וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאונל מסי מציג: רשימת השיאים היומית

הארגנטינאי חגג עם צמד בניצחון ברצלונה, ובכך השווה שיא עתיק מ-1909 והפך לשיאן ליגת האלופות בהבקעת צמד או יותר

ברצלונה הבטיחה הערב (שלישי) את מקומה בשמינית גמר ליגת האלופות, לאחר שהביסה 0:3 ברוסיה את ספרטק מוסקבה. כוכב המשחק היה כרגיל ליאונל מסי, שכבש צמד שלישי ברציפות והעלה את מאזנו בשנת 2012 ל-80 שערים - רק חמש פחות מהשיא הרועד של גרד מולר שצפוי להישבר בחודש הקרוב. עד שמולר ייפרד משיאו, הנה כמה שיאים אחרים אותם מסי ניפץ הערב.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
עובר את כולם. ליאונל מסי במוסקבה/רויטרס

מסי השווה שיא עתיק יומין, כאשר הגיע ל-25 שערים במשחקים אירופיים ובמשחקי נבחרת בהם שותף השנה (14 בליגת האלופות במדי ברצלונה, עוד 11 במדי ארגנטינה). שותפו לשיא שהחזיק מעמד מאז 1909 (!) הוא האנגלי ג'ון וודוורד, אבל מסי יוכל לעקוף אותו אם יכבוש עוד שער בהזדמנות היחידה שנותרה לו - המשחק מול בנפיקה במחזור האחרון של שלב הבתים.

חשבתם שזה נגמר? הנה עוד שיא. עבור מסי היו אלה שערים ראשונים על אדמת רוסיה, ובכך הוא הפך את מוסקבה לעיר ה-19 ברחבי אירופה בה הוא כובש שער במשחקי ליגת האלופות. היחיד שעשה זאת לפניו הוא ראול, שאיבד למסי שיא אחר. לחלוץ הספרדי היו 14 משחקים בליגת האלופות בהם כבש צמד ומעלה, ומסי הערב הגיע למשחק ה-15 שלו. בדירוג הכובשים של כל הזמנים בליגת האלופות, ראול עדיין מוביל עם 71 לעומת 56 של מסי, שהשתווה לרוד ואן ניסטלרוי. בנוסף, אחרי שהוא כבש ברוסיה את שערו הראשון, מסי השלים כיבוש שער בכל 14 המדינות בהן שיחק בליגת האלופות.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה עובר את אנדריי דיקאן שוער ספרטק מוסקבה. רויטרס
וילאנובה: "הוא שחקן שלא מפסיק להדהים בגלל האמביציה שלו, והתשוקה שלו לכבוש שוב ושוב". מסי/רויטרס

טיטו וילאנובה נשמע מסופק מהניצחון המשכנע במוסקבה. "אחרי ההפסד לסלטיק, היינו אם לא היינו מנצחים הערב, היינו מסתבכים ונלחצים לפני המשחק האחרון", אמר מאמן ברצלונה, "עדיף היה מבחינתנו לסגור את הסיפור כבר היום. השחקנים הוכיחו שוב כמה הם גדולים, כשהסתגלו היטב לקור ולמשטח הסינתטי".

וילאנובה גם המשיך להלל את ליאו מסי: "הוא שחקן שלא מפסיק להדהים בגלל האמביציה שלו, והתשוקה שלו לכבוש שוב ושוב. בנוסף, מבחינה טקטית הוא עוזר לנו גם בהתקפה, אבל גם בהגנה".

מסי עצמו אמר בסיום ש"אסור היה לנו להפסיד שוב אחרי ההפסד מול סלטיק. ידענו שאנחנו צריכים לפתוח חזק, כי תמיד קשה לקבוצה אורחת לשחק באיצטדיון הזה. כמובן שכולנו מעודדים מהניצחון במשחק הזה, במיוחד כשאנחנו סובלים מחיסרון של הרבה שחקנים".

מנגד, מאמן ספרטק אונאי אמרי הודה ש"התוצאה הוגנת. איבדנו סיכוי לעלות שלב בליגת האלופות, אבל נילחם על המקום השלישי בתקווה לשחק בליגה האירופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully