וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בופון: "יהיה חבל לסיים קריירה בלי זכייה באלופות"

לפני המפגש מול צ'לסי (ג', 21:45, ס' 5), השוער הבהיר שהוא לא הולך לשום מקום. ברצלונה מגיעה למוסקבה (19:00). צפו בקבלת הפנים העוינת של אוהדי גלאטסראיי ליונייטד

ה"חימום" כבר כמעט מאחורינו ומחר (שלישי) ייצא לדרך המחזור החמישי בשלב הבתים של ליגת האלופות, שמספק השנה יותר דרמות מאשר בשנים עברו. בתים ה' עד ח' ישחקו מחר, כשברצלונה תפתח את הערב עם משחק חוץ מול ספרטק מוסקבה בו היא תנסה להתאושש מההפסד לסלטיק. הסקוטים יכולים להעפיל לשמינית אם ינצחו בחוץ את בנפיקה במשחק השני בבית.

במרכז הערב יעמוד ביקורה של אלופת אירופה צ'לסי בטורינו, אצל יובנטוס ובבית הזה תשחקנה גם נורשלנד ושחטאר דונייצק. באיירן מינכן תגיע לספרד, למשחק מרתק מול ולנסיה ובאותו בית, באטה בוריסוב תארח את ליל, בעוד משחק מוקדם. מנצ'סטר יונייטד, שכבר הבטיחה את המקום הראשון, תקווה להישאר היחידה במפעל עם מאזן מושלם כשתשחק בחוץ מול גלאטסראיי ואילו קלוז' תארח את בראגה.

בקליפ: קבלת הפנים המפחידה שערכו אוהדי גלאטסראיי למנצ'סטר יונייטד

בית ה'

יובנטוס - צ'לסי (21:45, ספורט 5 ו-HD)

משחק אדיר בטורינו, שיכול לסבך מאוד את הקבוצה שתפסיד בו במאבק על הכרטיס לשמינית הגמר. המפגש הקודם בין השתיים זכור בזכות הצמד שגילה לעולם את אוסקר ובזכות השוויון הדרמטי שהשיגה הגברת הזקנה. שתי הקבוצות מגיעות אחרי תוצאות לא טובות בליגה, יובנטוס עם תיקו ביתי מול לאציו וצ'לסי עם הפסד חוץ לווסט ברומיץ' ולשתיהן מצפים משחקי ענק, כשהביאנקונרי יתארחו אצל מילאן והבלוז ייארחו את מנצ'סטר סיטי. בקיצור, שבוע לא פשוט בכלל. צ'לסי, אלופת אירופה למי ששכח, ניצחה רק פעם אחת על אדמת איטליה, 0:4 מול לאציו ב-2003/04 ומי שעלול לאבד את מקומו בהרכב של רוברטו די מתאו הוא פרננדו טורס, ששוב מאכזב.

ביובה, מירקו ווצ'ניץ' בספק למשחק, אבל מי שבטוח יעמוד בין הקורות הוא ג'אנלואיג'י בופון הבלתי נגמר: "אני רוצה לזכות בליגת האלופות לפני שאפרוש", אמר השוער, שמגן על שער הביאנקונרי מאז 2001, "יהיה חבל לסיים את הקריירה אם זה הדבר היחיד שהחמצתי. אנחנו באותה רמה כמו צ'לסי. כל תוצאה אפשרית במשחק הזה, אבל היום כולם מכבדים את יובנטוס. יש לנו את הכלים להתמודד מול צ'לסי והתיקו שהשגנו באנגליה הוכיח את זה". לגבי חוזהו, שמסתיים ביוני, אמר השוער: "יש כמה עיכובים בחתימה המחודשת, בגלל סדר עדיפויות שלי ושל הקבוצה, אבל נעבור את סדרת המשחקים הקשה שלנו ואז נשב לחתום. לא יהיו הפתעות, אני אשאר לעוד שלוש שנים ואני מאמין שאוכל לעשות את ההבדל בתקופה הזו", הבטיח השוער בן ה-34.

נורשלנד - שחטאר דונייצק (21:45)

אוהדי שחטאר נותרו בהלם ביום שבת האחרון, עת קבוצתם איבדה נקודות ליגה ראשונות העונה, לאחר 15 ניצחונות רצופים, עם הפסד 2:0 בבירה מול ארסנל קייב. יחד עם ההפסד המתסכל לצ'לסי בדקה ה-94 של המחזור הקודם, האווירה בדונייצק לא מדהימה ערב המשחק, אבל בקבוצה יודעים שניצחון יקרב אותם מאוד לשלב הבא. האלופה הדנית החביבה כבר הפתיעה במגרשה את יובנטוס עם תיקו ורגע לפני שהיא נפרדת, אולי לתמיד, מהמפעל הגדול של אירופה, היא בהחלט תשמח להשאיר חותם נוסף במשחקה הביתי האחרון העונה בליגת האלופות.

ג'יאנלואיג'י בופון שוער יובנטוס. רויטרס
מבטיח להישאר עוד שלוש שנים. בופון/רויטרס

בית ו'

ולנסיה - באיירן מינכן (21:45, ספורט 1)

העטלפים פתחו רע את ליגת האלופות, עם הפסד במינכן, אבל ניצחון כפול על באטה בוריסוב הציב אותם בעמדה מצוינת להעפלה לשלב הבא. כדי להתקרב לשם עוד יותר, הם יצטרכו לעצור את הבווארים, שבעצמם נבלמו מעט בליגה עם תיקו בנירנברג ביום שבת. שתי הקבוצות מגיעות למשחק הזה עם חמישה משחקים ללא הפסד בכל המסגרות ובאיירן כזכור, דרסה במחזור שעבר בצ'מפיונס 1:6 את ליל, כולל חמישייה ב-33 הדקות הראשונות והיא יודעת שניצחון יבטיח לה את המקום הראשון בבית. קלאודיו פיסארו, שכבש באותו משחק את השלושער השלישי הכי מהיר בתולדות המפעל (תוך 16 דקות), צפוי לקבל שוב את הקרדיט בחוד. ב-12 משחקים ביתיים שקיימה ולנסיה מול יריבות גרמניות היא הפסידה פעם אחת בלבד, אבל את באיירן היא ניצחה גם כן פעם אחת בשמונה מפגשים, אחד מהם היה כמובן גמר ליגת האלופות ב-2001.

חאבי מרטינס, שחקן באיירן מינכן, שיפגוש קבוצה ממדינתו, אמר: "ולנסיה היא קבוצה הרבה יותר טובה עכשיו מזו שהפסידה לנו במינכן. ולנסיה היא קבוצה שעל אף הרבה עזיבות בכל קיץ נאבקת תמיד בצמרת הליגה והיא נערצת על כך. יהיה משחק קשה במסטאייה, המאזן שלי לא טוב שם ואני מקווה לשפר אותו".

באטה בוריסוב - ליל (19:00)

אחד משני המשחקים המוקדמים של הערב ייערך בבלארוס, בין האלופה המקומית הלא יציבה לבין היריבה הצרפתית, שתקווה להתאושש מהמפלה במינכן לפני שבועיים. באטה פתחה את הבית בטירוף, עם ניצחון חוץ מדהים על ליל ועוד ניצחון, מדהים הרבה יותר, מול באיירן. אלא שהכוח מעט אזל לשחקניו של ויקטור גונצ'רנקו והם הפסידו פעמיים לולנסיה והתרחקו מתמונת העלייה. המשחק מול ליל, אולי הקבוצה החלשה במפעל העונה, הוא הזדמנות אחרונה מבחינת הבלארוסים להתאושש. הצרפתים טרם צברו נקודה ומאזן השערים המביך שלהם עומד על 12:2. בליגה, ליל ספגה הפסד 2:0 מול לוריין ביום שישי והיא רק במקום השמיני, כך שהמאמצים שלה כרגע מרוכזים כל כולם במאבק על מקום באירופה בעונה שעברה, דבר שעשוי לסייע לבאטה.

טוני קרוס שחקן באיירן מינכן. Alexander Hassenstein, GettyImages
מה קרוס ובאיירן מכינים הפעם?/GettyImages, Alexander Hassenstein

בית ז'

ספרטק מוסקבה - ברצלונה (19:00, ספורט 5 ו-HD)

ספק אם מישהו בקטלוניה, בספרד או באירופה בכלל האמין שברצלונה תשמוט נקודות בבית הקל אליו היא הוגרלה, אבל אחרי שסלטיק כמעט סחטה תיקו בקאמפ נואו, היא היממה את בארסה עם 1:2 בסקוטלנד. למזלם של טיטו וילאנובה והשחקנים שלו, הם עדיין בעמדה נוחה כדי להתקדם, אבל איבוד נקודות נוסף, הפעם ברוסיה הקפואה, עלול לעלות להם בסופו של דבר במקום הראשון בבית ולהוביל להגרלה קשה בשמינית הגמר. בליגה ברצלונה דורסת כל מה שזז ואילו ספרטק ניצחה רק שני משחקים מחמשת האחרונים שלה בכל המסגרות, אולם מזג האוויר במוסקבה, שצפוי להיות מתחת לאפס במהלך המשחק, יקשה על הנעת הכדור המפורסמת של האורחים. ספרטק עדיין לא עפה והיא מנסה להגיע לפחות לליגה האירופית מהמקום השלישי, כך שגם לה יש הרבה על מה לשחק. במשחק הראשון בין השתיים, הרוסים הובילו עד לקראת הסיום, אלא שליאונל מסי, מי אם לא הוא, הפך בצמד. הפרעוש הארגנטינאי ממשיך לרדוף אחרי שיא השערים בשנה קלנדרית, השייך לגרד מולר והוא כבש עשרה שערים בחודש האחרון, כולל צמד מול סראגוסה בשבת. במשחק החוץ היחיד של ברצלונה מול ספרטק, ב-1994, היא סיימה בתיקו 2:2 ומלבד זאת, היא ניצחה רק פעם אחת בשישה משחקים על אדמת רוסיה.

קשר ספרטק, הספרדי חוסה מנואל חוראדו, החמיא לקבוצה ממולדתו: "ברצלונה לא השתנתה יותר מדי תחת טיטו וילאנובה, עדיין יש להם את השחקנים הכי טובים בעולם ויהיה קשה מאוד לנצח אותם. כמובן שנעשה הכל, אבל זה יהיה לא פשוט. הם משחקים כדורגל נהדר. יחד עם זאת, גם לנו יש שחקנים טובים ואנחנו בכושר מצוין בליגה".

בנפיקה - סלטיק (21:45, 5+ גולד)

הסקוטים נותרו קצת מבולבלים מהניצחון האדיר מול ברצלונה, מה שעלה להם שתי תוצאות תיקו בליגה. אלא שבשבת האחרונה, עם בירם כיאל ששב להרכב אחרי שלושה שבועות ועשוי לפתוח שוב, הם התייצבו וניצחו משחק צמרת מול אברדין בחוץ. הפורטוגלים לעומת זאת, ממשיכים לרדוף אחרי סלטיק ויודעים שאחרי התיקו בין הקבוצות במפגש הקודם, ניצחון יקפיץ אותם למקום השני. מכיוון שהמשחק האחרון שנשאר לבנפיקה יהיה בברצלונה, הרי שאין להם ברירה אלא לנצח הפעם כדי לשמור על הסיכויים. בנפיקה ניצחה חמישה משחקים רצופים בכל המסגרות והיא גם מחזיקה במאזן שערים של 0:7 ושלושה ניצחונות משלושת המשחקים בין הקבוצות, שנערכו עד כה על אדמת פורטוגל. סלטיק נשענת על ההיסטוריה, שמספרת שהפעמיים האחרונות בהם ה'בויס' עלו לשמינית גמר ליגת האלופות הייתה כשהם חלקו בית עם בנפיקה.

בירם כיאל ושחקני סלטיק חוגגים ניצחון על ברצלונה. רויטרס
מקווים לא לאבד את האופוריה מהניצחון על ברצלונה. שחקני סלטיק חוגגים מול הקטאלנים/רויטרס

בית ח'

גלאטסראיי - מנצ'סטר יונייטד (21:45, ספורט 5+)

השדים האדומים הם היחידים שמחזיקים במאזן מושלם בליגת האלופות העונה, אבל בפרמיירליג היכולת החלשה עלתה להם בהפסד לנוריץ' בשבת ובאיבוד המקום הראשון ליריבה העירונית סיטי. העובדה שיונייטד כבר הבטיחה לא רק את העלייה לשלב הבא, אלא גם את המקום הראשון, תגרום לסר אלכס פרגוסון לשתף כהרגלו את כל שחקני המשנה, כשבין השמות שלא נסעו עם הקבוצה אפשר למצוא את ווין רוני, רובין ואן פרסי, ריו פרדיננד, ריאן גיגס, פול סקולס, דויד דה חאה ואנטוניו ולנסיה. עבור יונייטד, זו הפעם השביעית בתולדותיה שהיא פוגשת יריבה טורקית בשלב הבתים של ליגת האלופות ורק פעם אחת, מול בורסאספור ב-2010, זה הסתיים בניצחון כפול, כך שאחרי ה-0:1 במשחק הראשון בין השתיים, משער של מייקל קאריק, הסטטיסטיקה לא עובדת לטובת האורחים. גלא, כמו שתי הקבוצות האחרות בבית, נמצאת בקרב גדול על המקום השני וניצחון ייתן לה עדיפות ברורה במאבק הזה. הטורקים הוציאו נקודה בודדת בשני מחזורי הליגה האחרונים, מה שמחק לחלוטין את היתרון שלהם בפסגת הטבלה המקומית.

קלוז' - בראגה (21:45)

כאמור, המאבק על המקום השני בבית הזה פתוח לגמרי וגם הרומנים וגם הפורטוגלים מרגישים ראויים לזכות בו. קלוז' פתחה את המפעל עם 0:2 בפורטוגל, אבל מאז לא ניצחה כבר שלושה משחקים. בראגה נראתה מצוין מול יונייטד במפגש הכפול, אבל הפסידה פעמיים. מי שכבש עבורה את כל שלושת השערים מול האנגלים ולמעשה מצא את הרשת כבר ארבע פעמים בבית הזה הוא החלוץ הנהדר אלאן, שינסה להטריד את ההגנה המארחת. במשחק הראשון בין השתיים בראגה הפסידה למרות שהיא בעטה 35 בעיטות לשער ו-23 מתוכן למסגרת, יותר מכל קבוצה אחרת העונה בליגת האלופות.

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד. Jon Super, AP
המשחק בטורקיה לא מעניין אותו יותר מדי. פרגוסון/AP, Jon Super

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully