וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: שער לברדה, בישול לנאתכו

החלוץ הישראלי סידר לגנק 0:1 על וידאוטון. 0:3 לנאתכו וקאזאן על אינטר. קרית שמונה בחוץ אחרי 1:1 בין ספרטה פראג לליון

המשחק בין עירוני קרית שמונה לאתלטיק בילבאו נדחה אומנם בשל המצב הביטחוני הקשה בישראל, אך יתר משחקי המחזור החמישי בליגה האירופית התקיימו כרגיל וקבעו שהמשחק הדחוי בין הבאסקים לאלופה הישראלית יהיה לפרוטוקול בלבד. זאת לאחר שספרטה פראגה סיימה בתיקו 1:1 עם ליון והבטיחה את המקום השני בבית.

בגיזרת הלגיונרים הישראלים שנטלו חלק במשחקים, הבשורות היו טובות בהרבה. ביברס נאתכו וקאזאן פתחו את הערב עם משחק ביתי מול אינטר. הקשר הישראלי שיחק 90 דקות וגם בישל את השער השני לרונדון, בניצחון המרשים 0:3 שהבטיח להם את ראשות הבית. אליניב ברדה כבש שער ניצחון ב-0:1 בחוץ על וידאוטון וסידר לה מקום בשלב הבא. ליאור רפאלוב פתח, אך הוחלף במחצית בהפסד של קלאב ברוז' בחוץ מול בורדו. אנז'י הבטיחה העפלה לשלב הבא עם 0:2 ביתי על אודינזה. לאציו סיימה בתיקו מאופס מול טוטנהאם והבטיחה גם היא מקום בשלבי הנוקאאוט של המפעל. ליברפול סיימה בתיקו 2:2 דרמטי עם יאנג בויס ותצטרך ניצחון במחזור הסיום כדי להבטיח העפלה לשלב הבא.

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן חוגג. GettyImages
ניצחון מרשים ובישול. נאתכו ושחקני קזאן/GettyImages

בית א

אנז'י - אודינזה 0:2

הרוסים אירחו את המשחק הזה בידיעה שניצחון שלהם יבטיח להם העפלה לשלב הבא וחוס הידינק עלה בהרכב הכי חזק שלו עם סמואל אטו ולאסינה טראורה בחוד. האיטלקים החזיקו מעמד 72 דקות, עד שמבארק בוסופה הרים כדור קרן הישר לראשון של כריסטופר סמבה הבלם, שנגח מקרוב פנימה. שלוש דקות עברו עד שאנז'י הכפילה את היתרון. אטו קיבל מסירה מטראורה, הקמרוני תיעתע בהגנת אודינזה ובעט מקרוב פנימה. בדקה ה-80 הורחק וויליאנס מאודינזה אחרי ספק מרפק ששלח לפרצופו של יורי ז'ירקוב.

ליברפול - יאנג בויס ברן 2:2

בניגוד למפגש הקודם בשוויץ, הפעם המרסיסייד עלתה למשחק הזה בהרכב חזק יחסית, אך ללא לואיס סוארס. המארחת ידעה שניצחון יבטיח לה כרטיס לשלב הבא וג'ונג'ו שלבי העלה אותה ליתרון ראשון (33) אחרי בישול נאה של ג'ו קול. השוויצרים, שצמודים לליברפול במקום השני בבית, לא הסכימו לוותר על חלום ההעפלה והשיגו שיוויון בדקה ה-58. ראול בובאדיז'ה הארגנטינאי כבש את השער החשוב בדקה ה-53. ג'ו קול, שבישל את הראשון, החזיר את היתרון למארחים בדקה ה-72. ליברפול כבר הייתה בטוחה שהיא עולה לשלב הבא, אך שער שוויון דרמטי של אלסד זברוטיץ' בדקה ה-88 שמר את השוויצרים בחיים והעביר את ההכרעה בין השתיים למחזור הסיום.

ג'ונג'ו שלבי, שחקן ליברפול חוגג שער מול יאנג בויס. רויטרס
כבש שער מוקדם שלא הספיק לניצחון. ג'ונג'ו שלבי/רויטרס

בית ב' (הבית של הפועל תל אביב)

אקדמיקה - ויקטוריה פלזן 1:1

אחרי הניצחון המדהים על אתלטיקו מדריד, הפורטוגלים קיוו להמשיך את חלום ההעפלה לשלב הבא מהבית של הפועל תל אביב. לשם כך, הם היו חייבים ניצחון אך לצ'כים היו תוכניות אחרות. פאבל הורבאט כבש שער יתרון בפנדל בדקה ה-57. אדיניו השווה בפנדל משלו (87) אך לא מנע מקבוצתו הדחה. פלזן העפילה לשלב הבא יחד עם אלופת המפעל, אתלטיקו מדריד, שגברה במשחק המקביל על הפועל תל אביב.

בית ג'

בורוסיה מנשנגלאדבך - א.א.ל לימסול 0:2
למנשנגלאדבך: איגור דה קמארגו (79, 90)

מארסיי - פנרבחצ'ה 1:0
לפנרבחצ'ה: בקיר אירטגאן (40)

ריקרדו שוער אקדמיקה מול יאקוב הורה שחקן ויקטוריה פלזן. רויטרס
תיקו שלא הספיק. אקדמיקה מול פלזן/רויטרס

בית ד'

ניוקאסל - מריטימו 1:1

האנגלים עלו למשחק הזה ללא לחץ, בידיעה שגם תיקו להם כדי להבטיח העפלה לשלב הבא והם אכן עשו את זה. סילבן מרבו כבש למגפייז את הראשון בדקה ה-23 מבישול של חאתם בן ארפה. פיליפ פידליס כבש שער שוויון שלא הועיל לקבוצתו (78). ניוקאסל העפילה לשלב הבא יחד עם בורדו.

קלאב ברוז' - בורדו 2:1

ליאור רפאלוב פתח בהרכבה של ברוז' שהובסה 4:0 במפגש הקודם בין השתיים בצרפת ועם מאמן חדש על הקווים, קיוותה לנקום ולהישאר במאבק על ההעפלה לשלב הבא, אך לצרפתים היו תוכניות משלהם. ז'וסייה הברזילאי היה הגיבור של הצרפתים עם צמד במחצית הראשונה (3 ו-40), שהעניק לקבוצתו ניצחון ואת הכרטיס לשלב הבא על חשבונה של ברוז'. מקסים לסטיין כבש שער שוויון חסר חשיבות בדקה ה-86.

בית ה'

סטיאווה בוקרשט - שטוטגרט 5:1

הרומנים הגיעו למשחק הזה כמוליכי הבית ועם מאזן נקי מהפסדים, אך הגרמנים הכו אותם שוק על ירך ועשו צעד גדול לקראת העפלה לשלב הבא. סרדר טאסקי פתח את חגיגת השערים כבר בדקה החמישית. מרטין הרניק הכפיל בדקה ה-18 מבישול שני של זדרבקו קוזמאנוביץ'. גוטוקו סקאי היפני כבש את השלישי בדקה ה-23 ובישל לשינג'י אוקזאקי, היפני השני, את הרביעי בדקה ה-31. אותו אוקזאקי כבש את השני שלו והחמישי של קבוצתו בדקה ה-55 ושלח את קבוצתו לגרמניה במצב רוח מרומם. מיחאי קוסטאה רק המתיק מעט את הגלולה המרה בדקה ה-83.

מולדה - פ.צ קופנהאגן 2:1
לקופנהאגן: ססאר סנטין (21), רוריק גיסלאסון (74). למולדה: דניאל צ'ימה (61)

בית ו'

פ.ס.וו איינדהובן - דניפרופטרובסק 2:1
לאיינדהובן: גיורג'יניו ויינאלדום (18). לדניפרו: יבגני סלזניוב (24), יבגני קונופליאנקה (74).

סולנה - נאפולי 2:1
לסולנה: הלגי דניאלסון (35). לנאפולי: בלרים דזמאילי (20), אדינסון קבאני (90, פנדל).

שחקן ניוקאסל סילבן מרבו מול מאריטימו. רויטרס
כבש שער בכורה בניוקאסל. סילבן מרבו/רויטרס

בית ז'

וידאוטון - גנק 1:0

הבלגים הגיעו למשחק הזה בידיעה שניצחון יבטיח להם העפלה לשלב הבא והם עשו זאת בסטייל. אליניב ברדה, החלוץ הישראלי שחוזר לעצמו בתקופה האחרונה, פתח בהרכב וגם כבש את שער הניצחון בדקה ה-19. ז'וליאן גוריו הרים כדור קרן וברדה הסתנן מבעד להגנת ההונגרים ונגח מקרוב פנימה. כעת, לבלגים יש 11 נקודות אחרי חמישה מחזורים והמאבק שנותר בבית הזה הוא בין באזל לווידאוטון על המקום השני.

פ.צ באזל - ספורטינג ליסבון 0:3
לבאזל: פביאן שאר (22). ולנסטין שטוקר (67). דויד דגן (70). קאברל הורחק (58)

שחקן גנק אליניב ברדה חוגג עם חבריו. Bela Szandelszky, AP
סידר לקבוצתו כרטיס לשלב הבא. ברדה חוגג/AP, Bela Szandelszky

בית ח'

רובין קאזאן - אינטר 0:3

הבית הכי חד צדדי בשלב הבתים של המפעל, הפגיש את שתי הקבוצות שמוליכות אותו בגאון והבטיחו העפלה לשלבי הנוקאאוט כבר במחזור הקודם. האיטלקים הגיעו למשחק הזה בסגל חסר מאוד, ללא הכוכבים הגדולים והרוסים ניצלו זאת לניצחון שביסס אותם בראשות הבית. ביברס נאתכו, הקשר הישראלי המצטיין, פתח בהרכב, שיחק 90 דקות וגם בישל את השער השני. גוקדניז קרדניז פתח את מסכת הכיבושים בדקה השנייה. בדקה ה-86 הקשר הישראלי המצוין הקפיץ כדור לעברו של סלומון רונדו, שניער את הגנת אינטר, וכבש מקרוב כדי להבטיח את הניצחון. רונדון כבש את השני שלו והשלישי של קבוצתו בדקה ה-90, אחרי שניצל בישול יפה של קרדניז באגף ימין.

נפטצ'י באקו - פרטיזן בלגרד 1:1
לנפטצ'י: פלאביניו (10). לפרטיזן: אלכסנדר מיטרוביץ' (67).

שחקני רובין קאזאן חוגגים עם ביברס נאתכו. Epsilon, GettyImages
ניצחו את אינטר בקרב על ראשות הבית. שחקני קאזאן/GettyImages, Epsilon

בית ט' (הבית של עירוני קרית שמונה)

ספרטה פראג - ליון 1:1

שתי מוליכות הבית, בו משחקת גם האלופה הישראלית, נפגשו כאשר ליון רצתה להישאר מושלמת והצ'כים רצו להשיג נקודה שתבטיח להם העפלה לשלב הבא. הצרפתים פתחו את המחצית השנייה עם שער של יאסין בנזיה מבישול של יוהאן ג'ורקוף. בדקה ה-53 הצליח יוזף הושבאוור לכבוש את השוויון המיוחל ולהבטיח לקבוצתו העפלה, מה שאומר שהמשחק הדחוי בין עירוני קרית שמונה לאתלטיק בילבאו יהיה לפרוטוקול בלבד.

בית י'

פנאתינייקוס - מאריבור 0:1
לפנאתינייקוס: ויטולו (67, פנדל)

לאציו - טוטנהאם 0:0

שתי הקבוצות התייצבו למשחק הזה בצילן של המהומות שפרצו בין שתי מחנות האוהדים לפני המשחק. על הדשא, המפגש הסתיים בתיקו מאופס בדיוק במפגש הקודם. ההפסד של מאריבור במשחק המקביל בבית, הבטיח ללאציו מעשית את ההעפלה לשלב הבא. טוטנהאם תוכל להבטיח העפלה במחזור הסיום.


בית י"א

מטאליסט חרקוב - לברקוזן 0:2
למטאליסט: ג'ונתן כריסטלדו (46), קלייטון שאבייר (85)

רוזנבורג - ראפיד וינה 2:3
לרוזנבורג: ג'ון צ'יבויקה (28), טאריק אליונוסי (76), ראדה פריצה (79). לראפיד: תומאס שראמל (53), טרנס בויד (66)

בית י"ב

הלסינבורג - לבנטה3:1
ללבנטה: אנחל (8). פאפה דיוף (37), ויסנטה איבורה (81). להלסינבורג: תומאס סורום (89)

האנובר - טוונטה 0:0

גילפי סיגורדסון שחקן טוטנהאם מול סטפנו מאורי שחקן לאציו. רויטרס
תיקו שכולו ניצחון ללאציו. מאורי מול סיגורדסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully