וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף: ברטו וגררו רבים על התואר. ועל מייוות'ר

הקריירות של אנדרה ברטו ורוברט גררו סבלו מיותר מדי הסחות. בין שבת לראשון (04:00, ספורט1) אחד מהם יחזור לדרך המלך

אנדרה ברטו ורוברט גררו ייפגשו בין שבת לראשון (ישיר בספורט1, החל מ-04:00) לקרב על חגורת ה-WBC במשקל מעורב, וינסו סוף סוף לעלות על דרך המלך ולשים בצד את כל מה שלא קשור לאגרוף.

רוברט גררו (השמאלי) מתאגרף אמריקאי מול אנדרה ברטו מתאגרף אמריקאי. התמונה באדיבות ספורט1, ספורט 2
"זה קרב מסוכן לשניהם". אנדרה ברטו/ספורט 2, התמונה באדיבות ספורט1

ברטו (1-28, 22 בנוקאאוט), אמריקאי עם שורשים מהאיטי, פעמיים אלוף עולם במשקל מעורב, לקח ב-2010 פסק זמן כדי לתרום למולדת שסבלה מרעידת אדמה מחרידה. באפריל 2011, כאלוף העולם במשקל מעורב של ה-WBC, הוא נכנס לזירה עם ויקטור אורטיז כשעל הכף החגורה ומפגש ששווה סידור לכל החיים מול פלויד "מאני" מייוות'ר. אורטיז וברטו פיצצו אחד את השני, נפלו פעמיים כל אחד במפגש שזכה בתואר "קרב השנה". אורטיז ניצח בהחלטת שופטים וזכה להפסיד למייוות'ר, ברטו נעלם מהרדאר.

הבחור מהאיטי כל כך רצה לנקום באורטיז על ההפסד היחיד בקריירה, עד שהוא ויתר על החגורה הנוספת שהיתה ברשותו רק כדי להתמקד בקרב הגומלין מול האמריקאי ממוצא מקסיקני. הוא קיבל את הרימצ' שרצה רק כדי להיכשל בבדיקת סמים חודש לפני הקרב. המפגש החלומי בוטל, ורשיון האגרוף של ברטו נשלל. הוא טען שלא עשה שום דבר אסור ושמדובר בזיהום, ולאחר סדרת בדיקות נוספת רשיונו הוחזר לו. "זו היתה השנה הקשה בחיי", אמר. "אבל התבגרתי. תמיד יש סופה לפני הברכה, ואני עברתי חתיכת סופה".

ברטו מגיע למפגש אחרי 14 חודשים מחוץ לזירה, אז התגבר בקלות על דז'אן זאבק הסלובני. מול גררו הוא ירצה להוכיח שהסקנדל מאחוריו.

צפו בקרב השנה של 2011: אנדרה ברטו נגד ויקטור אורטיז

גררו (1-1-30, 18 בנוקאאוט), שש פעמים אלוף בעבר, חדש במשקל המעורב. האמריקאי עלה שתי דרגות משקל בשנתיים כדי להילחם בטובים באמת. באפריל שעבר הוא עזב את התחום כדי לתמוך באשתו קייסי, הסובלת מלוקימיה. לאחר מאבק של 15 חודשים קייסי החלימה, וגררו חזר להתמקד באגרוף. את האודישן במשקל המעורב, מול סילוק איידין הטורקי, הוא עבר בהצלחה עם ניצחון בהחלטת שופטים.

ברטו, שנראה כמו גרסה קומפקטית של מר עולם, כבר אמר שגררו לא מספיק חזק למשקל הזה, שאין לו כוח אש. גררו לא חיכה עם התשובה. "הוא ירגיש את הכוח כשייכנס איתי לזירה", אמר. "אני לא רוצה להוריד אותו בנוקאאוט. אני רוצה שהוא יסבול במשך 12 סיבובים, אני רוצה שהוא יילך הביתה חבול ומוכה".

רוברט גררו (הימני) מתאגרף אמריקאי. Jeff Chiu, AP
"אני לא רוצה להוריד אותו בנוקאאוט. אני רוצה שהוא יסבול במשך 12 סיבובים". רוברט גררו/AP, Jeff Chiu

בשבת שכוללת קאמבק מרגש של הבריטי ריקי האטון, הקרב בין ברטו לגררו צריך לספק את המלחמה, את היוקרה, את האש של הענף. מסביב כבר מדברים על פרס למנצח – מגה קרב מול מייוות'ר. אותו קרב שכבר חמק לברטו פעם אחת. "זו אכן אפשרות", טען אוסקר דה לה הויה, אגדת אגרוף ואמרגן בהווה, והתפנה לניתוח המפגש הקרב: "זה קרב מסוכן לשניהם, זה בדיוק מה שהם מייצגים. להילחם בטוב ביותר ולתת לקהל את השואו הטוב ביותר".

אנדרה ברטו מתאגרף אמריקאי. Damian Dovarganes, AP
מר עולם קומפקטי. ברטו/AP, Damian Dovarganes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully