וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר: "אפשר להבין את תחושת הפחד של בילבאו"

תהל אלון

21.11.2012 / 15:07

מאמן קרית שמונה על החלטת הדחייה. אדרי: "הם לא מגיעים בראש שקט". נשיא בילבאו: "לא יכלו להבטיח את בטחוננו"

ההחלטה לדחות את המשחק בין עירוני קרית שמונה לאתלטיק בילבאו למועד אחר (עליו יוחלט בסוף השבוע, שכן ברביעי הבא מתוכנן לבילבאו משחק גביע מול אייבאר) תפסה את הקבוצה הצפונית לא ממש מוכנה, בעיקר בשל ההערכות הראשוניות שהמשחק יתקיים כמתוכנן. בזמן ששחקני הקבוצה הבאסקית המתינו בשדה התעופה להמריא לישראל, הם התבשרו כי בקשתם לדחות את המשחק התקבלה על ידי אופ"א, שהחליטה להזיז את המשחק ולקיים אותו נכון לעכשיו בקרית אליעזר.

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"אני לא חושב שלפני הפיגוע הייתה סיבה לדחות את המשחק". ברק בכר/אדריאן הרבשטיין

"יש פה שתי משמעויות", מסביר יוסי אדרי, מנכ"ל קרית שמונה. "הראשון הוא האמון שאופ"א נותנת בנו כי הם רק דחו את המשחק ולא ביטלו אותו לגמרי והוא יתקיים בישראל. השני הוא שאני יכול להבין את אנשי בילבאו שחוששים להגיע לפה. בסך הכל מדובר במציאות לא פשוטה עבורנו התושבים, כל שכן לקבוצות כדורגל שמגיעות מבחוץ. הם לא מגיעים בראש שקט וזה מובן. אנחנו רוצים שיהיה להם זיכרון טוב ממדינת ישראל ולא זיכרון של מלחמה".

לשאלה האם לא היה מקום מראש לבקש את דחיית המשחק, אמר אדרי: "הם ביקשו לדחות את המשחק כבר בתחילת השבוע, אבל במכתב שהוצאנו לאופ"א ביום ראשון הסברנו שרוב המלחמה היא בדרום ובחיפה פחות מסוכן, אבל כשהחלו הטילים לאיזור תל אביב ובנוסף הפיגוע שהתרחש היום, המציאות השתנתה ולכן לפי דעתי זו החלטה נכונה לדחות את המשחק".

לגבי שאלת דחיית מחזור הליגה הקרוב, הוסיף אדרי: "צריך להתייחס לכל מחזור לגופו ולקראת סוף השבוע. אם זה יאפשר, נשחק בשמחה כי כן צריך להמשיך בשגרה, כולל שגרת הספורט, אבל אם יש מצב שהמשחקים מסכנים חיי אדם, כמובן שלא צריך לקיים את המחזור".

יוסי אדרי מנכ"ל עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"נשחק בשמחה כי כן צריך להמשיך בשגרה, כולל שגרת הספורט, אבל אם יש מצב שהמשחקים מסכנים חיי אדם, כמובן שלא צריך לקיים את המחזור". יוסי אדרי/אדריאן הרבשטיין

גם מאמן עירוני קרית שמונה, ברק בכר, מבין את ההחלטה, ואמר: "אנחנו לא יכולים לבוא אל בילבאו בטענות. נכון שאנחנו קצת מאוכזבים, אבל אנחנו מקבלים את זה. אפשר להבין את תחושת הפחד שלהם. כל עכבה היא לטובה. אני לא חושב שלפני הפיגוע הייתה סיבה לדחות את המשחק, אבל כרגע אנחנו רוצים שקבוצות שיגיעו לארץ ייקחו דברים טובים מהמדינה ולא תחושה של פחד ומלחמה".

מאמן אתלטיק בילבאו, מרסלו ביילסה. רויטרס
"זה לא נכון שביילסה לא התכוון לטוס עם הקבוצה, הוא היה בשדה התעופה עם כולנו". מרסלו ביילסה/רויטרס

נשיא בילבאו חוסו אורוטיה אמר לאחר דחיית המשחק: "לא היו יכולים להבטיח את ביטחוננו בישראל. הכוונה שלנו הייתה לטוס, אבל ההתפתחויות של היום האחרון שינו את התוכניות. דיברנו במשך ימים ארוכים עם כל הגופים השונים, כדי להבין בדיוק מה המצב הביטחוני, אבל כאמור היום הכל השתנה. כששמענו על הפיגוע, יצרנו קשר עם ההתאחדות הספרדית, עם אופ"א ועם שגרירות ספרד בישראל והם ביקשו שעה כדי לקבל את ההחלטה ובסוף קיבלנו הודעה על הדחייה.

"מתי יתקיים המשחק? אני לא יודע. מה שחשוב לי כרגע זה הביטחון של כולם. השחקנים והצוות המקצועי היו רגועים, אנחנו טיפלנו בנושא והם רק חיכו להוראות. זה לא נכון שביילסה לא התכוון לטוס עם הקבוצה, הוא היה בשדה התעופה עם כולנו. למזלנו, הכל קרה כשעוד היינו בספרד ולא במטוס בדרך או כבר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully