וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: גלבוע גליל ניצחה 74:83 את ברק נתניה

ליובין ושחקניו השיגו ניצחון בכורה דווקא על חשבונה של נתניה הלוהטת. ראשון לציון הביסה 76:91 את בני הרצליה בחוץ

לאחר שלושת המשחקים ששוחקו אמש (ראשון), המחזור השביעי בליגת העל נמשך הערב עם שני משחקים נוספים. ליאור ליובין וגלבוע/גליל סוף סוף יכולים לנשום לרווחה, לאחר שהשיגו ניצחון ראשון העונה, דווקא על חשבון ברק נתניה, שפתחה את העונה בצורה נהדרת. מכבי ראשון לציון חזרה לנצח, לאחר שהביסה 76:91 את בני הרצליה הנרפית, שנראתה רע מאוד ולא היוותה יריב לבירנבוים ושחקניו במשך רוב שלבי המשחק.

עמית שמחון, הפועל גלבוע גליל. אדריאן הרבשטיין
ניצחון בכורה דווקא מול נתניה הלוהטת. עמית שמחון/אדריאן הרבשטיין

ברק נתניה – הפועל גלבוע/גליל עליון 81:72

אחרי פתיחת עונה מהממת שהעניקה לה את המקום הראשון בטבלה, ברק נתניה ודני פרנקו חוזרים לגודל טבעי. המארחת, שהפסידה בשבוע שעבר בקרב צמרת מול מכבי חיפה לאחר הארכה וקרב צמוד, ספגו הפסד לסוגרת הטבלת, גלבוע/גליל, שמהווה הפסד שלישי שלה העונה ושני ברציפות. ריימר מורגן, שחתם בנתניה למרות פציעה קשה שעבר, נכלל בסגל הקבוצה לראשונה העונה, אך מי שאיכזב במשחק השני ברציפות הוא מרקו קילינגסוורת', שהתעורר מאוחר מדי במחצית השנייה. גם הישראלים של פרנקו, אייל שולמן ויהוא אורלנד, הציגו יכולת חלשה בהרבה מזו שהראו בפתיחת העונה. ליאור ליובין, מהצד השני, סוף סוף יכול לנשום לרווחה, אחרי שהשיג ניצחון בכורה העונה ונהנה מיכולת משופרת של עמית שמחון והזרים מיטשל וואט וג'מאר סמית'. לפחות לעת עתה, נראה שהזעזועים בקבוצה הצפונית החביבה יידחו, שמקווה לצאת מכאן לדרך חדשה.

הקבוצה של ליאור ליובין פתחה טוב, ועם שתי שלשות של עמית שמחון עלתה ליתרון, קילינגסוורת' ו-וושינגטון החזירו את המארחת במהירות. סל נוסף של וושינגטון העלה את נתניה ליתרון ראשון במשחק, 17:18 בסיום הרבע הראשון. דגן יבזורי פתח את הרבע השני עם שלשה ראשונה של האורחים, וסל של ברנדון האנטר העלה את גלבוע גליל ליתרון 25:28. יבזורי וג'מאר סמית' המשיכו את היכולת המפתיעה של גלבוע, שעלתה ליתרון דו ספרתי. שלשה של יהוא אורלנד צימקה את ההפרש לשמונה נקודות בלבד, אלא שעמית שמחון ענה עם שלשה שלישית במשחק שחתמה את הרבע השני, 34:47 מפתיע לגלבוע במחצית.

המחצית השנייה נפתחה בדיוק כפי שהראשונה הסתיימה. מיטשל וואט ועמית שמחון העלו את גלבוע/גליל ליתרון שיא, 41:56. דרון וושינגטון המשיך לנסות להחזיר את נתניה לעניינים, אך הוא נותר לבדו במערכה, וההפרש כבר נשק ל-20 נקודות. קילינגסוורת' התעורר מעט, ואילו שתי קליעות עונשין מדויקות של ראמל בראדלי צימקו את ההפרש, 57:67 לגלבוע/גליל בתום הרבע השלישי. מיטשל וואט המצוין קלע ארבע נקודות רצופות בפתיחת הרבע הרביעי והותיר את יתרון גלבוע/גליל על כנו. האנטר המשיך את הרבע הרביעי המצוין שלו והשאיר את הניצחון אצל ליאור ליובין ושחקניו, שסוף סוף יכולים לנשום לרווחה עם ניצחון ראשון העונה. 72:81 לגלבוע/גליל בסיום.

קלעו לברק נתניה: דרון וושינגטון 22 (3 מ-4 ל-3, 8 ריבאונדים, 3 אסיסטים), מרקו קילינגסוורת' 17 (6 ריבאונדים, 5 איבודים), ראמל בראדלי 16 (4 חטיפות, 4 אסיסטים, 6 איבודים), ריימר מורגן 6, אלירן גואטה 5, איל שולמן 5 (4 איבודים), יהוא אורלנד 3. טמיר אריאלי שותף ולא קלע.

קלעו לגלבוע/גליל: מיטשל וואט 21 (9 מ-11 ל-2, 10 ריבאונדים, 4 חטיפות, 3 אסיסטים, 3 איבודים), ג'מאר סמית' 20 (6 מ-7 ל-2, 6 אסיסטים, 4 איבודים), עמית שמחון 14, ברנדון האנטר 13, דגן יבזורי 5, יועד בית יוסף 4, קני הייז 2 (0 מ-6 מהשדה, 6 חטיפות, 3 איבודים), יניב גרין 2, ראקים סנדרס 2. עמית ביר כץ שותף ולא קלע.

לזאריק ג'ונס שחקן מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
יכולת משופרת וניצחון גדול בהרצליה. לזאריק ג'ונס/מגד גוזני

בני הרצליה – מכבי ראשון לציון 91:76

לבני הרצליה לא חסר כישרון או יכולות, אך מה שחסר לה, ובכמויות, זה אופי. הקבוצה של אריאל בית הלחמי שוב הציגה סף שבירה מנטלי נמוך במיוחד, כשנקלעה לפיגור מוקדם ולאחר מכן הציגה רפיון מתמשך בהגנה, כשאף אחד מהשחקנים הזרים היקרים והמבטיחים שלה לא מצליח להנהיג אותה. מי ששוב איכזב הוא ג'ומיין ג'ונס, שבתחילת העונה סומן כמי שממרום גילו אמור להנהיג את הקבוצה, אך לא עונה על הציפיות עד כה והקבוצה שלו תצטרך להתרגל לעובדה שלפחות לעת עתה, היא קבוצת תחתית.ראשון לציון, מנגד, התאוששה מתקופה חלשה יחסית, וכעת אפי בירנבוים יכול לחייך. לזאריק ג'ונס, שרשם יכולת חלשה מתחילת העונה, הציג יכולת משופרת עם 16 נקודות וחבר לאדריאן יוטר וג'וליאן רייט המצוינים. ניצחון רביעי לבירנבוים ושחקניו.

ראשון לציון פתחה חזק את המשחק, כשווילי וורן ולזאריק ג'ונס הריצו אותה לנקודות מהירות וליתרון 2:9 מהיר, ג'וליאן רייט קלע תשע נקודות מהירות והאורחים עלו ליתרון דו ספרתי. לזאריק ג'ונס המושמץ, שאיכזב בשבועות האחרונים, חתם רבע ראשון מצוין עם שלשה ו-11 נקודות, בדרך ליתרון 15:30 לראשון לציון בתום הרבע הראשון. ההגנה הנרפית והמוכרת של הרצליה נמשכה גם ברבע השני, כששלשה של עמית בן דוד קבעה יתרון שיא לראשון, 19:37. שתי עבירות טכניות נשרקו לתומר שטיינהאוהר, עוזר מאמן הרצליה, שהורחק. ראשון ויוטר הגדילו את היתרון ל-23:44. אור סולומון הצעיר עלה מהספסל והצטרף לחגיגה עם ארבע נקודות רצופות, והרצליה חסרת האונים ירדה בפיגור עצום להפסקה. 28:54 לראשון לציון במחצית.

גם ההפסקה לא עוררה את הרצליה, וראשון לציון המשיכה להנות, כשדאנק אימתני של ווילי וורן העלה את ראשון לציון ליתרון 36:62. יוטר חגג מתחת לסלים, כשהרצליה התפרקה טוטאליץ ואפילו לא מתקרבת לחזרה למשחק. אור סולומון עם סל נוסף קבע 48:72 לראשון לציון בסיום הרבע השלישי. אפי בירנבוים הכניס את שחקני קצה הספסל ורומל בק ניצל זאת על מנת לקלוע שני סלים קלים, אך הרבע האחרון היה גארבג' טיים ממושך. 76:91 לראשון לציון בסיום.

קלעו לראשון לציון: ג'וליאן רייט 20, אדריאן יוטר 18 (5 ריבאונדים, 5 אסיסטים), לזאריק ג'ונס 15 (3 מ-5 ל-3), אור סולומון 15, ווילי וורן 8 (5 אסיסטים), עמית בן דוד 8, ניצן חנוכי 6, שון דאוסן שותף ולא קלע.

קלעו לבני הרצליה: רומל בק 25 (8 מ-10 ל-2), אייזק רוזפלט 14, הרב פופ 10, ניב ברקוביץ' 8 (6 אסיסטים), ג'ומיין ג'ונס 5 (2 מ-5 ל-2, 0 מ-3 ל-3), גיא לביא 2, אליאב אוחנון 2, רועי איילון שותף ולא קלע.


ליגת העל בוואלה! ספורט

ג'ומיין ג'ונס שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
לא מביא את המנהיגות שהרצליה כל כך זקוקה לה. ג'ומיין ג'ונס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully