי בסטאד ולודרום של מארסיי, ולמרות שהגיעה חבולה (אחרי התבוסה 3:0 בטולוז) ופצועה (ללא ליסנדרו לופס ויוהאן גורקוף) הרשימה עם ניצחון 1:4 מוחץ על מי שדורגה במקום השני בטבלה ערב המחזור. בעקבות הניצחון חזרה ליון לפסגה עם 28 נקודות, לעומת 26 של פריס סן ז'רמן ומארסיי.

בפטימבי גומיס שחקן ליון (משמאל) לצד אנתוני רבייר. AP
ערב מושלם. בפטימבי גומיס חוגג בוולודרום/AP

גארד הפתיע עם הצבתם של הצעירים קלמון גרנייה, אלכסנדר לקאזט וראשיד גזל מאחורי בפטימבי גומיס, והתגלה כמנצח הגדול של קרב הצמרת הזה. גומיס סחט את פנדל מסטיב מנדאנדה כבר אחרי שלוש דקות, ובעצמו הבקיע מהנקודה הלבנה כדי לפתוח את המשחק. מארסיי ניסתה להגיב, אבל ליון כבשה גם בהתקפה השנייה שלה. מוחמדו דאבו הגביה משמאל, סולימאן דיאוורה פספס וגומיס השלים צמד בדקה ה-34.

בדקה ה-48 הקהל המקומי היה בהלם, לאחר שאיבוד כדור של בנואה שיירו הסתיים בהתקפת מעבר מהירה ושער של סטיד מלבראנק הוותיק. גומיס העצים את ההשפלה לאחר שהשלים שלושער גדול בדקה ה-72, וכל שנותר ללואיק רמי המחליף זה לצמק חמש דקות לאחר מכן. רוד פאני הורחק משורות המארחים בדקה ה-81 ומארסיי עם הפסד ביתי ראשון מאז חודש אפריל.

סטיד מלבראנק שחקן ליון. רויטרס
ליון שוב בראש. סטיד מלבראנק/רויטרס

האלופה מונפלייה העפילה בינתיים לחצי גמר גביע הליגה, אחרי שניצחה 2:3 במשחק מרתק את ניס. המחליף ג'ונתן טיניאן הכריע את המשחק עבור המארחת בדקה ה-83, אחרי שכל קבוצה לא קיבלה פנדל שהגיע לה. אלכסי בוסטי (22) ואריק בותיאק (66 בפנדל) כבשו לזכות ניס, כשרמי קאבלה (30) ועמנואל הררה (52) בשער ראשון במגרש הביתי השוו.

גם ליל עלתה, אחרי 0:3 של הרכב המחליפים בחוץ מול באסטיה. בדיוק כמו בניצחון החוץ על באטה בוריסוב בליגת האלופות, ג'יאני ברונו (11) וג'יבריל סידיבה (84) הצעירים כבשו. הפעם גם רוני רודלאן (62) הבקיע בתווך וסידר לקבוצתו עלייה נוחה לשלב הבא יחד עם סנט אטיין ומונפלייה. על הכרטיס האחרון תילחמנה מחר ראן וטרואה.

עמנואל הררה שחקן מונפלייה. רויטרס
שער ראשון במגרש הביתי. עמנואל הררה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully