וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: דקל קינן לא יתלבש מול בית"ר

הבלם חולה ולא ישותף, אנדריי פיליאבסקי יעלה בהרכב על חשבונו (20:50, ע' 1). ערן לוי ימתין על הספסל של בית"ר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה:

* שתי הקבוצות היחידות בקריירה של מאמן מכבי חיפה אריק בנאדו הן בית"ר ירושלים ומכבי חיפה. אלי כהן מאמן בית"ר אימן אותו בשתי הקבוצות.

* הנה נתון שלא ציפיתם לו: מתוך 24 המשחקים האחרונים בין הקבוצות, כמעט 50 אחוז (11!) הסתיימו עם לכל היותר כדור אחד ברשת. מדהים.

* מאז פברואר 2008, בית"ר ירושלים לא ניצחה בבית את הירוקים. אז זה נגמר 0:1 משער של עמית בן שושן.

* בכלל, חיפה לא הצליחה לנצח בטדי בין ספטמבר 2005 לפברואר 2010. מאז המומנטום השתנה.

* מאז המשחק ההוא, עשרה משחקים ברציפות בית"ר לא מצליחה לנצח את הירוקים. המאזן: חמישה ניצחונות לחיפה, חמש תוצאות תיקו.

שחקן בית"ר ירושלים, עמית בן שושן. מגד גוזני
מאז פברואר 2008, בית"ר ירושלים לא ניצחה בבית את הירוקים. אז זה נגמר 0:1 משער של עמית בן שושן/מגד גוזני

מפתחות והכנות, בית"ר ירושלים

בית"ר ירושלים ערכה את האימון המסכם לקראת המשחק, כשעד עתה הבטיחו מקומם באיצטדיון יותר מ-10 אלף איש ובקבוצה מאמינים שלפחות 15 אלף איש יהיו בטדי. בבית"ר חזרו וקראו לאוהדים להקדים ולהגיע בשל פקקי התנועה הצפויים באיזור והמחסור הקבוע בחניות סביב האיצטדיון שגורם לאוהדים רבים להתעכב.

אלי כהן תירגל את ההרכב, כאשר השינוי היחיד הוא חזרתו של קובי מויאל במקומו של חן עזריאל שייעדר עקב הסעיף המיוחד בחוזהו. החזרה של מויאל תגרום להסטתם של אופיר קריאף ודומיניק גלאבינה לעמדות קדמיות יותר. ערן לוי צפוי לפתוח על הספסל ונראה די מדוכדך באימון, אם כי עדיין המאמן אלי כהן לא החליט באופן סופי ורק לפני המשחק יחליט על ה-11 שיפתחו. כהן אמר לשחקניו: "אנחנו מאמינים בעצמנו, אבל נותנים לחיפה את כל הכבוד. זה מועדון גדול בכל מצב ויש לנו הרבה ריספקט אליו. גם אם לא היה סעיף לחן עזריאל, אם יענקל'ה שחר היה מבקש, חן לא היה משחק כי הוא עזר למועדון הזה בכל מצב אפשרי. אתם צריכים להבין איזו הזדמנות יש לכם להמשיך ולהיצמד לצמרת, כשבית"ר למעלה יש שמחה וטירוף שאתם אפילו לא יכולים לדמיין לאיזה מקומות זה מגיע. תמשיכו באותו קצב, אותה רמת לחימה ותשמחו את הקהל".

בנוגע לאלי טביב, בבית"ר ממתינים לתשובה סופית מאיש העסקים בימים הקרובים. טביב עשוי לערוך מספר פגישות עם עמותת האוהדים ויודעי דבר בבית"ר לפני שייתן את התשובה הסופית, אך מקורביו מאמינים כי היא תהיה חיובית ואמרו: "עצם זה שהוא שריין לעצמו מקום בטדי ביום שני זה אומר הכל לגבי הכוונות שלו. הוא מאוד רוצה את בית"ר ירושלים, הוא רק עושה שיקולים עניינים ורוצה לקבל החלטה נכונה כדי שאפשר באמת יהיה להביא את המועדון הזה למקום אחר". אחד הדברים המפריעים לטביב הוא שחלק לא קטן מהחובות הוא לא יוכל לפרוס ובשנה הקרובה יצטרך להשקיע כעשרה מיליון שקל להתחייבויות עוד לפני שהוציא שקל אחד לחיזוק הקבוצה. מעבר לכך, טביב ירצה לנסות ולפרוס את נושא המע"מ שבשלב זה הוא אמור לשלם סכום של כארבעה מיליון שקל במכה אחת כבר בתחילת השנה הבאה".

עמותת האוהדים ואוהדי היציע המזרחי יצאו ביוזמה להעלות תצוגה מרהיבה במשחק הבית הבא של הקבוצה נגד מכבי תל אביב, תצוגה שהוגדרה כ"כזאת שלא נראתה קודם בארץ". תצוגה מסוג זה עולה כמה עשרות אלפי שקלים ובמשחק נגד מכבי חיפה יעמידו האוהדים חמש נקודות התרמה בתקווה לגייס כמה שיותר כסף מהאוהדים שיגיעו למשחק". הנושא נידון בישיבת הדירקטוריון ביום שישי וקיבל את אישורו לכך.

היום או מחר צפוי עורך הדין של ארקדי גאידמק, ישראל שלו, לקבל טיוטה או מסמך הבנות מצד עורכי הדין של אלי טביב, יורם זמיר ונועם פורר. מסמך זה צפוי להיות נוסח ההסכים המקובל על ידי עורכי הדין של טביב ומכאן צפויים הצדדים להחליף מספר טיוטות בימים הקרובים בתקוה להגיע לחתימה. בבית"ר אמרו: "בעיסקה כזאת פחות מ-5-6 טיוטות שיוחלפו בין הצדדים זה משהו שלא קורה. צריך להיות סבלניים כי גם השלב הזה לוקח זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קשר בית"ר ירושלים קובי מויאל חוגג שער. ברני ארדוב
מגיע על חשבונו של עזריאל. קובי מויאל/ברני ארדוב

מפתחות והכנות, מכבי חיפה

רגע אחרי שקיבל את המינוי באופן רשמי, אריק בנאדו העביר את האימון הראשון שלו כמאמן קבוע של מכבי חיפה, אבל לא ערך שיחה מיוחדת בעקבות המינוי. המאמן כבר הספיק לערוך אסיפה מסכמת לקראת המשחק, הקרין קלטת של משחקי בית"ר ושם דגש על כל אחד משחקני היריבה. "אבי ריקן נמצא בכושר טוב, יש לו בעיטה טובה. צריך לשים אליו לב", הדגיש המאמן והתייחס למשחק האגפים: "שימו לב אליו, חשוב מאוד לנטרל אותם באזור הזה", הוסיף, "הם לא חשובים, חשוב שנדע מי משחק". בנאדו התייחס כל השבוע בעיקר למשחק ההתקפה של הקבוצה.

האימון היום סבב סביב נושא המינוי של בנאדו ונראה כי מאז ההכרזה של שחר נרשמה רגיעה מסוימת בקרב חלק מהשחקנים שייחלו למינוי. כזכור, מוקדם יותר הם התייחסו להודעה הרשמית, כשאמרו: "לפעמים החיבור בין מאמן לשחקנים יכול להוליד יותר מאשר מינוי של מאמן עתיר ניסיון. היו הרבה מאמנים שנכשלו למרות שכבר אימנו שנים ואולי עשרות שנים בליגה. הצד האנושי של אריק יוסיף הרבה לקבוצה".

התרגול היום התבסס על משחקון מעורב, ושחקני הקבוצה לא ידעו מה ההרכב שיעלה מחר. לפי ההרכב שתורגל במהלך השבוע אפשר להבין שבנאדו יעלה שוב במערך שכולל חמישה קשרים וחלוץ אחד, שלומי אזולאי. אייל גולסה, חן עזרא ויניב קטן תורגלו לאורך כל השבוע, אם כי ייתכן שברגע האחרון המאמן יחליט לעלות עם עידן ורד ב-11 שלו, אבל במקרה כזה אייל גולסה יצטרך לשחק בעמדה הגנתית יותר. אביחי ידין יפתח בוודאות בעמדת הקשר האחורי. לירוי צעירי ערך אימון מלא, הציג יכולת טובה ומועמד לפתוח, כשגם גוסטבו בוקולי נמצא בתמונה. אייל משומר לא התאמן וערך אימון קל בחדר הכושר, מה שאומר שאוראל דגני יקבל את חולצת ההרכב. הקשר תמיר כהן, שחזר לאימונים וצפוי לחזור בשבועות הקרובים למגרשים, ייעדר בעקבות פציעה ואילו דלה ימפולסקי לא יהיה בסגל מסיבות מקצועיות.

הבלם דקל קינן לא חש הבוקר (ראשון) בטוב והתייעץ בנושא עם הצוות הרפואי, שנתן לו טיפול תרופתי, אך הבלם לא ישחק. הבלם אנדריי פיליאבסקי, יוקפץ להרכב בעקבות המחלה של קינן.

עוזר מאמן מכבי חיפה אריק בנאדו. קובי אליהו
התייחס כל השבוע בעיקר למשחק ההתקפה. אריק בנאדו/קובי אליהו

יעמדו למבחן

עמית בן שושן (בית"ר ירושלים)

חן עזריאל ייעדר וערן לוי על הספסל, והעומס ההתקפי בשפיץ ייפול על עמית בן שושן, שיצטרך לעשות את העבודה כחלוץ מטרה, לשמור על הכדור, לייצר מצבים ולאיים על השער בכל אפשרות שרק יוכל.

שלומי אזולאי (מכבי חיפה)

אריק בנאדו יודע שכדי לשפר את מאזן השערים של הקבוצה שלו הוא יצטרך לשנות את ההרגלים של שחקני ההתקפה – פחות תנועה לעומק, הנעת כדור איטית ובעיקר הצטרפות מועטה של שחקנים לחלק הקדמי. את כל זה הוא ניסה לשקם השבוע באימונים בסיסיים, כדי להבהיר לשחקנים שלו: עדיין לא עליתם כיתה. שלומי אזולאי הופך לשחקן הכי חשוב במערך הזה. הפציעה של דינו אנדלובו רק מגדילה את עוצמת המבחן שעליו לעבור.

שלומי אזולאי מכבי חיפה חוגג שער. קובי אליהו
הפציעה של דינו אנדלובו רק מגדילה את עוצמת המבחן שעליו לעבור. שלומי אזולאי/קובי אליהו

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, שי חדד, דינו שקבורץ, מתן בראשי, חיים מגרלשווילי, קובי מויאל, אופיר קריאף, דריו פרננדס, דומיניק גלאבינה, אבי ריקן, עמית בן שושן.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אוראל דגני, אנדריי פיליאבסקי, אדין צוצאליץ', שמואל שיימן, אביחי ידין, לירוי צעירי (גוסטבו בוקולי), אייל גולסה, חן עזרא, יניב קטן, שלומי אזולאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully