וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הגיע הזמן לעזוב?

26.11.2012 / 11:00

ההצעה האירופית שנדחתה אכזבה אותו, התחושה שכבר לא רואים בו שחקן מוביל דיכאה אותו, וההתאמה הבעייתית לדרישות של מכבי חיפה עצרה אותו. עידן ורד הגיע למצב שבו הוא חייב לשאול את עצמו את השאלה הקשה בכותרת

one

צפו בשער הליגה היחיד של עידן ורד העונה

באוקטובר 2011 הגיעו לא מעט סקאוטים למשחק של מכבי חיפה נגד שאלקה בפלטינס ארנה (3:1). אחד השמות הבולטים בפנקסים של הסקאוטים היה זה של עידן ורד, ולאחר אותו משחק, לא מעט בזכות הדרכון הרומני של ורד, שתי קבוצות גרמניות גילו עניין בשחקן, דואיסבורג הייתה הבכירה ביניהן. אביו של השחקן, נמרוד, החליט יחד עם השחקן ללכת בכל הכוח על ההצעה, בהנחה שזה הדבר הנכון ביותר עבור הילד במטרה לשדרג אותו מקצועית. מכבי חיפה, שקנתה את ורד רק שנה לפני כן ביותר ממיליון דולר, לא הייתה מוכנה לשמוע על מכירה בסכום נמוך מ-2.5 עד 3 מיליון יורו. אביו של ורד הפעיל את כל מי שרק היה יכול כדי לנסות ולהשפיע על יעקב שחר ומכבי חיפה, אך נתקל בחומה בצורה.

אומנם אפשר להבין את ההחלטה של מכבי חיפה לשמור על ורד (על אף שספק אם היום המועדון יצליח למכור את ורד באותם סכומים), אבל להחלטה הזו היה צד נוסף. מה שחיפה לא לקחה בחשבון זה שההחלטה הזו תיצור נקודת שבירה אצל השחקן. גם בחיפה מודים שעד היום הוא מתקשה להתאושש ממנה, ורוצה לצאת לחו"ל כמה שיותר מהר, אולי אפילו כבר בינואר הקרוב.

עידן ורד שחקן מכבי חיפה. GettyImages
מי זוכר את הימים שמכבי חיפה דרשה עליו 3 מיליון יורו? ורד/GettyImages

"הוא תקוע בצד ימין"

כשראובן עטר בנה את מכבי חיפה העונה הוא החליט בבירור שתפקיד השחקן החופשי באמצע הוא של יניב קטן ובצד שמאל ישחק חן עזרא. מעבר לכך, עטר חיפש עוד קשר נוסף יצירתי, ונראה היה כי אינו בונה על ורד כשחקן מוביל. לפני המשחק נגד רמת השרון בו יניב קטן הודח מהסגל, אמר עטר לורד כי הוא ישחק לצד עזרא, והם יהיו הצמד שצפויים להוביל את מכבי חיפה בתקופה הקרובה. ורד חיכה לרגע הזה המון זמן, אבל משחק אחד לאחר מכן עטר פוטר. אריק בנאדו מונה למאמן, וכבר במשחק הראשון בנאדו הלך על יניב קטן וחן עזרא - החלטה מקצועית לגיטימית שמחזירה את עידן ורד להיאבק על המקום הפחות דומיננטי מבחינתו: אגף ימין.

אלון חזן, שמכיר היטב את התפקיד, סבור ש"נראה שהוא לא בדיוק רוצה את התפקיד בימין. הנטייה שלו היא תמיד לברוח לאמצע ולמרכז העניינים עם הכדור ופחות לחכות לרווח לאגף. ראיתי בהמון משחקים של חיפה שהוא פשוט רוצה את הכדור ויוצא מהעמדה שלו, וכשצריך למסור ימינה אין למי. זה משהו שצריך לפתור בשיחה עם מאמן והשחקן ולנסות להבין איפה הבעיה. כי מה שאני רואה זה שחקן תקוע, שחקן שעשה פריצה יפה מאוד בבית"ר ירושלים ומאז לא מתקדם ואפילו הולך אחורה. בשבילו הוא פספוס גדול עד עכשיו ביחס לציפיות, כי באמת יש לו הרבה כדורגל".

אחד משחקני מכבי חיפה הסביר מה עובר על ורד: "בוא נקרא לילד בשמו. כל הזמן שאייל גולסה משחק בצעירה אומרים שהוא שמח והוא נראה טוב ומתפלאים למה לא רואים את זה בחיפה, אז בוא נגיד את האמת: גולסה וורד רוצים לשחק בתפקידים המובילים בקישור הקדמי, ומרגישים שהם תמיד נדחקים לתפקידים אחרים. אלה התפקידים הטבעיים שלהם, שם הם מרגישים את הביטחון, שם הם הרבה עם הכדור, והם לא מתים על התפקודים האחרים שלהם. הם עושים מה שאומרים להם אבל שמחת המשחק וההנאה שלהם אחרת. יש במכבי חיפה היום ארבעה שחקנים על שני תפקידים וזאת הבעיה. היה צריך להחליט מה עושים לפני שהביאו את חן עזרא, כי היה ברור שעידן וגולסה יהיו מתוסכלים מקצועית מהמצב. הם ביחסים מצוינים עם חן עזרא, אבל מבחינה מקצועית הם ציפו למשהו אחר. כשראובן רצה להביא עוד קשר מארגנטינה, הם כבר לא ידעו אם לצחוק או לבכות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מדי קשרים מוכשרים, מישהו חייב לוותר על המפתחות לניהול המשחק. ורד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראובן עטר לא בנה עליו

לעקשנות של ראובן עטר להביא לחיפה את רולה הארגנטינאי הייתה משמעות ברורה: עידן ורד כבר לא בתכנון להיות שחקן מוביל בחיפה בעונה הקרובה. לאור העובדה שוורד לא הצליח להתרומם בחיפה ניתן להבין את השיקול של ראובן, אך מבחינת השחקן זאת הייתה עוד נורת אזהרה לפיחות במעמדו. אי אפשר לומר שלעטר היה משהו אישי נגד ורד, מאחר שעטר היה המאמן הראשון שנתן לוורד הזדמנות בהרכב מלא כוכבים של בית"ר ירושלים, והדיח במקומו את מיכאל זנדברג לספסל.

משה סיני דווקא מבין את שני הצדדים. "עטר היה צריך לדאוג לחיפה ולמועדון ולעשות מה שהוא חושב שהכי נכון לקבוצה", אומר סיני, "אבל אי אפשר להתעלם מזה שיש שם שחקנים שבטבע שלהם זה להוביל עם הכדור ונדחקים הצדה. יש שם יותר מדי כאלה ואולי זאת הבעיה. מנסים לייצר תלכיד של קישור שאולי צריך לעשות בו שינוי. ורד לא מתקדם במכבי חיפה, הוא היה יותר דומיננטי בבית"ר ירושלים, ולפעמים צריכים להבין מתי שחקן לא יכול לבוא לידי ביטוי ולהיות שחקן משלים. לשחקנים יש אופי וסגנון שונה, ולא כל אחד מתאים לכל תבנית".

אלון חזן חושב אחרת. "אני לא חושב שיעשה לעידן ורד יותר טוב אם יילך למקום אחר ויקבל את האפשרות להיות מוביל", אומר חזן, "לדעתי אם הוא לא ימצא את עצמו במערך של מכבי חיפה, הוא יתקשה למצוא עצמו גם במקום רציני אחר. יש מבנה של סגל ומערך במכבי חיפה, ועידן ורד צריך לעשות את מה שצריך עבור הקבוצה ולא את מה שנכון עבור עידן ורד. יש שחקנים עם מעמד מקצועי כמו יניב קטן וחן עזרא שהובא, וייתכן שמבחינת הראייה של חיפה הם השחקנים הדומיננטיים להוביל. ורד צריך למצוא את מקומו בפאזל ולעשות מה שיגידו לו, ולא להתפזר למקום אחר רק כי בוער בו לבוא אל הכדור ולהיות דומיננטי".

ראובן עטר מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
הוא היה זה שנתן לו את ההזדמנות הראשונה, הוא היה זה שהבהיר לו שהוא לא בתוכניות. עטר/ברני ארדוב

דרסיליה הציק, אלישע גיבה

בעונה שעברה, לקראת השליש האחרון של העונה, לקח אלישע לוי את עידן ורד לשיחה. "אל תקשיב למה שכולם אומרים", אמר לו אלישע, "למרות שאנחנו לא בשיאנו, אתה עושה שיפור גדול בעיקר בחלק הטקטי, סוגר את קו ימין בדיוק כפי שאני מבקש. אנחנו לא טובים, ולכן זה לא בא לידי ביטוי, אבל תמשיך ככה וכולם ירוויחו מזה".

השיחה הזאת לא הייתה שגרתית בשנה שעברה. עידן ורד עבר תקופה לא קלה במכבי חיפה, מאחר שציפה לקבל את המושכות להוביל אחרי עזיבת רפאלוב. המאמן ניסה ליישר את ורד לתבנית המקצועית אותה רצה לראות, ולאחר שבעונה הראשונה ורד השתלב היטב יחד עם יניב קטן ורפאלוב, נראה היה שהצדדים לא משדרים על אותו גל. עוזר המאמן גיורגי דרסיליה נטפל לוורד מספר פעמים בדברים קטנים וקיבל את הגיבוי של אלישע לוי לכך. גם בשיחות עם הנהלת מכבי חיפה בעונה שעברה לוי אמר כי "זה שרפאלוב הלך, לא אומר שוורד או גולסה נכנסים לנעליים שלו. הם שחקנים מוכשרים שעוברים תהליך וזה לא יקרה ביום אחד. לפעמים גם צריך לדעת מה לצפות מכל אחד ולא ישר להלביש אותו על משבצת של מישהו שעזב אם הוא לא מתאים לכך".

בדברים האלה של אלישע אולי טמונה כל הבעיה. אחד השחקנים בחיפה הסביר זאת ואמר ש"עידן ורד מרגיש לאורך השנה וחצי אחרונות שבחיפה לא רואים בו כשחקן מוביל ולכן לא ברור למה חיפה לא שיחררה אותו כשהיו לו הצעות. הכל תקוע כאן באמצע, וחייבים למצוא פתרון, כי נראה שזה אוכל אותו".

אלון חזן גם כאן חוזר ואומר: "עידן ורד יכול לצאת לאירופה, בזה אין ספק. אבל אני חושב שכאשר הוא יגיע לשם הוא יראה שהדברים אפילו עוד נוקשים יותר ממה שנתקל בהם בחיפה. הדרישות למשמעת טקטית, השתלבות במערך ומציאת המקום שלך בפאזל הקבוצתי היא הערך העליון שם, ועדיף לו לעשות את ההתחשלות הזאת קודם כל במכבי חיפה ולמצוא את מקומו".

ורד מתחיל כעת תקופה חדשה עם אריק בנאדו. בנאדו השחקן קיבל את ורד בבית"ר, ידע לחבר אותו ולשמור עליו, לאחר מכן עזר לו בהתאקלמות במכבי חיפה, וגם בתקופות הקשות שלו בקרית אליעזר היה איתו בקשר וניסה לחזק אותו. בנאדו מכיר את עידן ורד על בוריו, וינסה לעשות את כל מה שאפשר בכדי להחזיר אותו להיות שחקן דומיננטי ומוביל. אם זה לא יקרה השנה, כנראה שזה כבר לא יקרה במכבי חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully