וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי אזולאי: "קרו לנו פה באשקלון דברים מדהימים"

27.11.2012 / 11:00

מאמן אשקלון מתארח בראיון המחזור ומסביר כיצד מאמנים קבוצה תחת איום טילים ואיך ממריצים אותה: "מוריניו אמר שהוא מצפה מקבוצה עייפה להביא דברים מעבר ליכולת, דברים מנטאליים והקרבה. הבאנו את זה מול ירושלים". וגם: מספרי המחזור

רק עשר שעות לפני המשחק בין הפועל ירושלים לאליצור אשקלון, החליטו האורחים מהדרום לעלות לפרקט. במהלך כל סוף השבוע כעסו בקבוצה על מנהלת הליגה שלא נענתה לבקשתם לדחות את המשחק בשל הקושי לקיים אימונים גם לאחר מבצע עמוד ענן, אך לבסוף הפחד מהפסד טכני הכריע, ובאשקלון החליטו לעלות לבירה. בדרך למלחה המזל הרע של אשקלון המשיך, כאשר האוטובוס נקלע לתאונת דרכים. כל הסימנים הללו לא רמזו על הניצחון הגדול שתרשום החבורה של עדי אזולאי בהמשך הערב.

"לאשקלון היה באמת ביש מזל גדול השנה", אומר אזולאי בראיון המחזור לוואלה! ספורט. "למרות המגבלות התקציביות וההכנה המאוחרת, העמדנו קבוצה ראויה שהפסידה על ריבאונד התקפה באילת ויכלה גם לנצח את הפועל תל אביב בחוץ. מהמחזור השני אנחנו משחקים עם שלושה זרים, אתמול עשינו שינויים ושיחקנו עם מרקי פרי שייצב את הקבוצה ונתן ביטחון לשחקנים. עברנו שבוע קשה, התאמנו במקומות ובשעות לא שגרתיות, כולל באימונים המסכמים. ידענו שאם נביא עוד שחקן שיעשה נקודות נוכל להסתכל לכל קבוצה בעיניים, ואני שמח שזה היה אתמול".

מאמן בני השרון/הרצליה עדי אזולאי. קובי אליהו
סוף סוף קצת חדשות טובות. עדי אזולאי/קובי אליהו

מבצע עמוד ענן לא עבר בשקט באליצור אשקלון. "היה מאוד קשה, זרים גרים בתל אביב, וישראלים שגרים באשקלון ולוקח להם ארבע שעות להגיע להדר יוסף או רעננה כי בדרך מהיציאה מאשקלון עד תל אביב הם כל הזמן באזעקות. נתתי הנחיה לשחקנים שמי שקשה לו להגיע לאימונים, משוחרר. אני לא מדבר על לוגיסטיקה של להביא כדורים, מגבות ותלבושות. זה אופרציה בלתי רגילה. קרו פה דברים מדהימים. המערכת, שהיא מערכת חדשה, תפקדה טוב, וזה ניצחון שהוא מתנה לכל אוהדי אשקלון שכל השבוע ביקשו לדחות את המשחק, ואני שמח בשבילם".

- בניגוד לאשדוד שמרתם על הזרים, ואפילו הצלחתם להביא שחקן נוסף. איך עשיתם את זה?

"אני מכיר הרבה שנים את מרקי פרי והרבה שנים רציתי להביא אותו, היה לנו מזל השנה שהוא לא חתם בקבוצה ברגע האחרון. דיברתי איתו לאורך תקופה והייתי איתו גלוי, סיפרתי לו על כל מה שקורה בתל אביב, הוא שאל שאלות, לא הסתרנו שום דבר. הבטחנו לו שהוא בא לתל אביב ושאם יש בעיה אז יומיים לאחר מכן הוא מקבל טיסה חזרה".

אזולאי ממשיך ומספר על ההבדלים: "אני למדתי מהניסיון שלי בישראל, ובמקום כמו אשקלון, לא מביאים שחקנים רוקיז. כשיש בלאגן אז המשפחות רואות CNN ומבקשות מהם לחזור. כשאתה מביא שחקן שהיה באירופה, או בישראל, ויודע בדיוק מה זה, ושבטלוויזיה זה נראה הרבה יותר גרוע, אז זה יתרון. שאפו למערכת שהחזיקה את הזרים ונתנה לנו לעשות אימונים ברעננה ורמת גן. עברנו את זה בצורה מכובדת".

- איך מאמן מצליח להכין קבוצה למשחק בסיטואציה כזאת?

"השבועיים האחרונים היו מאוד קשים. השחקנים נפלו מהרגליים. אתמול ראיתי את מוריניו מדבר על ריאל מדריד והוא אמר שהוא מצפה מקבוצה עייפה להביא דברים מעבר ליכולת, דברים מנטאליים והקרבה. הבאנו את זה מול ירושלים".

מרקי פרי שחקן אולימפיה לובליאנה. Ales Fevzer, GettyImages
המנהיג החדש של אשקלון. מרקי פרי/GettyImages, Ales Fevzer

אשקלון החלה את ההכנות שלה לעונה רק חודש מפתיחת הליגה, וזאת לאחר שקבוצת הניהול החדשה לקחה את הקבוצה מיוסי דהאן. ההנהלה החדשה פנתה לאזולאי עוד לפני שנסגרו הדברים, והוא ישב, חיכה, וראה איך רוב השחקנים הטובים בליגה חותמים בקבוצות אחרות.

"זה היה קשה", מודה אזולאי. "אני מכבד את השחקנים שלי, הבאתי כאלה שאתה יכול ללכת איתם ל"שדה הקרב". הכל מתחיל ונגמר בכסף, אין באשקלון השנה זרים כמו קילינגסוורת' ומיטשל, אם אתה מחבר את כל הזרים אתה מקבל קצת יותר מזר אחד שהיה פה שנה שעברה. זה אתגר גדול. יש מטרה לקדם את בוקרא ושמריז שהם שחקנים לגיטימיים בליגה, בוקרא נתן משחק מצוין במלחה, ושמריז נתן משחקים טובים מאוד גם כשהפסדנו. התגייסו כמה אנשים טובים שאמרו שנרים קבוצה ולאט לאט יהיה בסדר".

- יש לך ניסיון בזה כבר, להרכיב קבוצות ברגע האחרון. עד כמה הקבוצה הזאת טובה יחסית לעובדה הזאת?

"היו קבוצות שאימנתי כשהדברים לא היו מסודרים והגענו לצמרת. קבוצות מחתימות שחקנים ב-700 או 800 אלף דולר וטועות, וכשאתה מביא קבוצה ב-60 או 70 אלף דולר, גם כשאתה טועה, ויש טעויות, אז אתה בבעיה כי אין לך איך להחליף. הזרים שהבאנו הם זרים טובים. יש אופי בקבוצה, וגם כשהפסדנו חמישה משחקים זה לא השפיע באימונים ועל המערכת. אין לנו את הסגל הכי נוצץ, אבל ככל שיעבור הזמן נראה דברים חדשים כמו שהראינו במלחה ונקווה שנמשיך עם זה".

אחת ההפתעות הגדולות ששלף אזולאי היא החתמתו של גילי מוסינזון, החתמה שלא מעט אנשים צחקו עליה. "אימנתי את גילי בעבר בראשון לציון והיתה לי איתו כימיה מאוד טובה. השנה כשהתחלנו לחפש שחקנים הוא שלח לי הודעה, והחלטנו שהוא יבוא לכמה אימונים. הוא גילה יכולת יוצאת מן הכלל, אז הוא חתם. במלחה הוא פתח בחמישייה כדי להכניס אגרסיביות, והוא הביא את זה. יש לו הרבה יתרונות, צריך לשמור אותו מפוקס. יש לגילי קסם, אתה עומד באימון וצוחק, עד שהוא בא הרגשתי שאני מאמן חיילים, איתו פתאום יש אווירה, גם הצחקוקים והאווירה הטובה זה חלק בלתי נפרד מהצלחה של קבוצה".

- ובכל זאת, מה עושים כדי להמשיך לנצח?

"נכנסתי לחדר הלבשה במלחה וחתכתי את החגיגות והשמחות. זה בסך הכל ניצחון ראשון. צריך לעבוד ולחבר את מרקי פרי, ולהחזיר את מרקוס דאב לעניינים. אף אחד לא מבטיח שנהפוך עכשיו את העונה. אם נשחק ביחד נעשה צרות להרבה קבוצות, אבל יהיה לנו קשה, אנחנו לא קבוצה של לנצח את הפועל ירושלים חמש פעמים בשנה, אבל עם מרקי פרי אנחנו קבוצה עם שכל. הוא נתן לנו שדרוג רציני, יש לנו פתאום מנהיג, קצת באיחור, אבל הצלחנו למצוא אותו".

- לאן אתם מסוגלים עוד להגיע העונה?

"לא יהיה נכון מבחינתי לצאת בהצהרות אחרי ניצחון אחד, גם כי אחרי כל ההפסדים לא נכנסתי למרה שחורה. אנחנו צריכים קצת שקט עם סגל שלא משתנה. אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו יכולים לחבר עוד ניצחונות. כשמסתכלים על המכלול, החליטו בתחילת השנה לאחוז בכוח בכדורסל באשקלון למרות שהלכה פיגורה כמו יוסי דהאן, וזה היה לא פשוט ולהתחיל עם חמישה הפסדים. הניצחון במלחה היה מאוד חשוב לכל מי שרץ מסביב לקבוצה. אנחנו צריכים להביא ניצחונות, ואני מקווה שזה יביא ביטחון לשחקנים ולכל מי שמסתובב סביב הקבוצה. הגעתי אתמול לאולם וראיתי את כל האוהדים, ואני לא מאלה שמתרגשים, אבל כשראיתי 250 אוהדים שבאו אחרי מלחמה, חלק לא עובדים שבועיים, לעודד קבוצה שהפסידה חמישה משחקים, אותי זה מאוד ריגש ודיברתי עם השחקנים על זה".

גילי מוסינזון שחקן אליצור אשקלון. מגד גוזני
מוסיף אווירה טובה, מלבד היכולת הטובה. גילי מוסינזון/מגד גוזני

מספרי המחזור

5 – נצחונות חוץ נרשמו במחזור השביעי, עוד לפני שמכבי חיפה תצא לאשדוד שתשחק עם שני זרים ככל הנראה. המשמעות הגדולה של הנתון הזה ידועה לכל: אין משמעות למגרשים הביתיים בליגה. הפועל תל אביב ניצחה משחק ביתי אחד מארבעה, הפועל חולון, עם המבצר הגדול, כבר שמטה שני משחקים ביתיים, וכך גם הפועל ירושלים. כמאמר הקלישאה, כמעט כל קבוצה בליגה יכולה לנצח כל קבוצה אחרת, בכל מגרש.

7 – נקודות בלבד לג'רום דייסון בהפסד של הפועל חולון למכבי תל אביב. את זה שדייסון הוא הברומטר, הקלע המוביל, והשחקן החשוב ביותר של חולוניה כבר כתבנו בעבר, אבל הוא צריך ללמוד בימים שהדברים פשוט לא הולכים לו, ושההגנה מתמקדת בו, לשתף את החברים שלו. מול מכבי תל אביב דייסון היה רע מאוד, הזיק מאוד לחולון, ומשחק קצת יותר קבוצתי שלו אולי היה מוליד תוצאה יותר מכובדת.

14 – אסיסטים מסרה מכבי ראשון לציון במחצית הראשונה מול בני הרצליה, ו-22 אסיסטים עד סיום המשחק. העובדה שהכתומים פתחו פער גדול כבר במחצית הראשונה לא נבעה רק מ-50 אחוז מחוץ לקשת ויכולת רעה מאוד של בני הרצליה בהגנה, אלא בעיקר מפרגון של השחקנים בעלי יכולת המסירה במועדון, ג'וליאן רייט ולאזריק ג'ונס.

ג'רום דייסון, שחקן הפועל חולון. מגד גוזני
צריך לדעת גם לוותר על הכדור. ג'רום דייסון/מגד גוזני

14 – ריבאונדים יותר לקחה הפועל אילת מהפועל תל אביב בניצחון בבית מכבי. הנתון מלמד בעיקר על האדומים, שפשוט חסרים מאוד מתחת לסל, כשקרטיס קלי, יונתן שולדנברנד וג'ף אלן מתקשים מאוד כשמגיעים מולם שחקנים בעלי מסה כמו אלי הולמן וג'רום טילמן. אילת באה מוכנה מאוד להפועל תל אביב, הלכה חזק על הריבאונד, שלטה בו והשיגה דרכו את הניצחון.

16 – נקודות יותר קלעה גלבוע/גליל מברק נתניה בדקות שריימר מורגן היה על המגרש, וב-17 דקות שהוא לא היה על המגרש קלעה נתניה 9 נקודות יותר מגלבוע/גליל. מורגן אמנם לא היה במשחק גדול, אבל הוא לא הסיבה העיקרית להפסד של נתניה. דני פרנקו היה צריך לקבל את ההחלטה האם לתת לו את ההזדמנות, והוא בחר לעשות זאת אחרי הפסד למכבי חיפה. כעת ניתן רק לחשוב מה היה קורה אם לא היה עושה את זה.

19 – איבודים להפועל ירושלים בהפסד לאליצור אשקלון לעומת 8 בלבד לקבוצה הדרומית. האדומים נכנעו למשחק הלחץ של אשקלון ופשוט לא באו מוכנים למה שהקבוצה שאזולאי יכולה להציע, מנגד אשקלון הציגה משחק אחראי מאוד, לראשונה העונה שלטה בקצב משחק וידעה לנצל את החסרונות של הקבוצה היריבה. וירושלים? הגיע הזמן שתבוא מוכנה לכל משחק, ולא רק למשחקים שהיא רואה מולה יריבה שנחשבת לאתגר.

מאמן הפועל ירושלים שרון דרוקר. מגד גוזני
הגיע הזמן שהקבוצה שלו תגלה רמת מוכנות גבוהה יותר. דרוקר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully