וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוהאן קרויף בוחר את ההרכב הכי טוב בכל הזמנים

ההפתעה הגדולה ביותר של שחקן ומאמן העבר האגדי: ליאונל מסי בחוץ. פלה ומראדונה כמובן בפנים, גם פפ גווארדיולה

יוהאן קרויף, אחד השחקנים והמאמנים הגדולים בתולדות הכדורגל, הרכיב בספרו החדש - "כדורגל, הפילוסופיה שלי" - את ההרכב הטוב בכל הזמנים לטעמו. השם הבולט שנעדר מהרשימה הנכספת של ההולנדי בן ה-65 הוא זה של ליאונל מסי כמובן, כוכב ברצלונה שכבר עכשיו מוזכר כאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה. מיותר לציין שגם כריסטיאנו רונאלדו, כמו גם מספר כוכבים אחרים מהשנים האחרונות (כגון זינאדין זידאן), לא נכנסו ל-11.

יוהאן קרויף מאמן ברצלונה. Shaun Boterill, GettyImages
האיש שראה הכל עוצר לעשות סיכומים. יוהאן קרויף/GettyImages, Shaun Boterill

אז מי כן נמצא בהרכב הגדול מכולם, שבנוי ממערך של שלושה שחקני הגנה, ארבעה בקישור ושלושה בהתקפה? ובכן, בשער לב יאשין האגדי מברית המועצות, בהגנה קרלוס אלברטו הברזילאי, פרנץ בקבנבאואר הגרמני ורוד קרול ההולנדי, בקישור פפ גווארדיולה הספרדי, בובי צ'רלטון האנגלי, אלפרדו די סטפנו הארגנטינאי ופיט קייזר ההולנדי, ובחוד דייגו מראדונה הארגנטינאי לצד גארניצ'ה ופלה הברזילאים.

קרויף אף עבר ודיבר על הצעד הבא של בן טיפוחיו, גווארדיולה, ואמר: "יהיה לו קשה, כי לכל מקום שהוא יילך יזכירו לו את מה שהוא עשה בברצלונה, וכבר לא יהיה לו את המועדון הגדול הזה מאחוריו. הוא פחות או יותר יתחיל מאפס. אני יודע איך הוא מרגיש, גם אני הרגשתי ככה אחרי שעזבתי את אייאקס וברצלונה. לי היה מזל כי נותרו לי עוד שנים ספורות לאמן, אבל לפפ זו רק ההתחלה".

לבסוף, אף שלא כלל אותו בהרכב המדובר, קרויף תומך במסי לזכות בתואר כדור הזהב של 2012 על חשבון כריסטיאנו רונאלדו: "הפרסים האלה סובייקטיבים מאוד. מסי הוא פצפון, מאוד מהיר עם הכדור, ככה שכל מה שהוא עושה מרגיש יותר קסום. זה רק הגיוני שהוא יזכה בפרס".

ליאונל מסי, ברצלונה. רויטרס
לא נכלל בהרכב הכי גדול בכל הזמנים, אבל קרויף תומך בו לכדור הזהב. מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully