וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את שאלון 73:78

הצהובים שוב נראו נורא ונקלעו לפיגור ב-11, אבל 19 נק' של דווין סמית' סייעו להם להימנע ממבוכה קשה מול הצרפתים

ברני ארדוב

נתחיל מהחדשות הטובות עבור מכבי תל אביב: הצהובים קטעו הערב (חמישי) את רצף ההפסדים שלהם ביורוליג, כשגברו בבית 73:78 על שאלון הצרפתית, ושמרו על הסיכויים לסיים בראשות בית ב'. אלא שעם כל הכבוד לניצחון הזה, כל אוהד שיצא מההיכל בסיום המשחק הבין היטב כי האלופה הישראלית נמצאת בצרה צרורה, לאחר שמכבי רדפה במשך מרבית המשחק אחרי היריבה החלשה שעמדה מולה. למזלו של דיוויד בלאט, היה לו את דווין סמית', אולי היחידי במכבי שהגיע מאופס להתמודדות הזו, כש-19 הנקודות שלו סייעו לצהובים להשיג את הניצחון האנמי הזה. עם יכולת כזאת, אפילו הפועל תל אביב יכולה להתחיל לחלום על ניצחון היסטורי בדרבי.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב (שמאל) עם דווין סמית'. ברני ארדוב
כמה מזל יש לו שלפחות הוא הגיע מאופס הערב. בלאט עם סמית'/ברני ארדוב

לאחר ההפסד לסיינה במחזור, תקף המאמן, דיוויד בלאט את חלק משחקניו, וטען כי הם אינם מספקים את הסחורה. מוקדם יותר השבוע דרסה מכבי את חולון בליגה, ולרגע היה נדמה כי אותם שחקנים שחטפו את חיצי הביקורת, התעוררו. אלא שכרגע נראה כי הבעיות באלופה הישראלית עמוקות יותר משחקן אחד או שניים. החבורה של בלאט פשוט לא נראתה כמו קבוצה במשך כמעט 40 דקות, ריקי היקמן עשה יותר נזק בהתקפה מאשר סדר, ומנגד, שאלון ניצלה את ההחטאות והאיבודים כדי להשיג סלים קלים בצד השני. למזלה של האלופה הישראלית, האורחים לא הצליחו לעמוד בלחץ ברבע האחרון, וראו את מכבי עוקפת אותם בסיבוב בדרך לניצחון. הצהובים אמנם הבטיחו את מקומם בטופ 16, אך אם הם ימשיכו ככה, זה הכי רחוק שהם יגיעו.

בדיוק כמו בהפסדים הקודמים שלהם, גם הפעם הצהובים הציגו הגנה נרפית ובלבול גדול בהתפקה. שאלון ניצלה זאת עד תום, החלה להפציץ מחוץ לקשת, והפכה פיגור 7 ליתרון 11 ברבע השני. למכבי היה באותן דקות בעיקר את דווין סמית' שניסה להחזיר עם צליפות משלו, אבל אל המחצית הגיעו שליב, ראש וחבריהם ביתרון 38:43. היכולת החלשה של מכבי נמשכה גם ברבע השלישי, כשהאורחים בורחים ל-8 הפרש, אבל דווין סמית', היחידי שתפקד באותן דקות בקבוצתו של בלאט, החזיר את היתרון לקבוצתו, ברבע האחרון, הצרפתים איבדו את הראש ואת הכדור, השלשות הפסיקו להיכנס, ורק שתיים של ראש בדקה האחרונה עשו את התוצאה קצת יותר קרובה עבור האורחים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב (אמצע) מול שאלון. ברני ארדוב
עשה הרבה בלאגן בהתקפה. היקמן/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם יוגב אוחיון, ריקי היקמן, דווין סמית', ליאור אליהו ושון ג'יימס. בריון ראש העלה את הצרפתים על הלוח עם שלשה פנויה, אבל הצהובים השיבו עם נקודות של אליהו ואוחיון שהעלו ל-3:6. וויליאמס ושליב שמרו את שאלון קרובה עם נקודות בצבע, אבל צמד שלשות של דווין סמית' הקפיצו את מכבי ליתרון 10:17. הצרפתים גם הם להטו מבחוץ, טשיקמבו ושליב המטירו שלוש קליעות מדויקות, רצו ל-0:8 ועלו ל-20:21. קיינר מדלי נכנס לראשונה ומיד רשם סל ועבירה, אבל שילב שוב הפגיז לשלוש, ואת הרבע הראשון סיימה שאלון ביתרון 24:26.

המומנטום של הצרפתים נמשך גם בפתיחת הרבע השני, ראש צלף עוד שלשה ענקית, אבודו קלע לייאפ קליל וקאפלה עם דאנק השלים ריצת 2:9 (ו-6:25 כולל את הרבע הראשון) ויתרון 26:37 מדהים לאורחים. אליהו העיר מעט את חבריו עם נקודות, ושלשה גדולה של לוגן צימקה ל-7 והמאמן הצרפתי מהיר להזעיק פסק זמן. שרמדיני החל להקשות על האורחים בצבע, אבל ההגנה של הגיוריגי בצד השני לקתה בחסר ואיפשרה לקאפלה לעשות חיים בעצמו. לוגן הסריח עם אייר-בול נוראי לשלוש, ולמרות ששאלון הורידה הילוך, היא הוליכה 38:43 במחצית.

מלקולם תומאס שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול בלייק שילב שחקן שאלון. ברני ארדוב
מי יהיה איתם? תומאס מול שילב/ברני ארדוב

הצהובים ניסו לעלות טוב יותר אל הרבע השלישי והלכו פנימה אל שון ג'יימס שקלע את הנקודות הראשונות שלו, סמית' המשיך להיות מבין היחידים במכבי שהצליח להגיע לטבעת, ונקודות של אליהו הורידו ל-49:46 בלבד. ראש חדר בצורה מצויינת ומיד לאחר מכן צלף עוד שלשה, ואחת של אבטימוב שמרה את הצרפתים מלפנים ביתרון 8. היקמן המשיך לעשות בלאגן בהתקפה של המקומיים, אבל תומאס תיקן עם דאנק נפלא ומתפרצת של סמית' הורידה ל-2 בלבד. אוחיון כפה שיוויון, אבל שילב חדר שוב על ההגנה הצהובה, ושוב הוריד את הצרפתים ביתרון, הפעם 58:60 בסיום הרבע השלישי.

לוגן פתח את הרבע האחרון עם מתפרצת מצויינת שקבעה שיוויון, הצרפתים החלו לאבד ולקחת זריקות רעות, ואסיסט גדול של היקמן סידר לשון ג'יימס דאנק שקבע יתרון צהוב, 62:64. שאלון המשיכה לירות לעצמה ברגל עם עוד ועוד זריקות מחוץ לקשת שהפעם לא נכנסו, ושלוש דקות לסיום הוליכה האלופה הישראלית 67:71. הזמן החל לאזול לאורחים, שהרגישו כיצד המשחק והמפעל כולו בורח להם מהידיים, ומכבי לחצה על הדוושה, ועלתה ליתרון 8. ראש עוד הספיק לצלוף שתי שלשות בשביל הקינוח, אבל זה היה מעט מדי, מאוחר מדי, ומכבי נשמה לרווחה עם 73:78.

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב (אמצע) מול שאלון. ברני ארדוב
עוד משחק חלש שלו. אליהו/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 19 נקודות (8 מ-15 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, דייויד לוגאן 17 (6 מ-13 מהשדה, 2 מ-5 מהקו), שון ג'יימס 10 ו-9 ריבאונדים, ריקי היקמן 8 (2 מ-7 מהשדה) ו-4 ריבאונדים, ליאור אליהו 8 (4 מ-10 מהשדה), 7 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, ניק קיינר מדלי 6, יוגב אוחיון 4, 4 אסיסטים ו-3 ריבאונדים, מלקולם תומאס 2. גיא פניני שותף, אך לא קלע.

קלעו לשאלון: בריון ראש 17 נקודות (5 מ-10 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, בלייק שילב 12, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, שלדון וויליאמס 10 ו-12 ריבאונדים, סטיד טשיקאמבו 10, איליאן אבטימוב 9, מישל בפטיסט אדולפ 5, קלינט קאפלה 4, ג'ורדן אבודו 4, קווין יוסטון 2.

סטטיסטיקה קבוצתית:

מכבי תל אביב: 26 מ-44 ל-2 (59%), 6 מ-23 ל-3 (26%), 8 מ-12 מהקו (66%), 38 ריבאונדים (9 בהתקפה), 9 חטיפות, 13 איבודים, 17 אסיסטים, 3 חסימות.

שאלון: 18 מ-38 ל-2 (47%), 10 מ-30 ל-3 (33%), 7 מ-9 מהקו (77%), 40 ריבאונדים (12 בהתקפה), 9 חטיפות, 15 איבודים, 14 אסיסטים, 4 חסימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully